Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 967 ggr
Rwawr
4

Kaninhona bortskänks!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 

Har en kaninhona på ca 1 år som skulle behöva nytt hem så fort som möjligt. Tog över henne från en bekant som tänkte avliva henne. 

Juste nu har hon en "liten" bur som hon bara äter och sover i, annars hoppar hon runt i lägenheten med oss. 

Tyvärr har jag inte tiden jag vill ha för henne och det skulle vara bättre för henne att komma till någon som har tid för henne. 

Tror att hon är någon korsning men är inte säker på vad för ras/raser hon är. Men hon är snäll, lite sprattlig om man håller henne för länge. 

Finns i Haninge, men kan mötas i stockholms om så önskas.

Mita75
1

Intresserad. Hur stor är hon? Brukar hon gå ute nån gång? Van med sele? Van med barn? =)

Rwawr
0

Jag har bara haft henne sen i vintras, så än så länge har hon inte fått komma ut med mig. Sele ingen aning. Men barn vet jag att familjen innan hade och det gick bra enligt dem! Dock tröttnade barnen och därför sålde de henne till en bekant till mig. Hon blev dock allergisk så här sitter jag nu med henne! 

Hon sitter inte still mycket iallafall, skuttar runt å e alltid glad haha! Enligt mig är hon ganska liten! 2-3 kg max. Skulle hon vilja sitta still på vägen skulle jag kunna ge dig vikt men icke xD

Rwawr
0

Kanske väger mindre tillochmed…….. Svårt å säga de där!

Mita75
0

Så hon är mer åt dvärghållet än en större vädur i storlek iaf..?! :)

Rwawr
0

Ja absolut!

Fridaaaa
0

Söt! Tycker att hon ser ut att vara korsning mellan lejonhuvad kanin och dvärgvädur eller liknande raser 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rwawr
0

#6: Ja hon är jättesöt och mjuk som bara attan! 

Väldigt tråkigt att jag inte kan ha kvar henne, men måste tänka på hennes bästa!

Rwawr
0

Ingen som e intresserad? :/

Mita75
0

Jag klurar fortfarande.. Både jag och dottern blev kära i henne.. ;) Är på jakt efter en flerfacksbur dock först.. Har ingenstans att ha henne just i dagsläget.. Hur långt upp i Sthlm kan hon tas? Bor i norrort..

Rwawr
0

#9: Okej! :) Jadu jag skulle nog kunna få henne till centralen eller så!

Nefalia
0

Jag har skickat meddelande till dig. :)