Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1087 ggr
Mita75
0

Är denna bur ens något att ha??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått tips? om en sexfackare - men så här ser den ut inuti - är den utom räddning? :/

Beatrice_Love_Kaniner
0

klart den går att rädda, men frågan är om den är laglig… Vad är måtten?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Mita75
0

trooor det, har inte sett den själv.. den är 2,5 meter hög säger dom, har inte fått innermått, ska kolla det.. dock vill dom ha 3000 för den :O tycker att det låter mycket! priset var diskuterbart - men tycker att 3000 är mycket?!

Pelzi
2

jag skulle max ge 1000 kr för de skick den är i nu då man måste fixa ganska mycket på buren den är ju trots allt begangnad hade den varit ny hade det varit en helt annan sak :P

http://emmaskaninselar.blogg.se/

minaninar
1

Det beror väl på träet, om det är ruttet eller ej. Ser ju ut att vara mkt fläckar av urin.

Sedan är det ju det där med hygien o sjukdomar. Jag skulle nog vara rädd att det skulle kunna finnas bakterier eller annat som kunde va skadliga. Vem vet vad kaninerna hade som satt i buren innan?

Vet inte om Virkon-S kan råda bot på sånt kanske.. (desinfektion avsedd för burar mm).

Ser ju riktigt sunkigt ut. Men frågan är väl om det är städbart, eller om det blir en olämplig o ohälsosam miljö för kaninen..

OneSound
2

Om du nu väljer att inte köpa den där så har jag tre fräscha burar (likadana) tillsalu för endast 250 för två av dem och 300 för en som i princip är oanvänd..

Jisses vilket pris för den där buren dock :/ sålde precis två betesburar + bo i lite bättre skick. Allt för 200 kr. Begagnat ska ju inte vara dyrt direkt, enligt mig iaf :/

Aut viam inveniam aut faciam

Mita75
0

Jag känner just det att man inte vet vad för 'skit' kaninerna bott där innan haft.. Och om det ens går att få rent.. Känns otrevligt att ens titta på bilderna.. Och priset ogillas!

Mita75
0

#5 var finns du och vad är det för burar? :)

OneSound
1

#7 I Gävle :)
Dock är det visat intresse på de men får se hur de blir i e.m.

De är inte på ben, har pallat upp de på en sorts sten på altan som har staket runt så mina kaniner har varit trygga. Bifogar en bild, dock är inte taket på.

Annars om du väljer att bygga bur själv rekommenderar jag verkligen båtplywood som mina är byggt av. Tåligt! :)

Marsvinsmamman
1

Buren på bilden i trådstarten hade jag aldrig köpt. Så inkissat trä känns inte fräscht alls, oavsett hur man försöker rengöra. Jag skulle letat vidare om jag var ts.

[Luppa]
2

#8 Jag tycker inte de där burarna är likadana som de ts visar?

Tror nog det går att få den fräsch, om man tvättar ur ordentligt, Virkonar och målar. Men mycket jobb… Skulle nog vara enklare att bygga en ny, och typ lika dyrt.

OneSound
1

#10 Det har inte påståtts heller, det var burar av annan sort :)

fossingen
0

#0 Märkligt att man lagt ut så mycket pengar och tid på buren och inte målat den för att tåla kiss och sånt bättre inuti.

Men visst, den går att rädda. Hade nog tagit en slip och slipat väggarna på insidan litegranna för att sedan måla dem :P Jag menar, så jäkla länge tar det inte att fixa upp en bur :P

3000-4000 kronor är i princip materialkostnader för att bygga en såndär bur. Så det är nog lite kraftigt pris för den. Estimerat värde kanske 1500-1800 kronor max.

fossingen
0

#0 Märkligt att man lagt ut så mycket pengar och tid på buren och inte målat den för att tåla kiss och sånt bättre inuti.

Men visst, den går att rädda. Hade nog tagit en slip och slipat väggarna på insidan litegranna för att sedan måla dem :P Jag menar, så jäkla länge tar det inte att fixa upp en bur :P

3000-4000 kronor är i princip materialkostnader för att bygga en såndär bur. Så det är nog lite kraftigt pris för den. Estimerat värde kanske 1500-1800 kronor max.

fossingen
0

fossingen
0

Nu vart datorn helt knäpp. Ber om ursäkt för trippelposter.

PrinzeZz
0

jag tycker trä't ser ut att vara rejält och fräscht under all skit.
Jag hade nog kunna köpt den och målat och reparerat, men inte för 3000.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |