Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1899 ggr
Summerdogs
0

Tecken på skendräktig?

Hej!
JAg vill veta vad de vanligaste tecknen på att kaninen är skendräktig? !

vevve89
0

Min förra hona var skendräktig? för jämnan… Hon studsade runt och var mer hyper än vanligt mot de andra kaninerna, men aldrig dum. Dom brydde sig inte om henne alls. Sen byggde hon hur fina bon som helst. Samlade hö, päls och halm för att bygga. Hon jobbade väldigt hårt sina 2 sista skendräktigheter…

Summerdogs
1

Min hona är lugn.. Men för övrigt så hjälper det mig inte det sista att förstå om en kanin är skendräktig?. Jag har för mig att jag läst att en skendräktig? hona boar efter en vecka?

vevve89
0

#2 Dom boar ja men vet inte om det är efter en vecka… =)

zezagena
0

Jo en hona som boar redan efter 1 v är vanl skendräktig? men inte alltid. Finns oxå honor som boar 2-3 v före födsel men vanligast är nga dagar före el i samband med födsel..

Idlil
0

Min hona som är parad för 3 veckor sedan (i lördags) började bygga sitt bo i höet haha. Skendräktiga honor boar ju också då det är som att dom ska ha bebisar fast dom inte ska det. ;)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

[Plumskaniner]
0

Jag har enbart två honor, den ena är dräktig och den ena skendräktig?. Beteendevis är dom likadana, morrar för minsta lilla och är som små vakthundar. Den skendräktiga har slitit bort den mesta pälsen och tar hand om sina ''ungar'' väldigt bra haha.. Den dräktiga har inte gjort något bo än, men hon är bara på vecka 1 så ja :3

Summerdogs
0

Min hona är på dag 31 idag. Hon har byggt bo för en vecka sedan med hö men inte med päls men det blir nog innan ungarna kommer. MEn hennes spenar är inte förändrade! Brukar det vara så? :/

tesushie
0

min hona är skendräktig? just nu hon är lite mer maatglad och vaktande över buren om nån annan än jag är nära hon bygger ett bo med päls och sin handuk i ena hörnet där i har hon lagt sin trä morot som uppenbaligen är bebisen ju och hon försöker änen bygga ett bo med päls i sin satskål

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

[Plumskaniner]
0

#8 - min har alltid varit matglad, men den skendräktiga bara vägrar att äta haha.. Så nu lever hon på gröna saker..