Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 505 ggr
gaabriellaaa
1

det är väl dags att fälla snart?

Mina tre kaniner (bor ute) har inte fällt än och jag tycker så synd om dom eftersom det börjar bli galet varmt. Den ena började fälla men slutade(?? 😮) antagligen eftersom det blev ganska kallt ett tag igen. Och på han ser man tydligt att han inte fällt klart då han är solbränd överallt förutom på ryggen (där den nya pälsen är).
De andra två har inte fällt något, visst kan dom ha gjort det utan att jag märkt något, men den ena är långhårig och då brukar det ju bli väldigt mycket hår överallt och så har det inte varit ännu 😛 Kan man hjälpa kaninerna att fälla på nått sätt eller nått sånt haha? Eller kommer dom göra det så småningom ändå? 🙂 Det är bara det att jag tycker det börjar bli så varmt nu.

kaninlyckan
0

hmm ja mina har också så men som tur så står dem nästan bara i skugga men man undrar varför dom lixom inte byter päls?

Fridaaaa
0

Jag tror att alla dessa väderomslagningar som varit nu plus lång vinter påverkar dem.
Vissa av mina märks det i princip ingenting när de byter vinterpäls 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gaabriellaaa
0

Mina står också i skuggan, eller i en bod där det kanske är ett par (verkligen max 5) grader kallare än "ute". Men jag tycker ändå dom borde ha fällt nu 😮
#2 jag har alltid märkt på mina rejält, som sagt kanske jag har missat det nu, men det känns omöjligt att missa när min långhåriga fäller 😛 Då är det verkligen hår överallt.