Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 701 ggr
fsigge
0

ett samtal med vännen

hade ett samtal med min "kompis"

Jag: hur e det med lilla sötnose Molly :) (kaninen)

hon: !Hon e död!😢

jag:vad hände??

jag::(

hon: Vet inte men tror att hon var sjuk!😢

jag:när gick hon bort? ;(

hon:Vet inte riktigt!😔😁

hon:😢

jag: var det länge sedan?

hon:  Nja… Typ för 4 veckor!

jag:  såg du att hon var sjuk?

hon: Ja hon åt ingenting hon blev bara smalare och smalare!😱😢😔

jag: varför åkte du inte till veterinären?

hon: det är ingen idé för hon kommer nog

ändå … Snart dö.Hon dog 1 dag efter

jag: om du hade åkt till veterinären så hade ju den dagen varit den viktigaste i hela kaninens liv! Man ska absolut inte skita i en så viktig sak! Det är inte kaninens fel att du gav det mängder med godis och pellets!

hon: Men nu blev det så och jag ville ändå inte ha kvar henne. Hejdå

Frida

Fridaaaa
2

Såna ska inte ha djur överhuvudtaget om man resonerar så, och oansvarigt av föräldrarna!

Stackars kaninen 😕

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elinyeaah
0

Men usch! Blirhelt chockad över ett sånt beteend.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Klara.b
0

Herregud, är detta sant?

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Emelice1206
0

Va!? Åh, stackars kanin 😭

AkaiTsuki
0

Tyvärr vet jag att det är många som är 11-13 år som "tröttnar" på sin kanin och sedan inte bryr sig som din vän 😕

//Joanna

fsigge
0

när hon var 11 älskade hon kaninen. Hon höll på med den hela tiden men visste inte hur mn skulle vårda den. Jag sa till henne minst 100 gånger att hon skulle köpa hö till kaninen. Hon sa bara: men pellets är ju pressat gräs så det är ju bara onödigt. Hon kan få fri tillgång till pellets istället. Hon blev jättetjock och trött och orkade inte röra sig senaste gången jag mötte kaninen. Jag gav henne en bok om kaniner i julas men den har hon redan slängt. Jag gav henne också 40 liter hö som hon kunde börja att ge till sin kanin,men såklart så åt inte kaninen höet för att den åt bara pellets så hon skyllde på att höet var mögligt och det hamnade i komposten. Hon sa : ett äpple om dagen är bra för magen. Hon gav ett HELT äpple till kaninen VARJE dag.

Frida

BusBella
0

Min Bella ville inte äta på några dagar och jag var övertygad att hon inte skulle klara sig, men igår åkte vi till veterinären och hon hade bara sår i munnen så efter smärtstillande äter hon nu hela tiden för att kompensera. Så det där med att hon skulle dött ändå… Bella är redan fem år och kommer nu få bli ännu äldre.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

fsigge
0

#7 Fint namn till kaninen ( min heter också det) ;) .

Frida