KiF - Varulvsleken omgång 1.1
- Denna tråd är enbart till för leken.
- Frågor, synpunkter samt anmälningar till nästa omgång hänvisas istället till denna tråd.
- Början på denna lek står i inlägg #1 nedan.
I DENNA OMGÅNG FINNS FÖLJANDE DELTAGARE OCH ROLLER:
1. Tinkelbell
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
6. Emmetem
7. Pim Pim
8. Alvirpo
9. Lurvas11
10. Klara.b
11. Cerrolyn
12. HildaAlfons
13. Jalaxa
14. Candy123
15. Gogrisen
16. Bambis 17. Joie
18. meerschweinchen
19. Marabou…
20. Hemlig deltagare
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
Hemlig deltagare (?) - 1 st
· Varulvar (varierat antal; cirka 25 %)
Varulvarna känner till varandra och är de enda, av de obligatoriska rollerna, som får kommunicera med varandra genom PM, e-mail, skype eller liknande.
Tillsammans gör ulvarna upp en strategi angående vilken deltagare de vill utse till offer under natten. De får också lov att diskutera hur de ska lägga sina röster under dagen, göra strategier etc som rör hela spelet.
Innan nattens deadline skickar en av varulvarna ett PM till lekledaren där de berättar vem av deltagarna de vill ha som nattens offer.
Om ulvarna inte inkommer med namnet på ett offer så lottar lekledaren fram nattens offer.
· Varulvsdemonen (en stycken)
Varulvsdemonen är som vilken som helst av varulvarna med skillnaden att när demonen dör får denne välja en av de andra deltagarna i leken (vilken som helst) som då förvandlas till varulv och, så att säga, byter sida. Vem som är demonen är hemligt för alla inblandade (utom demonen själv) och får inte avslöjas i ”ulvlyan”.
När demonen dör meddelar denne, så snart det är möjligt, lekledaren via PM vem som är utsedd till ny varulv.
Det finns inget sätt att skydda sig mot demonens förbannelse
· Ängeln (en stycken)
Ängeln har kraft att varje natt skydda en av byns invånare undan varulvarna. Det innebär att om den deltagare som ängeln väljer att skydda är samma deltagare som ulvarna valt att äta så kommer deltagaren ifråga inte att dö. Ängeln vet inte vem som är varulv och därför kan det hända att en ulv får ängelns beskydd.
Ängeln får lov att skydda sig själv och får även lov att skydda samma person flera nätter i rad.
Två (normalt en gång, men i och med att det är så många deltagare här höjer jag antalet till två) gång under lekens gång kan ängeln välja att skydda hela byn, det tär dock på kraften vilket gör att ängeln inte kan skydda någon alls natten därpå.
Innan nattens deadline skickar ängeln ett PM till lekledaren med namnet på den deltagare som ska skyddas under kommande natt.
Om ängeln inte inkommer med ett namn på vem som beskyddas under natten så lottar lekledaren fram vem som får nattens skydd.
· Siaren (en stycken)
Siaren har kraften att varje natt få veta vilken roll en av deltagarna i leken har.
Innan nattens deadline skickar siaren ett PM till lekledaren med namnet på den deltagare som denne vill veta rollidentitet på.
Efter deadlinen skickar lekledaren ett svar på PM:et med svaret på frågan som siaren ställde.
Om siaren inte inkommer med ett namn på den som rollen ska avslöjas på har siaren förlorat möjligheten att under den gångna natten få veta identitet på någon.
Bybor (varierat antal; de som blir ”över”)
Byborna har inga speciella krafter eller egenskaper.
Ska, med hjälp av de övriga goda deltagarna, försöka avslöja varulvarna.
· Mediumet (en stycken)
Kan en gång under lekens gång välja att ta kontakt med en av de döda (vem väljer mediumet själv) som under kommande speldag då får lov att vara med i leken igen; spekulera, rösta i lynchning etc.
Om mediumet dör utan att ha utnyttjat sin kraft så dröjer mediumet sig kvar under nästkommande speldag (mediumet dör alltså inte förrän dagen efter).
Mediumet kan när som helst skicka ett PM till lekledaren och be att få väcka liv i en deltagare. Återupplivandet sker så snart det är möjligt.
· Magikern (en stycken)
Varje natt innan deadline får magikern fråga om en deltagare innehar en specialroll, efter nattens deadline skickar lekledaren ett svar på frågan. Magikern kan få reda på om det är en ond eller god roll, men det kostar kraften för två nätter och således kan magikern inte få någon upplysning alls nästkommande natt.
· Spionen (en stycken, i så fall 'neutral', eller två stycken, i så fall en ond och en god)
Spionen får, efter varje natts deadline, ett PM av lekledaren med information.
