(S) Holländska kaniner, Jämtland
www.nirsors.se
nirsors@hotmail.com
Finns mittemellan Åre och Östersund, Jämtland.
Bilder och lite mer info. finns på hemsidan.
Vuxna, honor
¤ Nirs'Ors Anna, blå född 2011-06-21. Anlag för japan. Snäll och trevlig, och är en duktig mor. Stambokförd på 90,5p med avdrag, dock har hon dålig huvudteckning. 350 kr ringmärkt med stamtavla.
¤ Nirs'Ors Elsa, feltecknad blå. Anlag för japan. Född 2012-06-29. Är snäll och nyfiken. 300 kr med härstamningsbevis. Har dock full stam (föräldrarna stambokförda på 92,5p och 94,5p), så hon själv kan användas i rasren Avel och bli s.k. lucka, så för 50 kr mer kan man få henne ringmärkt med stamtavla.
Ungar, hanar
¤ Nirs'Ors Garm, blå hane. Till kel p.g.a. fel färg på ögonen.
¤ Nirs'Ors Gere, viltblå hane. Till kel p.g.a. ej godkänd teckning.
250 kr/st med härstamningsbevis
Dessa pojkar är kullsyskon och födda 27 januari.
Puttar upp
Framöver kommer det även finnas japantecknade ungar till salu, en kull föddes i lördags med både gul/svarta och gul/blå. Info. och bilder på dem kommer nog upp på hemsidan om ca 1 vecka. Kön och vilka som ska sparas vet jag när de är runt 5 veckor (kan ju även hända att någon avlider innan dess också). Föräldrarna är Tallmons Nova och Nirs'Ors Baggsöta.
Nu finns det bilder på senaste kullen på hemsidan (kan hända att man behöver klicka på uppdatera knappen i sin webbläsare för att uppdateringarna ska synas, haft lite krångel när jag uppdaterat hemsidan sista gångerna), under Aktuella kullar och Kullnr 33.
Skrivit vilka två som med stor säkerhet ska behållas, kan hända att jag behåller en till också, beror helt enkelt på kön. Men ungarna med nr 335 och 336 (de två sista) kommer helt säkert att vara till salu, vid intresse kan man höra av sig redan nu (via mail).
Kikat i rompan på bäbisarna och tycker alla ser ut att vara honor. Dock vågar jag inte vara tvärsäker på det förrän om 2-3 veckor, men jag brukar kunna se hanar tidigt och ingen ser ut som hane så ;P
Var är hemsidan?
Står i högst upp i översta inlägget 😉 www.nirsors.se
Nu finns nya bilder på kull 33 under aktuella kullar på hemsidan. Skrev dock inte att även den sista ungen är till salu, 300 kr kostar de två sista med härstamningsbevis. Verkar allihopa vara töser, är nästan 100% säker på det 😉
Tyvärr inte så bra bilder, fotade utan blixt och resultatet blev som det blev. Ska fota de ute nästa gång.