Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 3430 ggr
[Kanintokan]
0

Hjälp med kaninboden

Hejsan!
Jag har planer på att till sommaren 2014 påbörja ett bygge av en kaninbod (eller vad man nu vill kalla det). Tanken är att i kaninboden/kaninhuset ska det få plats för åtminstonde 8 fackburar för kaniner och även förvaringsutrymmen samt en diskho.
Jag sitter och ritar på hur planlösningen ska se ut men får inga bra idéer. Så jag skulle behöva hjälp av hjälpsamma personer som skulle vilja dela med sig av sina idéer eller kanske drömmar på hur det perfekta kaninboden skulle se ut! Gärna bilder om man vill :)

Eller kanske har du en egen kaninbod och vill dela med dig av tips?, bilder och annat bra vetande inför och under byggandet.

Hoppas ni förstår, annars är det bara att fråga på. Inga frågor eller idéer är dumma.

Burstorleken ska vara så pass stor att den är laglig för även de största raserna.

//Mathilda

VildaVittra
0

Jag skulle sätta en lucka direkt ut till en rastgård med tak i varje fackbur.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Beatrice_Love_Kaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har som ett förslag att du sätter fackburar såhär mitt i mot varandra och sedan sätter tak över, sedan lämnar du lite tak kvar längst upp och sätter plast tak eller vad man ska kalla det, då kommer det in ljus från solen och det blir aldrig mörkt. Annars googla runt på massa bilder på googel? Kolartorpet har fina kaninbodar! Kolla deras hemsida. 

Såhär menar jag med burarna.

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Beatrice_Love_Kaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär kan man också göra

Beatrice_Love_Kaniner
1

Men jag är egentligen inte så förtjust i fackburar om man har så många, tycker det ser lite ut som man massproducerar kaniner, jag tycker lite som #1 att man kanske kan göra som ett kaninstall och ha som boxar så kaninerna kan få springa stort, sedan kan man ha som hönsluckor eller katt/hund luckor som leder direkt till fina hagar! 😍 hade vart superfint

[Kanintokan]
0

Tack för era tips? och förslag! Tar in allt :D

#1 Det hade varit fint och bra, tror nog det blir något i den stilen ;)

#2 Jättesmart idé! Men jag vill helst ha ett hus som man kan gå in i. Känns bättre för mig. Annars var din lösning smart.
Jovisst, lucka ut till en hagar hade allt varit något. Får se vad det blir …