Informationen innehåller namnet (informationen) på:
*Den invånare som varulvarna åt
*Den invånare som siaren siade
*Den som den paranoida siaren siade
*Den invånare som ängeln skyddade
*Den fråga som varulvsdemonen ställde
*Eventuella övriga aktiviteter som sker nattetid
· Hemliga deltagaren (varierat antal, oftast en)
Ibland vill lekledaren, av någon anledning, balansera upp deltagarantalet lite. Det kan exempelvis vara om det är 15 stycken deltagare anmälda; då det bara bör vara tre stycken ulvar (25%, avrunda nedåt) men lekledaren tycker att det blir för få. Då kan den hemliga deltagaren läggas in i leken, som då får 16 stycken deltagare (och således fyra stycken ulvar).
Den hemliga deltagaren kan inneha vilken roll som helst, vem det är som innehar rollen avslöjar lekledaren en bit in i lekens gång (kan vara en dödad bybo, en som efteranmält sig, en som lekledaren har ”rekryterat” i hemlighet etc).
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Det var mörkt ute nu. Byns invånare satt samlade kring lägerleden och sjöng sånger. De yngsta barnen hade somnat, en del i sina mammors famnar, andra på gräset strax bortanför brasan. Det var ett så underbart sätt att avsluta en produktiv dag.
Tänk vad mycket de hade fått gjort idag, men oavsett så fanns det fortfarande mycket kvar som behövde fixas i byn innan djuren kunde släppas ut på bete. Det var staket som skulle lagas, hagar som skulle rensas, bäckar som skulle grävas fram. Sen skulle det sys nya kläder, de tjocka vinterkläderna började bli alldeles för varma nu när våren hade gjort entré. Bröd skulle bakas, bär plockas och djur jagas för att sätta mat på bordet. Ja, helt enkelt vanliga sysslor för en liten by för länge sedan.
Hon började tänka på en gammal man som hade funnits i byn, han dog under den stränga vintern de hade haft. Han hade funnits i byn längre än någon annan, de minns alla den gamla mannen från sin barndom. Han hade varit så bra på att berätta rysliga historier när de satt vid brasan om kvällarna. De hade alla trott att han hittade på historierna för att skrämma dem lite när de var små, han slutade dock inte att berätta sina historier när det växte upp, när de blev äldre och fick egna barn. Snarare tvärtom, han hade verkat i det närmsta desperat för att de skulle lyssna på honom och hans sagor, sagor som han berättade som om de vore självupplevda. Det var nog det som hade gjort dem så rysliga när de var små. Sagor om älvor och troll, änglar, siare och varulvar kunde ju inte vara något annat än just sagor och nu i vuxen ålder, lyckligt gift och väntandes sitt fjärde barn, kändes det nästan löjligt hur de här berättelserna hade skrämt henne när hon var liten. Hon saknade dock den gamle mannen, som hade blivit väldigt gaggig i slutet och hela tiden ville få henne att lyssna, ja till och med anteckna det han sa. Hon saknade att höra hans röst när de satt vid elden och sjöng, hon saknade barnens nervösa fnittrande och ljudet när de drog efter andan efter att den gamle mannen berättat något spännande. Hon ångrade att hon inte hade lyssnat mer noga på honom, att hon inte hade skrivit ner någonting, hade hon bara gjort det hade hon kunnat sitta och berätta den gamle mannens historier för barnen och på så vis hade han fått leva kvar i byn i åtminstone en generation till…
DET ÄR NATT!
Vi väntar på att:
• Alla ska få ett PM med sina roller från lekledaren.
• Ulvarna ska utse sitt första offer.
• Ängeln ska välja någon att skydda under natten.
• Siaren ska välja någon att sia under natten.
• Magikern ska göra sitt val
DEADLINE LÖRDAGEN DEN 13 APRIL KLOCKAN 22:00
**SMF 237 Sweet Dream's
Asså vad nu denne gamling tjabbar om har jag ingen aning om liksom, men fattar ni. Min morsa skickar hit mig för att jag ska "bli bättre mässiska" ja ni hör hur jävla dumt det låter, eller hur. Det är ju bara för mycket. Ingen frissa, ingen som kan fixa mina naglar inga designeraffärer, jag menar hur ska jag klara mig här liksom. Kan någon svara mig detta?
Handlar ni med pengar eller kort på detta mesiga stället eller?
**MVH Cerrolyn
Aså vad är ni alla? Har ni redan gått och lagt er, typ?
**MVH Cerrolyn
*visslar en glad trudelutt samtiigt som jag ger korna och hästarna deras kvällshö*
Hur är det idag, Rosa lilla? Har Ferdinand varit jobbig igen? Och Brunte min vän, var det skönt med en ledig dag? Snart är det vårsådd, då blir det inte så mycket ledigt för nån av oss..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
*gääsp* Va trött man plötsligt blev! Det är nog dags att lägga sig snart. Men juste, hästarna!
