Namn på sin uppfödning
Ni som föder upp och kallar er uppfödning för något, har ni alla registrerad kaningård enligt skafs regler ?
Eller kan man ändå kalla sin uppfödning för något, till exempel "karlsson på takets kuckelimuck-kaniner" (drog bara till med nåt) utan att vara reggad som kaningård?
Kaningård är inte detsamma som att bli medlem i SKAF och få ett uppfödarnummer.
Att ansöka om uppfödarnummer och att ansöka om kaningård är två olika saker.
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
#1: Det besvarar inte min fråga.
Du kan ha ett uppfödarnamn även om du inte har reggad gård. Men då ska man se till så att man inte tar något som redan är reggat varken i SKAF eller i SKHRF.
Jag har kallat min uppfödning Snowflake's Kaniner sedan jag fick min första kull 2009. Och hoppas kunna regga det namnet som kaningård senare. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Tack #3 - det var ett bra svar på min fråga!🌺
Jag är inte medlem i SKAF eller SKHRF, och mina kaninungar är renrasiga men säljs omärkta med härstamningsbevis.
Frågan är om jag kan kalla mig för något i den positionen? Jag bor i en stadsdel som heter Marieberg, kan jag skriva "Mariebergs kaniner" på härstamningsbevisen, om det namnet inte finns registrerat?
#4: Kolla bara upp så att det inte är upptaget. Om ingen annan anväder just de namnet så är det fritt fram att använda det som namn på din uppfödning. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Tack snälla Malin! 🤗