varit dräktig för länge?
Hej, jo nu e det så att jag har varit bortrest i en vecka och när jag gick ut till min kaninhona så hade hon boat kollade i boet men hittade inga ungar. Det e bara det att det var på annandag påsk hon blev "parad". Det gick inge vidare, varken honan eller hanen var särskilt intresserade men de blev ändå några halvhjärtade försök. Hur som helst är det här ju en månad och en vecka sedan. Så jag undrar kan det vara så att hon fortfarande kan få ungar eller är tiden ute? Har ju märkt att hon har ätit mera än vanligt o så. Funderar också om hon kan ha fått ungar redan men att dom har… försvunnit? eller kanske hon ändå har ungar väl gömda i boet? Vad tror ni är mest troligt Tacksam för svar <3
Mhv. Johanna & djuren

EN månad och en vecka då blir det nog inga ungar tyvärr.
#1 aah, misstänkte nog att det var lite väl länge. Vet ju inte heller när hon boade i och med att jag har varit borta, får ta en bättre genomsökning av boet imorgon.
Mhv. Johanna & djuren
Hon kan ha varit skendräktig? om inte parningen blev rejäl.
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#3 men vad jag har fått höra brukar de inte vara skendräktiga så att de boar en månad eftreåt? :o Har hört att de brukar boa och hålla på ca. två veckor efter parningen när de är skendräktiga?
Mhv. Johanna & djuren
Sedan är det inte så bra att vara bortrest då ungarna kommer heller. Så ska ni ta en kull till så är det nog bäst att se till så att du är hemma då så du kan plocka bort ev. dödfödda ungar och bevaka så att ingenting går fel :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
#5 Instämmer :P