*skyndar sig ut i stallet och matar hästarna och kommer in igen*
Nu går jag nog och lägger mig! Kan ju knappt *gääsp* hålla ögonen öppna! Godnatt byn!
/ Angelica
*sträcker på mig och gäspar*
Nej, nu är det färdigt spelat för min del! Är ju faktiskt en dag i morgon också. Godnatt alla!
*Lägger ner lutan och går och lägger mig*
Mvh Hela stora familjen <3
Gud vad jag är trött nu, har varit uppe alldeles för länge.. Igen.. Godnatt allihopa, ses imorgon!
*Sjunger glatt på en gammal visa medans jag går hemåt*
God morgon alla bybor! :)
Hälsningar Lurvas11
Åh, den gamla gubben. Jag lyssnade inte direkt så mycket på vad han sa. Det ångrar jag idag.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#8 God morgon? Det är natt om du glömt det?😉
/ Angelica
#10 Haha oj da! Menar såklart God natt 😃 Det blir så när man vänder på dygnet :D
Hälsningar Lurvas11
Har försökt somna men det vill sig inte en natt som denna. Kanske ska jag ge mig på att sticka lite kläder tills jag somnar? Eller….ska jag kanske öppna den där kistan som jag försökt glömma, och en gång för alla ta itu med innehållet?
Usch vad trött jag är *gääsp* jag går och lägger mig… natti 🙂
Jalax & Zero
*Ser in i den sprakande lägerelden, gäspar ljudligt och reser mig*
Nej, nu börjar det bli alldeles för sent för mig. Jag tror allt att jag knyter mig. Det är ju en dag i morgon också. God natt, allesammans! Dröm ljuva drömmar!
Gick o la mig för några timmar sen men har inte kunnat sova.ligger och tänker på den gamla gubben som berättade så mycke läskiga historier när man liten. Ja usch va dom va hemska,ja ho ho….godnatt igen
*slumrar till och vaknar efter 5 min att min hund Trocadero väcker mig*
Oj, nä nu går jag och *gäääsp* lägger mig, kom Toro :)
*slumrar till och vaknar efter 5 min att min hund Trocadero väcker mig*
Oj, nä nu går jag och *gäääsp* lägger mig, kom Toro :)
*Tittar in i lägerelden en sista gång innan jag reser mig upp*
Nä nu måste jag gå och sova så jag kommer upp någon gång i morgon. Måste ju upp tidigt för att hålla koll på mina får, det är ju snart dags för dem att få sina lamm.
Godnatt allihopa!
Mvh Sabine
*vaknar*
Åhhh…jag kan inte sova… *tänker på mina två hästar*
….jag går ut till Jalax och Zero och tittar om dom mår bra
Jalax & Zero
Åh vilken mysig kväll! Fick hålla i en av de nyfödda idag - Gud vilket litet charmtroll! Det får en att överväga familj själv en dag i framtiden. Han slumrade till i min famn medan jag sjöng en liten godnattvisa för honom som min mor sjöng för mig en gång. Detta måste ske oftare grabbar och gummor! Men nu ska jag sova. Imorgon ska jag gå upp och baka lite bröd till morgonkaffet. Godnatt alla stora och små! :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Asså är det någon annan som kan somna?
**MVH Cerrolyn
Cerrolyn, du inte ensam om det kan inte heller sova men det är inte så konstigt jag har både en katt som väcker mig hela tiden och dessutom är jag så nervös att något ska gå fel när mina får ska lamma, är och tittar till dem hela tiden.
Mvh Sabine
Vaknade igen just…känner på mig att det är nånting som kommer hända nu inatt.nåja får väl försöka somna om…igen
Jag lyckades somna till slut men vaknade precis med ett ryck. Är det bara jag, eller är det en speciell känsla i lyften?
Känner nåt jag med, det är nåt som ligger i luften. Nåt som bara väntar på att få visa sig. Det känns otäckt. Och jag kan inte somna, går nog ut och kramar hästarna lite!
dem verkar också oroliga, nånting är pågång. Om jag bara visste vad!
/ Angelica
*Myser med Jalax och Zero men allt är inte som det ska…*
Vad är det pojkarna mina? Jag har en orolig känsla också, det är oroligt i byn…. men varför?
Jalax & Zero
*tittar till fåren för att det verkar så nervösa*
Vad är det med er ta och lugna ner er, jag själv blir ju nervös av er. Fattar inte vad det är med er i natt, kanske så är det för att ni snart ska lamma men ni har ju haft lamm tidigare och då har ni aldrig bettet er så här. Håller med er andra får en konstig känsla.
Mvh Sabine
Jag har en konstig magkänsla, något är fel, men jag vet inte vad…
Jag vågar inte gå och lägga mig fast jag kan inte vara vaken längre. Jag är så trött! ZZZZZZZZZZZZ. Oj! Jag råkade visst somna. Jag tror jag borde ta in min hund Bella bara för att jag känner att något är fel.
