Presentera era kaniner
Hej! Jag funderar på en till kanin och vill gärna ha lite tips? ^^ Skulle bli glada om ni presenterade era kaniner! Är lite nyfiken av mig. Berätta om ålder, ras, päls, PERSONLIGHET, osv :) Lite vad ni känner för helt enkelt :) Skriv gärna med teckning, kan inte så mycket om det så det vore intressant!
#1 Okej :)
#1 jag kan visa direkt i inlägget och jag har inte Insider :p
Om mina kaniner finns på min blogg som finns i min signatur.
Orkar inte presentera dem igen hehe🙂
#3 Du har visst insider 🙂 Syns för att du har "ifokusikonen" vid din avatar 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Blir man Insider när man betalt eller hur blir man det? :)
#4 jaha på de viset, trott att den bara varit för "ifokus" eller nå ;p
#5 Man köper Insider för Guldmynt man samlat ihop (200st) eller så kan man få av andra medlemmar som kan köpa det åt en för egna Guldmynt.
http://hundar.ifokus.se/discussions/5151c0a1ce12c460a9000eb5-nytt-angaende-insider
#7 Men hur har jag fått de då? har inte köpt då jag aldrig haft så mycket Guldmynt och tror ingen köpt åt mig, då borde jag väll vetat om de ? :o
#8 Förmodligen någon som gett dig det.
Tror inte man får meddelande alltid att man fått det av någon, som jag förstått det på vissa. Men du har det i alla fall 🙂
Jag har två kaniner, Backy och Tofflan :3 Backy: han är tre år, supersnäll, söt, glad och oftast sprallig. Han vill inte vara i hagen ensam, annars går han in i buren igen ;) Han är en blandras, hermelin Dvärgvädur lejonhuvad. Han har färgen svart wienertecknad och blå ögon :3 han har över lite fuchpäls (väldigt lång fluffig päls)hans öron är ganska långa och står upp. Han gillar att hoppa och kan hoppa ca. 40 cm ;D Tofflan: hon är 6 månader, en hermelin dvärgvädur lejonhuvad fuch. Hon är också svart wiener och oddeye(ett blått och ett brunt öga). Hon är ganska liten och har korta uppstående öron. Hon gillar att rulla i snön som en galning och hon hoppar lite också, fast bara typ 10 cm ;P Hon är nästan helt svart förutom ett streck i pannan och en vit fläck på nosen :3 Hon gillar att springa runt och runt i hagen :) Dom bor ihop ;D
Jag har en kanin just nu men har haft en innan.
Namn: Liljedals Pärla
Kön: Hona
Färg: Vitblåögd
Ögonfärg: Blå
Ras: Dvärgvädur
Päls: Enkelman
Ålder: Ett par veckor
Vet dock inte så mycket om henne än för jag ha inte hämtat henne, har för tillfället en bild på henne 🙂
Min förra kanin var en blå/gul japantecknad weinertecknad enkelmanad dvv 😉
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Vänta Insider? Jag har inte betalat eller nåt sånt och jag har ju ifokusgrejen vid min bild? :/
#11 Om hon är enkelmanad är hon en lejonhuvad dvärgvädur? För dvärgvädur har ej någon man 🙂
#10 Mysiga de verkar!! :)
#11 Spännande, när hämtas hon då? :)
#14 jaa mina små gullegrisar! (#^__^#)

25% dvärghare 25% belgisk hare 50% engelsk scheck
Färg: Järngrå (mörk)
Vikt: 2,1 kg
Ålder: 5 år
Siri är en snäll och trevlig dam, hon hoppar med fin teknik och är medelsvårklassad i bana.

50% dvärgvädur 25% "hare" 25% annat
Färg: blåbrokad vitörad wienertecknad
Vikt: 1,75 kg
Ålder: 1 år (1 april)
Dixi var en blyg liten tjej när hon först kom hit. Men har med tiden blivit en kelgo, social och pigg liten tjej. Min son älskar henne då hon alltid har tid för en stund kel.

Dvärgvädur
Färg: zobeljapanbrokad
Vikt: 1,5 kg
Ålder: okänd, 1-2 år
Luna hittades ute och jag vet inte så mycket om henne. Hon är en översocial tjej, som är helt orädd. Klängig och vill alltid vara med. Att kela är det bästa som finns.

