(K) Söker kaninbur ute NORRBOTTEN
Har du tagit bilden själv? Annars får man inte ta bilder utom tillstånd. 🙂
Hälsningar Lurvas11
Det är som #1 säger.
Plus att just den sorten är inget direkt vidare🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Allt från google får man ta
#3 Nej det stämmer inte 🙂 google = inte gratisbilder.
Vissa bilder som jag tagit t.ex kommer upp på google men de är inte OK att ta. Gäller alla bilder. Man får enbart ta bilder där det framgår klart & tydligt att de är gratis eller då att man har tillstånd att använda bilden 🙂
#3 Fel, då det flesta på nätet kommer upp där. Det är upphovsrätt på bilder. Mina bilder hamnar på Google om jag lägger upp dom här eller på BDB eller min blogg. Det är ändå olagligt att låna och publicera andras bilder utan tillstånd. Så nej, man får inte ta bilder från Google.
Man kan få hem en trevlig faktura för att man använt bilder. ;)
Varför skulle de vara olagligt om jag lägger ut denna bild? Inte precis jag gör nånting fel, säger ju inte att jag har tagit bilden osv ;p
#6 Nej, men det räknas ändå som det. Du använder någon annans bild. Bättre att länka till sidan i så fall :)
Hälsningar Lurvas11
Jag har en sådan bur till salu som du har bilden, men vi har byggt golv på nedervåningen och så kan man dra ut botten så det blir enkelt att rengöra och så kan man skruva lös botten som vi byggt och ha så kaninen/kaninerna kan äta gräs också.
Den funkar att ha ute även på vintern.
Finns i Norrbotten.
Hör av dig om du är intresserad.
#6 Det är olagligt att lägga upp andras bilder utan tillstånd. Alltså icke gratis bilder eller bilder man ej frågat om lov. Räknas som stöld faktiskt. Så ja det är olagligt. Även produktbilder om det ej står att det är OK. Står det inget om det, är det inte OK.

Vi har en 4-facksbur till salu om det är av intresse. Den är förberedd så att man kan sätta hönsnät under buren, bygga en ramp samt en lucka så att kaninen kan springa ner i gräset. Ungefär så som det är på bilden https://www.yourvismawebsite.com/sel-shoppen-uf/kanintillbehor
#10 hur långt är det i varje fack?
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#12 jg måste bara säga "ingen bra bur!" Kaninerna gillar att gnaga på den och taket tamlade v för mig och det finns ett ställe där man inte får tag o kaninen ;/ väldigt irriterande… Den är dessutom ganska liten
#12 men oj förlåt!!! Jag trodde att du menade buren som syns på bild i #0 #10 :s bur vet jag inget om, den är säkert bra :/

Jag kan kolla måtten imorgon. Den är byggt av en professionell snickare så den är vädligt stabil och välbyggd.
#14: ingen fara kära du :)
Har dock en sån bur som du skrev om men den är ombyggd och mycket bättre, har byggt golv i nederdelen och gjort så man kan dra ut botten så det blir enkel rengöring, har även bytt till bättre gångjärn och luckan som man kan dela upp buren i två delar har jag bytt ut till en bättre stabilare skiva, för den förra var förskräckligt dåligt, om kaninen satt på den ner fällda luckan som ska efterlikna ett golv så föll kaninen ner, så den luckan är helt ombytt. Har även fixat en skiva som sitter fast på övervåningen vid den stora fönsterdörren så inte kaninen ska kunna sprätta ut allt spån när den är uppe i övervåningen, om ni förstår hur jag menar ;)
Säljer min bur för 500 kr.