Animals are all you need.
Ibland är det jobbiga dagar och just idag var jag sen hem, jag kollar till grönsakslandet så att ingen varit där och tagit mina dyrbara rotfrukter, sedan kollar jag getterna och sedan stupar jag i säng. Märker att byborna verkar nervösa av någon anledning men jag orkar inte grunna över det.
Godnatt!
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
*Toro gnyr och kan inte vara still*
Toro, lugna dig, Kan inte du heller sova? *Sjunger för toro*
Det är ingen fara Toro *även fast jag innerst inne var orolig själv*
Det känns som om något inte står rätt till…men vad?
*vaknar med ett ryck och ser mig hastigt omkring*
"Oj vad fullmånen lyser!" tänker jag
*tittar till det lilla barnet intill mig*
Jag älskar dig, mitt barn.
*Jag klappar min dotter över kinden och lägger mig tillrätta för att försöka somna om trots det starka månljuset som silar ner byn som ett silverregn*

KNAPPT 30 MINUTER KVAR TILL DEADLINE! NI SOM SKA SKICKA PM TILL MIG MED ERA RESPEKTIVE VAL FÅR SKYNDA ER ATT GÖRA DET. Ser att jag har fått _massor_ av PM, hoppas att det inte är någon som ställer några frågor… Har haft fullt upp med annat idag, men ska alldeles strax komma genom dem.
**SMF 237 Sweet Dream's
Finns det någon snygg kille som vill hålla mig sällis?
Jag är superduper rädd….
**MVH Cerrolyn

Flera av byns invånare hade svårt att sova, men ingen förstod egentligen varför. Kanske var det för att de hade jobbat så hårt i byn under dagen och sedan träffats vid lägerelden istället för att gå och lägga sig direkt.
Till slut så sov hela byn - eller gjorde den verkligen det?
Från fem av stugorna smög vargliknande varelser sig ut, ut i den mörka natten som bara lystes upp av fullmånen och den lilla glöd som var kvar av lägerelden där de tidigare suttit tillsammans med sina grannar och haft trevligt.
De smög otåligt runt i byn, från några stugor hördes hundar som ilsket skällde och från stallet gnäggade hästarna nervöst. De drog sig bort mot stallet, det var något som lockade dem ditåt och det var inte hästar. De kände lukten av någonting, det enda som kunde stilla deras hunger - människoblod!
Det var i stallet de hittade henne, hon hade somnat inne hos sina hästar.
Hästarna började stampa nervöst och det väckte henne, hon såg varelserna och hann tänka att den gamle mannens sagor visst hade varit sanna trots allt.
De slängde sig över henne och hennes sista tanke var vem som skulle ta hand om hennes fina hästar Jalax och Zero.
På morgonen hittade några av byinvånarna Jalaxa död i stallet, hon var full av sitt eget blod och det var också hästarnas mular då de förgäves försökte få upp sin matte genom att stå och buffa på henne.
Hästarna flyttades omedelbart ut i hagen, där de också tvättades av. De blev serverade lite havre och några morötter.
De gick hem till Jalaxas stuga och där hittade de något intressant, de hittade magiska föremål och med ens gick det upp för dem alla att Janaxa hade speciella förmågor - hon var en magiker!
DET ÄR DAG!
Vi väntar på att:
- Byborna ska rösta och lyncha en deltagare
För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).
En röst får lov att ändras fram till deadline.
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***.
DEADLINE MÅNDAGEN DEN 15 APRIL KLOCKAN 21:00
1. Tinkelbell
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
6. Emmetem
7. Pim Pim
8. Alvirpo
9. Lurvas11
10. Klara.b
11. Cerrolyn
12. HildaAlfons
13. Jalaxa (Magiker; varulvsoffer natt 1)
14. Candy123
15. Gogrisen
16. Bambis
17. Joie
18. meerschweinchen
19. Marabou…
20. Hemlig deltagare
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
**SMF 237 Sweet Dream's
Hur kunde det här hända? Jalaxa, åhh. Vad är det dom har hänt egentligen? Och en magiker var du också! Jag kan inte tro att det är sant! Min kära vän och granne, finns inte mer. Aldrig mer kommer vi få rida ut ihop, aldrig mer ta hand om hästarna ihop. Aldrig mer. Men hur kunde detta hända? Det kan ja bara inte förstå! Jalle och Zero får väl flytta in till mina hästar då.. Aldrig mer igen, du är borta, för evigt.
/ Angelica
Va kan inte tro va mina öron hört! Är detta sant? Finns inte Jalaxa mer? *tårar rinner ner för min kind* snyft, vet inte vad jag ska göra, en sånn snäll person ska inte bara behöva försinna. Orkar inte tänka på det. Men det går inte att sluta.
Alvirpo, bra att du tar hand om Jalaxas hästar. De kommer nog få det bra hos dig. Stackars djur de borde inte fått sätt sin matte så där.