Dvärgvädur rex
Färg: egern/zobel japantecknad
Vikt: 1,6 kg
Ålder: 1 år, 26 april
Nova är en tjej som vill ha allt på sitt sätt. Hon har energi i mängder och är en rätt osocial kanin. Lyssnar man inte på henne signaler så kan man få sig ett bett.
Men oj, Jag är tydligen insider😍
#17 Fina! Riktigt häftiga namn oxå :) #18 Söt! Ser ut att ha samma teckning som min kanin ^^
#20 Swea tackar o bockar😃
Eneboängens Muffin "Muffin" Ras: renrasig dvärgvädur Ålder: 2.2år Kön: Okastrerad hane Färg: Japanmanteltecknad Klassning: Lätt Om: Muffin är min första egna kanin, han är den mest keligaste kanin jag träffat, kan sitta i timmar i famnen och bara pussas. Har aldrig bitits, sprattlat eller liknande utan värdens snällaste. Väldigt lättlärd och är en riktig tjejtjusare 😉. Muffin som hoppare, Muffin tycker de är jättekul att hoppa och kan hoppa stora hinder, långt och högt. Men på tävlingar har han inte riktigt visat vad han kan då han hellre vill ragga tjejer, senaste tävlingen tog han riktigt fina hopp, högt över, och de hoppas jag han gör framöver! Eneboängens Lilja "Lilja" (ej släkt med Muffin, men från samma uppfödare) Ras: Renrasig dvärgvädur Ålder: 1år Kön: hona Färg: viltgul Klassning: lätt med pinnar Om: När Lilja var 7-8mån började hon visa humör, morrade och nafsade. Jag fortsatte hantera henne som vanligt och ignorerade hennes betende. När jag sen skulle ta upp henne en dag var hon som vilken kanin dom helst, hon morrade inte och lät mig ta upp henne. Nu är Lilja värdens snällaste och sitter gärna i knät och myser. Som hoppare är Lilja duktig, snabb och oftast hoppar hon felfritt. Lilja tror jag kan komma långt inom hoppningen om hon fortsätter som hon gjort. Sista Vittnet "Cia" Ras: vädurskorsning Ålder: 8mån Kön: hona Färg: Madagaskar otter Klassning: lätt (endast startad mini) Om: Cia köpte jag på en tävling för inte så länge sen, knappt en månad. Cia har startat krok mini en gång hos Julia, som hon bodde hos innan där hon sprang på 1+1 om jag inte minns fel. Cia är nyfiken och glad med mycket spring i benen och väldigt matglad. Cia har jag tränat med hemma två gånger, en gång krok och en gång rak. Då hoppade hon snappt och rev först i början på ett hinder och sen Inge mer. Cia tror jag också kommer lång i hoppningen.
#22 Häftigt det där med Lilja :) Bra att du fortsatte som vanligt ;) Verkar så kul med Kaninhoppning! Skulle vilja prova det…
#13 Jo, jag vet men skrev lite fel här och var och glömde en del 😉😃
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
#24 🙂 Blev fundersam eftersom det står på din press annat så haha 🙂
#23 tack så mycket. De är jättekul med Kaninhoppning och bra aktivering för kaninerna. :-)
Har presenterat Oliver i andra trådar här och på dvärgkaniner. :)
#27 Okej, får titta efter det då :)
Snö är våran första kanin, hon är ca 6månader. Hon är en mix mellan hermelin och dvärg vädur, vit och blåögd. Hon är väldigt nyfiken i temperamentet, vill vara med när saker och ting sker och lyfter inte ens på huvudet när barnen springer omkring eller/och låter mycket. Otroligt tålig. Hon är framåt och undersökande och älskar när buren står öppen så att hon får tillgång till lägenheten. Idag fick hon hoppa ute på balkongen i sele och det blev mycket uppskattat :).
#29 Härligt! Så fin hon är, älskar färgen ❤
#22 vilket skutt! :o
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
Han kan om han vill! ;-)
Jag gör en fuling då jag inte har tiden att skriva, men länkar en video här om en av våra kaniner Ellie http://www.youtube.com/watch?v=YeH13mMaQ_c
Många söta ninisar ❤
Putt 🙂
Kaninbakens Alice
Alice är en svartdalmatin rex på två år. Alice är utställd två gånger första gången fick hon 92.5 och andra gången 95 poäng. Hon har även haft en kull och kommer få en kull till i juni (om hon inte går tom). Alice är glad och social. Hon är inte så förtjust i att bli upplyft men annars tycker hon det är okej med att bli klappad när hon själv vill. Det bästa tycker hon är när man bara sitter ner vid henne och pratar med henne, då kommer hon gärna fram till en.
Mvh Sabine