Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bilder
Läst 959 ggr
Frosstis
7

Fransis the little bunny

Idag åkte vi och hämtade min lille bäbis Plopp! :D Fast jag kommer kalla honom Fransis för han ser ut som en fransis ^^

Han är skitsnäll och jättestor, och så fiiin!! Var rätt läskigt i transportburen som var lite trång, men sedan ville han inte gå ut ur den.

Så jag lät honom vara och sedan kom jag tillbaka, då låg han utsträckt på mattan ^^ Har klappat honom och han har käkat morot, han är jättefin.

Han kommer bara stanna här till slutet av juli, men jag kanske kan hämta honom i slutet av augusti igen.. får se hur päronen tänker.

Så jag tänkte göra en liten dagbok om honom medan han är här :D Just nu är han ensam i lekstugan tills imorgon, ska bara sätta in vatten och så får han göra sig hemmastadd :)

Frosstis
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så söt så man får ont i tänderna

Frosstis
3

Gosegrisen♥

Klara.b
1

Naaw! Vad roligt! Och så söt, och stor!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

KaterinaPetrova
0

Så kul! Fransk vädur? Sommarkanin? :)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Frosstis
2

Ja visst är han söt! :D

#4 Fransk vädur ja, och ja sommarkanin :D

meerschweinchen
0

Så roligt och så söt! :)

Mvh Sabine

Fridaaaa
1

Söt kanin 😃

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Smullis
0

Aw :')

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

elinyeaah
1

Blev så fäst vid min sommar kanin så jag köpte henne till slut ;)

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Frosstis
2

#9 Haha jag tänkte på det förut! Önskar mina föräldrar också skulle vilja göra så för mig..

Förut när jag gick och lämnade vatten, HAN VAR SÅ FREAKING SÖÖT!!! Så jag la mig på mage och pussade på honom och kliade honom i pannan, han somnade ♥♥ Sedan testade jag att lyfta honom, jag förväntade mig att han skulle springa iväg eller iallafall sprattla, men han gjorde INGENTING! Bara låg där, liksom bryr sig inte ifall ett ben skulle hänga lite. han är så snäll, och jag älskar det ♥

Så jag tog in honom och myste lite, sedan fick han inte vara mer inne för mamma så då fortsatte vi på altanen. Hans öron kändes så varma, så jag släppte honom i hagen för att kyla av sig lite även om han redan vart ute en stund.

Men liksom, hans öron var varma även när jag hämtade honom? Då låg han i en transportbur utomhus, men hans öron var varma ändå. Och dom är varma i lekstugan, inomhus, i hagen och allt.. kan det vara hans temperatur som är så? Han har ju iofs ganska tjock päls men jag ska ändå till tre hästar imorgon och köpa pellets till honom, kan köpa en borste då också. 

Sedan tänkte jag också på att hans hjärta slår ganska fort, även hans andning? Kan inte komma ihåg att Bella andades så fort. Han andades likadant även när vi låg och myste och han blundade, kan detta också vara normalt för honom? Och så märkte jag också att hans andning låter lite när han ligger och vilar, typ som ett svagt skrapande.. vad beror detta på? Det låter bara så ibland.

Sorry för långt inlägg hehe xD

Frosstis
3

--

Frosstis
3

Han luktar så gott ♥

elinyeaah
2

Det kan vara för att han är stressad. Kanske för att han var ute då, eller den nya miljön?

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

minaninar
1

Att det låter lite när de andas kan vara av stressen (även efter att den är över). Dvs att det är lite nervöst att komma till ett nytt hem.

Men som sagt skulle det börja låta mer så kan det vara något. Men som du beskriver låter det inte så.

Frosstis
2

Jo det kanske var det. Det är ju alltid konstigt att komma till nytt hem, nya lukter, nytt revir, nya människor.

Jag hittade honom utsträckt i buren och käka lite hö 😃

Frosstis
3

sötisen

Frosstis
1

Maaat

Frosstis
3

Mysigt med mina ridkläder;)

[Rabbitte]
1

Han är urgullig, älskar öronen❤️

Frosstis
1

Vilken storlek på selar tror ni passar för en fransis? Large?

Frosstis
1

Och bogsele eller bröstsele?

Frosstis
1

Har sagt godnatt till lilla ninen :) Har skärt hans morot i bitar och lagt ut på olika ställen i buren. gett han mat och vatten. Antingen så dricker han jättemycket, eller så välter han ut vattenskålen. 

Sen verkar han inte vilja äta så mycket ur höhäcken, så jag tog en stor hökaka och la i hörnet :) Han satte sig och åt där direkt sötisen ♥ 

Hans öron verkar verkligen varma hela tiden, så jag tror det är hans "öron-temperatur".

KaterinaPetrova
1

Söt liten nalle !:)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

Frosstis
0

kan förresten säga att jag har http://beautybunny.blogg.se/ för honom, så jag uppdaterar där istället för här:)