Mvh Sabine
"Vad är det som händer i stallet?" - tänker jag
*Börjar gå bort som stallet för att se vad som står på*
Men herregud! Hur kunde detta hända?! Gud har inte visat sig nådig, ojoj, detta är inte bra!
Gud så dåligt jag har sovit inatt! Hästarna intill har gnäggat som om deras liv hängde på det! Ska nog gå över och säga till Jalaxa så hon kan kolla till dom. *Går ut och ser att utanför Jalaxas stall står Alvirpo och gråter* ohh gud, det här kan inte vara bra.. *springer fram till Alvirpo* -Gud, vad har hänt?! Alvirpo förklarar gråtandes att Jalaxa hittades död i morse. Oh neej.. Varför? Hur? Mördare..? Men inte i vår by.. Väl? Stackars Jalaxa.. Vila i frid min vän..
*Vaknar av skrik utanför med hjärtat i halsgropen och sätter mig skräckslagen upp i sängen*
- Vad är det som händer?
*Tittar ut genom fönstret och ser att massa folk står vid Jalaxas stall. *
- Oj, vad står på? Jag får gå ut och se efter.
*Halvspringer till stallet.*
- Vad i alls in dar har hänt? Varför står ni här allihopa?
*Får syn på Jalaxas sargade kropp på golvet.. och svimmar*
Kan inte tro att det är sant. Hur kan något sånt här hända i vår lilla by och vem skulle kunna göra någonting sånt här?! Och alla som hade svårt att somna igår, och ingen som hörde något?! Hur ska man nu någonsin våga gå ut igen.. Stackars, stackars Jalaxa!
-Nevina! Vakna! *skakar om henne hårt* -Ska vi ta in henne till mig? Kan nån hjälpa mig lyfta henne?
Sjutton också!
Det har varit ståhej i byn hela förmiddagen och jag har inte tagit mig ur stallet ens ännu. En av mina unga dräktiga getter har pga stress under natten gått in i för tidig förlossning. Vad som kunnat orsaka stress i våran fridfulla lilla by mitt i natten vet jag inte, men jag har en känsla av att jag kommer få reda på det oavsett.
Killningen går till slut bra och när jag till slut tar mig ut i byn får jag höra att en av mina grannar blivit dödad. Den svaga doften av blod var med andra ord inte inbillning som jag trodde. Kanske dags att börja låsa både stalldörren och ytterdörren.
*vaknar upp tidigt av att min hund slickar mig i ansiktet* Zzz.. Huh? Åh, vad det bara du Linus! Jaja, du ska få din frukost så fort matte har gått upp..Vad är det du gör? Varför krafsar du som en galning på dörren?! Jaja, vi går väl ut på promenad först då. Tycker du borde kunna hålla dig för att pinka den lilla stunden men om naturen kallar så finns ingen tid för annat. *tar sömnigt på mig träskorna och går ut i morgonrock* Va?!? Varför denna stora folksamling?! Hela byn är ju för tusan här! Vad har hänt? Va?! Jalaxa?! Död?! Hur då?! Stackars flicka.. Men hennes djur då? Ni kan ställa de i min Hage som jag använder till min ko. Hon är ändå aldrig i den ändå då hon går dit hon behagar. Och tydligen passar det inte damen att stå i Hage. Stackars Jalaxa :(
Pim Pim Jag hjälper dig att bära in henne, hon kan ju inte ligga kvar här. Stackarn hon borde inte behövt sätt Jalaxa, det borde ingen behövt. Mår själv illa. *hjälper Pim Pim med att lyfta in Nevina*
Just det! Glömde nästan fåren efter allt som hänt, måste gå dit nu tror att ena tackan är på väg att lamma, någon som vill följa med och hjälpa mig med lammningen?
Mvh Sabine
Nevina verkar må bättre nu iallafall, hon vaknar nog snart! Jag e ledsen Meerschweinchen, men jag kan inte följa med dig, nån måste ju hålla koll på Nevina. Lycka till med lammningen! Vilken dag.. Byn kommer inte bli densamma utan Jalaxa.. Saknar henne redan..
*Vankar upp med dimmsyn. Ser mig förvirrat omkring, men kan inte förstå vad jag ser. Dimmsynen avtar sakta och tillslut ser jag Pim Pim stå intill mig*
- Pim Pim, var är jag? Vad hände?
*Vaknar av att toro skäller*
Toro, vad är det? *Toro stirrar mot dörren och skäller* Vad är det?
*Går ut och ser att alla står vid Jalaxas stall*
(tänker)
*vad gör alla här?*
*Går in i stallet* *Blir helt förstenad* V..v..vad har hänt??!!!! *snyft*
stackars Jalaxa!! *snyft* Vad har hänt henne??! *Snyft* Vila i frid min snälla vän och granne!:´(
Åh nej, inte Jalaxa! Jag trodde inte det var möjligt!
