Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 5742 ggr
fossingen
0

Stampe, rabbfor, Carrier

Ni som köper någon av dessa märken. Vad har alla tre exakt för protein, fett, fibrer m.m på vardera märke?

Det som står på nätet brukar inte överensstämma med förpackningar som säljs, därför frågar jag er som använder det. :P

[Asra1]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rabbfor

[Asra1]
0

Stampe

[Asra1]
0

Carrier

[Asra1]
0

Personligen använder jag Lottie äpple & Morot både jag och kaninerna är nöjda! :)

claravincent
0

Vilket är bäst?

[Asra1]
0

Stampe ska man inte köpa då den innehåller för mycket fett.

Det jag har läst om Rabbfor är att Rabbfor innehåller en massa protein, hela 17,5 % tror jag det är. Fiberhalten är också alldeles för låg. Men många tycker om den.

Carrier år också ett bra Foder, har hört bara positiva responser när jag läst om det.

Lottie Anväder jag och mina kaniner tycker om det! vad jag har läst så är smakerna är inte bara smaker, utan till för olika saker 

havre & vetekli - mkt engergi å mineraler  

maskros & linfrö - bra för tarmar & pälsen

äpple & Morot - Linte engergi ( för kaniner med för mycket energi om jag minns rätt eller så var det att det var mycket energi)

Jag är inte direkt någon expert när det gäller Foder men detta är allt jag vet om dessa :)

KaterinaPetrova
0

Lånar tråden lite… Har haft Lottie morot och äpple ett bra tag nu men funderar på att byta. Blir rätt dyrt i längden att köpa småsäckar varje vecka. Finns det något foder som har ok värden som man iallafall kan blanda ut med? Ska helst finnas på Lantmännen. Stampe finns ju i storsäck 20 kg för 200 kr tror jag, men om det innehåller allt för mycket fett?? Ger pellets vid sidan om då de har bra hö, så behöver inget "mästerfoder".

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

[Asra1]
0

7# Du kan köpa Rabbfor som finns hos Lantmännen i en jättestor säck för endast 200kr! Än så länge har jag endast hört positiva saker om det fodret! Carrier tror jag inte finns hos Lantmännen då jag var där två dagar sendan. men som sagt Använd inte Stampe, för mycket fett. :)

Mickis1994
0

Har ingen aning om vad vi har för tillfället (mamma handlar foder nuförtiden) men förut hade vi Lottie Maskros & Linfrön. Det var väldigt uppskattat och kaninerna var i superfint hull och mådde toppen. 🙂

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

fossingen
0

#1 Använder du fodret själv? För på nätet är det helt olika värden på alla dessa märkerna, därför vore det bra med folk som har köpta säckar sen ganska nyligt.

[Asra1]
0

10# Nepp som sagt använder jag Lottie, men från nätet så visar dem detta :)

fossingen
0

#11 Jaha, okej. För har sett att vissa har visat att värdena är sämre nu än då.