Tidigast möjliga
Hej! ungefär där jag bor finns det en djurpark där dom skänker bort kaninungar, jag har sagt att jag skulle kunna tänka mig att ta en kaninunge men dom är bara 2 veckor gammla och ägaren vill ha bort dom så tidigt som möjligt. Jag skulle egentligen ha en från en annan kanins kull (det är två honor och en hane som går i samma bur) fast alla kaninungar från den kullen hade rymt. staketet hade väldigt mycket hål så det var nog ganska lätt för en kaninunge att rymma.
Så när tycker ni jag tidigast kan hämta en kaninunge?
"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"
😮 Ungar ska inte vara ifrån sin mamma förens dem är 8 veckor! Anmäl personen! Slår vad om att ungarna inte ens har börjat äta pellets
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Enligt jordbruksverkets regler är tidigast 6 veckor men det bästa är om man väntar tills de är 8 veckor. Så jag skulle säga 8 veckor.
Mvh Sabine
Okej, joo har tänkt på att anmäla dom förr då ägaren plus personalen inte har en susning om hur man ska sköta varken hästarna eller kaninerna. Jag och en kompis brukar komma och klippa klorna på dem då vi en gång upptäckte att klorna var hemskt långa och det hade fastnat kaninbajs på klorna. Det är ganska svårt att klippa klorna på dem då dom sprattlar och så låter det som att dom fräser som katter o.o burarna är fulla med kaninbajs och vi har pratat med både personal och ägare om detta och antingen så ignorerar dom en eller så säger dom att de ska fixa det men nästa gång vi kommer dit så ser det lika skitigt ut om inte skitigare =(
"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"
absolut tidigast 6 veckor men det skulle vara ifall mamman inte tålde ungarna annars tidigast 8 veckor (har haft en hona som började jaga ungarna så dom fick flytta "hemifrån" vid 6 veckors ålder)
l'm back