R.i.p Jalaxa🌺
-Oh.. Nevina.. Jalaxa finns tyvärr inte bland oss längre.. Du svimmade när du såg hennes kropp, så jag och Meerschweinchen bar in dig till mig. Hur mår du?
*står där som förlamad, innan jag orkar göra nåt* Kom då Jallis, kom då Zero. Ni får flytta in till Klara och Rut(mina hästar). *leder in hästarna i stallet och ställer dem i varsin box* Och hjälp vad mycket folk det samlats fär borta! Borde nog komma tillbaka, men jag orkar inte mer nu. Det måste få sjunka in i hjärnan. Min bästa vän, finns inte i livet längre :'(
/ Angelica
Jag röstar på Alvripo. Tänk efter nu bybor. Direkt när Sandra-B lade inte inlägg nummer #35 var hon direkt där och kommentera att han tyckte det var synd osv. Hon gör sig inte ovän med någon och det är väll ett typiskt varulvs drag?
Hälsningar Lurvas11
#52 kanske för att jag var ledsen över att min bästa vän dog? Är det nåt fel i att bli ledsen över det?
Jag röstar på Lurvas11 för att hon direkt och anklagar mig som inte gjort nåt annat än att sörja min vän?
/ Angelica
#53 Men nu försvara du dig direkt någon anklagar dig. Det är också ett typiskt varulvsknep. Du vill inte att någon ska anklaga dig för att du är rädd att bli avslöjad och därför röstar du tillbaka på mig.
Hälsningar Lurvas11
Jag röstar på PrinzeZz.
Vi bybor hade inte en aning om vad som hänt förren vi kom fram till Jalaxas stall. PrinzeZz å andra sidan tyckte att det luktade blod. Vad är det för superluktsinne?! Det känns inte mänskligt. Eller….visste PrinzeZz redan vad som hade hänt med vår kära Jalaxa?
Jag röstar på ***Lurvas11*** för att ingen har jämt något om varulvar tidigare. Då verkar denne veta vad som har hänt stackars Jalaxa.
#50 - Åh herrejistanes! Stackars rara Jalxa bara låg där helt blodig och… *Spyr*
- Vilket liv folk för utanför! Jag går ut och hör vad de säger. Kanske har de funnit Jalaxas mördare. *Går ut* - Nämen, vad är det jag hör!? Varulvar? Känt blodlukt!? Jag tycker båda påståenden låter lika galna och misstänksamma! Lurvas11 och PrinzeZz kanske inte är de som de utger sig för att vara?
Jag kan inte tänka mig att någon i byn har kunnat döda våran vän Jalaxa, hon var ju allas vän. Vilddjur kan väl inte ta sig in i ett stall? Eller var stalldörren öppen kanske? Då förklarar ju det en del. Det kanske bara var en hungrig varg flock eller liknande, För jag tror inte att någon av våra grannar är så onda att de skulle kunna döda Jalaxa. Eller..? Vet någon om stalldörren var öppen när de hittade Jalaxa?
Men vilddjur skulle väl ha dödat hästarna också..? Oh gud jag vet inte…
*Jag går ur stallet och ställer mig i solskenet. De varma solstrålarna värmer min hud och jag grubblar djupt*
Vem, eller vad… Jag visste att den där månen och denna natten inte var sig själv. Och vad jag hört de andra byborna säga så måtte jag säga att det verkar vara något lurt..
Många spännande argument har framkommit och jag vet inte vem jag ska tro…
*Sätter mig i skuggan från ett träd och grubblar*
Vad ska man tro på? Vem ska man rösta på? Jag vill inte rösta på en oskyldig bybo!
Jag återkommer med ett förhoppningsvis bra svar ikväll.
Vem ska man rösta på? Har ingen aning min tankar är bara en enda röra just nu.
*Går och tittar till fåren som nyligen lammat*
Alla fåren har nu lammat klart för er som vill veta, Zelda och Tilda fick två var och Tindra fick trillingar. Ni kanske inte är så intresserade av att veta efter allt som hänt. Men lamm hjälper alltid än att försöka tänka på något annat för en stund. Så om ni undrar var jag är sitter jag i ladan med dem. Kanske jag får någon klarhet i vad som hänt och vem jag måste rösta på.
Mvh Sabine
Usch denna dagen har varit en riktig piss dag,Jalax har dött. alla springer omkring i byn och ropar: Hjäälp! Jalax är död,Nevina svimmade och det finns varulvar i byn! mm… Jag får en otrolig huvudvärk av allt ståhej,så ja låser in mig på mitt rum och börjar tänka….vem kan vara varulvar? Vad händer egentligen i vår by?Vem skall man rösta på? Gamla gubben historier måste ha varit sanna (tänker jag)
Men meerschweinchen, har lammen äntligen kommit?! *springer dit och sätter mig bredvid* Det är tur att vi har dessa små glädjespridare att te oss till nu när något så fruktansvärt har hänt. Jag får söka mig till djuren för sällskap och tröst, för vem kan man egentligen lika på i byn?
