Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 357 ggr
MEMFS
0

Ska jag ge upp nu?

Min hona är på dag 28 och har fram tills i förrgår boat i sin bolåda i 5 eller 6 dagar, nu idag och igår boar hon dock inte. Betyder det att jag ska ge upp om bebisar?

minaninar
0

Hm, vaddå ge upp? När trodde du ungarna skulle komma?

Det är väl från o med idag som de ska komma? Det kan ta ett par dagar tll - om hon nu är dräktig…

MEMFS
0

Vet hur länge dom är dräktiga;) Syftade på boandet, om jag ska ge upp för att hon helt plötsligt slutat boa.

minaninar
0

Om man ska ta kull ska man väl läsa på så man vet liiiiite grann?!😛

Tycker du ska läsa lite på nätet i så fall.. finns en hel del som det kan vara bra att veta o kaniner och kullar och dräktiga honor… om vad de behöver om vad du behöver kolla osv..

Du kan även söka på youtube

Och. för att inte glömma: använd sökfunktionen här på KIF.. SÖkfunktionen sitter ovanför inläggen..

Men jag skulle söka på internet i allmänhet också.. DÅ hittar man till massor av information.

MEMFS
0

Jag är påläst, inte det som var min fråga. Jag undrade om jag skulle ge upp för att hon helt plötsligt slutat boa eller om detta är vanligt att dom tar en "paus"? Det är min första kull!

minaninar
0

Ursäkta läste fel. Läste in ett "inte" som inte fanns.. Lycka tll..

Fridaaaa
1

Hon kan då ungar upp till dag 33, vissa få upp till dag 35, men vanligast är till max dag 33, så kan komma. Vissa boar precis innan, vissar boar några få dagar innan osv 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.