Klippa teddy på sommaren?
Hej, nu är det varmt ute! Vilket också innebär för min del, förhöjd inne temperatur!
Pimpim är en teddyvädur och bor inne och utomhus har vi de senaste dagarna haft mellan 25-29 grader på dagarna vilken gör att inomhus blir de runt 24 grader på dagarna.
Kan det då vara bra att klippa ner honom nu? Eller "skyddar" pälsen en del mot värmen? Vill inte att han ska behöva tycka att det är jätte varmt :/
Mvh Hela stora familjen <3
Jag klippte ner Björn, han ligger inte och flåsar lika ofta nu. Tror dom tycker det är ganska skönt ^^
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Klipper ner pälsen på magen på vår fluffis, så blir det svalare för henne utan risk att hon bränner sig i solen🙂
Ja han är ju nästan hel vit så är lite orolig att när han är ute så ska han bli solbränd :S Men det blir att ta saxen sen när barnen sover ^^ Han verkar tycka det är väldigt varmt
#3 Vita kaniner blir inte solbrända…
#4 vad bra :) Tänker på det här med katter som har vita öron och är ute i solen, de har en tendens att bränna sig rätt illa!
Nu är han i alla fall klippt! Allt, förutom huvudet och svansen :P Han verkade väldigt lättad! När jag nästan var klar så började han pussa på mig i knät <3