Kan någon tala om för mig vad som har hänt? Jag såg att alla var vid stallet men inte fick jag komma dit och titta, liksom. "Du är för liten och ska inte se sådant här." Sa ni… Och var är Jalax? Hon skulle ta mig på en ridtur i dag dårå, *stampar trotsigt med foten i marken* asså vad menar ni med att gubbstrutten hade rätt, liksom? Jag kanske är tonåring, men alltså jag fattar när det är sagor och sanning typ.
**MVH Cerrolyn
Vad är det alla pratar om? Varulvar? Vad kommer härnäst, glittrande vampyrer? Har ni lyssnat på för många historier vid lägerelden?😉 Finns det något som visar att det var en ulv som döda Jalaxa..? Typ vad vet jag, varulvs bett eller att något har rivit hennes kropp..Har själv inte sett hennes kropp, jag hörde den sorgliga nyheten från Alvirpo.. Stackars, stackars Jalaxa…
Röstar på ****meerschweinshen****
Åhh.. vad kan ha hänt? Men nu när jag suttit och lyssnat på er alla så tänker jag rösta på Alvirpo för att jag uppmärksammade mig lite när Pim Pim sa "jag hörde den sorgliga nyheten från Alvirpo " och för att Alvirpo försvarade sig för Lurvas11 och det är ett typiskt tecken på varulv…. det kan ändå vara Lurvas11 men nu chansar jag på Alvirpo.
Jag röstar på Alvirpo för hon försvarade sig direkt när Lurvas11 röstade på henne, och sedan röstade hon på Lurvas11 som hade röstat på henne.
*Även jag ställde mig upp från min plats i skuggan under trädet för att delta mer aktivt i diskussionen om vem som skulle kunna göra något så anskrämligt*
Ja, efter lyssnat på er alla så blir jag ej klokare! Men något måste ju göras! Det är ju katastrof att någon så nära oss ska dö en sådan fasansfull död. Nej jag tror det kan vara Alvirpo.
#68 Så det är fel att inte vilja bli lynchad? Vad ska jag säga då, "Kom och lyncha mig, varsågoda!" eller vadå? Men visst, det är bara att lyncha mig om det är det ni vill! Jag som trodde vi var vänner här i byn:(
/ Angelica
Jag vill inte tro att någon av oss här i byn skulle kunna ha gjort detta! Finns det verkligen ingen annan möjlighet? Jalaxa hade ju tydligen magiska föremål hemma hos sig, kan det inte ha varit något som gick fel?! Nä, jag tycker inte att vi bybor ska börja anklaga varandra för att ha dödat vår kära Jalaxa. Det vore ju förskräckligt om någon helt oskyldig blev lynchas på grund av att vi vänder oss mot varandra!
Måste jag rösta på en av mina kära grannar? Herre gud, men den som gjort något så elakt och kall hjärtat som att döda Jalaxa, borde straffas antar jag. Jag röstar på PrinzeZz av samma anledning som ninor. Verkar lite mystiskt att hon kunde känna blodslukt…
Jag röstar på Lurvas11. Hon började stenkastningen genom att vara den första som nämnde varulvar från ingenstans i #52 och hon anklagar Alvirpo för att använda sig av typiska varulvsdrag och varulvsknep. Hur kan hon vara så säker på att det var en varulv som dödade Jalaxa? Och hur vet hon vad som är typiska vaulvsknep, om hon nu inte är en varulv själv? It takes one to know one!
Håller med dig ninor. Tänk ifall det bara var ett hungrigt vilddjur? Som varg eller björn. Hon var ju ute i stallet hela natten, och hon kanske lämnade stalldörren öppen för att vädra, och sen gick en hungrig varg förbi? Vill verkligen inte döda en oskyldig vän..
Hm… Jag röstar på Lurvas11.
Väl snabb med att komma ut och vara säker på att Alvirpo var ulv.. Det finns ändå bybor också som är uppe tidigt och väntar på vad dagen bringar.
Har tänkt efter lite..
Jag ändrar min röst från PrinzeZz till Lurvas11.
Tänk efter nu vem som ni röstar på! Detta säger jag inte för min egen skull utan för byns bästa.
Hälsningar Lurvas11
Jag ändrar min röst från PrinzeZz till Lurvas11. Håller med övriga om att Lurvas var väl snabb på att peka finger åt andra i ett försök att ta bort fokus från sig själv. Och hur kunde Lurvas vara så säker på att det var just varulvar??
Tyvärr verkar det bli jag som måste lämna leken ikväll. Tråkigt, hade hoppas på att bli kvar längre. Det är bra att ni är på er vakt, men ibland är det inte så bra att rösta innan man får tillräckligt med ledtrådar som leder en dit man vill.
