När ser man vad det är för kön?
Som rubriken säger, vid vilken ålder ser man om kaninungarna är hanar eller honor?

Ju mer erfaren man är, desto tidigare ser man, tror jag. Själv skulle jag nog inte kunna se förräns ungarna var runt 6-7 veckor ;P
Är som Twinnie säger.
Jag själv har väldigt svårt för att se kön.
Har tagit hjälp av djuraffären här, plus en uppfödare (bägge hade rätt). 
Beror som sagt på om du vet vad du tittar efter.. Jag könsbestämde mina ungar vid 4 veckor. Eller bestämde och bestämde, hade fel på 1 unge ^^. Men det såg jag ju sen när han blivit lite äldre. Vid 7 veckor kan man ju känna pungen så då är det ju inga problem.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Beror på hur erfaren man är och hur lätt man har för att se skillnad. vissa kan se väldigt tidigt :)
- Mvh Emma
Var det inte du som hade en vit kanin med en brun fläck till salu på blocket :O?

Okej tack :)

Jag såg vad det var för kön när dom var ca 4 veckor och det stämde fortfarande när dom var 8 veckor.Tjejerna har mer som en springa när man trycker och det ploppar inte ut så mycket som på hanarna. Hanarnas könsöppning är mera rund med ett lite större mellanrum till det andra hålet än vad flickkaninerna har. Har du gissat vad dina ninisar har för kön än.
För min del kan jag avgöra med 90% säkerhet vid 2 veckor, dock bör de va minst tre ungar i kullen med 2 av de ena könet och 1 av de andra isf. Helt säker är jag mellan 4 och 6 veckor.

jag ser med säkerhet vid 2 v, med viss tvekan vid 1 vecka.
Tycker iof inte jag behöver veta könet förren de kommer ur boet.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#9 Det var inte dåligt! Men du har ju haft en hel del kullar som jag förstår, och då blir man bättre och bättre på det, inte sant? :)

Man brukar inte se det förrän dom e könsmogna… honoran kan få tissar och hanarna "fniss" ni vet