Liten rex, stambokförd
Nimbus Gentle 247, 90 poäng Ras: Liten rex Kön: Hane Färg: Svart Född: 2012-05-28 Uppfödare: Nimbus Kaningård E: Zobel siames brun U: Svart Utställd och Stambokförd på 90 poäng. Kan säkert få bättre poäng nu när han vuxit till sig. Personlighet: Snäll och sällskapssjuk, låg i rang. Försäljningsorsak: Vår inriktning är ej svart. Avelsdjur, 550kr. www.NimbusKaningard.se http://www.nimbuskaningard.se/98510128
ph77
Vad fick han för delpoäng, och vad finns det för färger bakåt?
Ååh men gud vilken mys plutt. Bor han inne eller ute?
Han bor ute. Och älskar vara ute i snön! :-)
ph77
Mammans o pappans färger står där uppe men du menar längre bakåt? Jag kan säga så här i kullen fanns färger som: Castor, brun zobel, rysstecknad svart, viltryss och svart. Så då kan du gissa dig fram till vilka anlag som troligtvis ligger dolda bakom den svarta färgen. Återkommer med delpoängen.
ph77
Färger som jag vet finns bakom är (förutom färgerna redan angivna) Madagaskar o Isabella. Delpoängen som han är stambokförd på är 5-9,5-18-18-17-17,5-5.
ph77
Okej vad synd har ingen möjlighet att ha ute kanin :/
Men du kan alltid ta in honom, han kommer tappa vinterpälsen och kan såklart flyttas ut igen först till sommaren.
ph77
Blir det inte lite av en temperatur chock om han flyttas in?
Beror såklart på hur varmt ni har. Har ni inget utrymme som är lite svalare där han kan bo under en övergång.
ph77
Hmm.. vi har ju iofs balkongen men svårt att få det varmare där kanske. Men jag ska prata lite med min sambo om det för har alltid velat ha en kanin jag kan åka på utställning med 
Är han genetiskt sett mörk brun zobel (ser ut som det)? Vad fick han för kommentar på färg?
Ljustadalens kaningård
Åh så fin :) hur mycket väger en liten rex och hur stora är de?
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
En liten rex väger mellan 1,6-2,1kg Tråden kan låsas.
ph77