Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 958 ggr
Tinkelbell
0

Teddyvädur, godkänd?

Pga dålig respons på teddyvädur.ifokus så frågar jag här. Någon som vet om Teddyväduren blivit godkänd som ras av skaf än? Om inte, har man lagt ner påtryckningarna kring att få rasen godkänd i Sverige också? :)

Mvh Hela stora familjen <3

Anoki
1

Jag vet att den inte är godkänd just nu. Men kan inte svara på om det är på g eller inte ;)

Tinkelbell
0

#1 Hm misstänkte det. Antar att aveln av riktiga teddysar inte är tillräcklig än utan att det mest är dubbelmanade lejon man föder upp :/ fast dom är ju fina dom med, men hade vart kul om min kille blev en "riktig" ras ;)

Thowas
0

alla uppfödare av teddy kämpar för att få fram bra fina kaniner för att få rasen godkänd.  vi vill få bort både lejon och peking i teddylinjerna. så det är på gång ialla fall

[hästtösen]
0

Nej jag tror inte de är godkända ännu, uppfödare försöker verkligen och hade varit roligt att få se teddysar på utställningar fram över :)

Suskiv
1

Nej det är inte godkänt och kommer troligen inte bli det heller eftersom man precis godkänt dvärgvädur med angorapäls.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Tinkelbell
0

Min hane har på sitt härstammningsbevis bara teddysar i linjerna, men kommer just dessa kaniner falla under angora, eller fastna mitt imellan i alla fall och inte kunna ställas ut? (Menar inte att han ska göra det men alltså att man inte kan avla fram teddysar med stamtavla)