Till er som inte har röstat än eller kanske vill ändra eran röst: Jag vet att Alvripo är en varulv. H*n har skrivit saker ända sedan början som fått mig att tänka till. Saker som jag själv skulle skrivt om jag vore varulv. Det är därför jag valde att "peka finger" mot henne.
Tänk efter nu. Läs igenom allt som Alvripo och jag skrivt. Ha hela tiden i huvudet: Vad hade jag skrivit om jag vore varulv?
Lycka till alla goda och hoppas på att ni blir av med varulvarna.
Hälsningar Lurvas11
#80 Inte bra att rösta innan man får tillräckligt med ledtrådar? Var det inte precis det du gjorde som pekade ut mig utan någon annan anledning än att jag lade in ett inlägg efter Sandra-B och att jag inte var ovän med nån? Och det där om ovänner, är inte alla här i byn vänner?
Och vad har jag sagt som är typiskt varulvar? Är det någon som vill bli lynchad? Är det typiskt varulvar att sörja sin vän?
(jag är en hon :) )
/ Angelica
Jag röstar på Lurvas11.
#81 Min åsikt är att allt du har skrivit i tråden är saker jag själv skulle skriva om jag vore varulv. T.ex. så skriver du att du är sååå ledsen för det som din "vän" råkat ut för. Du vill inte heller göra dig ovän med byborna.
Det verkar bli jag som lämnar nu. Vi får väl se senare i leken vem som hade rätt tillslut. :)
Lycka till med leken alla.
Hälsningar Lurvas11

DET ÄR INTE DEADLINE FÖRRÄN IMORGONMÅNDAGEN DEN 15 APRIL KLOCKAN 21:00!
Se inlägg #35
Så ni har fortfarande nästan ett dygn på er att fundera på vem ni vill lyncha :-)
**SMF 237 Sweet Dream's
Förlåt Lurvas. Jag är alldeles snurrig. Ändrar min röst till ingen.
Måste tänka mer. om lurvas säger att hon vet att någon är varulv så vill jag ge henne en chans. Tänk om Lurvas har rätt?
Hm.. ja då kan man ju fundera lite mer..
*kliar Rosa mellan hornen*
magkänslan tvingar mig att rösta på Alvirpo
Är alldeles snurrig, men jag känner på mig att det är Alvirpo. Är fortfarande misstänksam mot Lurvas11, men magkänslan säger mig att Alvirpo har något lurt på gång.
Jag ändrar min röst från Lurvas11 till Alvirpo.
Jahapp.. Ser ut som att jag kommer bli lynchad ikväll då:/
Men tack kära grannar, för mitt liv här med er då. Jag hoppas ni vet vad ni gör när ni röstar ut mig.
/ Angelica

UNGEFÄR EN TIMME KVAR TILL DEADLINE! Ni som inte har röstat än - kom igen och visa vad ni tycker :-)
**SMF 237 Sweet Dream's
Alvirpo går min röst på:)

Dagen hade känts väldigt lång, betydligt längre än vad flera hade kunnat tro.
Byns invånare hade insett att den gamle mannens sagor som brukade berättas vid lägerelden förmodligen var mer än bara sagor, att det var självupplevda historier om vad som hade hänt i byar liknande deras egen, att sagorna var verklighet…
De som under sin uppväxt ofta hade suttit och lyssnat på mannen med skräckblandad förtjusning försökte att dra sig till minnes vad det var han hade sagt. Det var någonting om en förbannelse och någonting om varulvar, men det var svårt att komma ihåg detaljerna - de detaljer som de var i så stort behov av just nu.
Någon kom ihåg att det enda sättet att bryta förbannelsen var att utrota ulvarna; de skulle alltså bli tvingade att döda sina grannar, de som de alltid trott var deras vänner.
Hur skulle de gå tillväga? Skulle de dra lott och döda den som drog det kortaste strået och sen fortsätta så tills alla fem ulvarna var döda eller skulle de helt enkelt rösta om saken?
De diskuterade saken och kom fram till att det bästa var att rösta, då kunde man ju åtminstone väga in suspekt beteende och annat som varit märkligt och kanske få tag på en ulv tack vare det.
Lurvas11 var den som öppnade munnen först och riktade sina anklagelser mot Alvirpo. "Alvirpo är för snäll, gör sig inte till ovän med någon och dessutom verkar Alvirpo lite väl snabb med att beklaga Jalaxas för tidiga död" sa Lurvas11.
Alvirpo svarade upp och kastade anklagelser mot Lurvas11. "Det enda du har att komma med är att jag sörjer min bästa vän, är det så himla konstigt?" säger Alvirpo.
Resterande byinvånare visste inte riktigt vad de skulle tro; men det stod snabbt klart att det var antingen Lurvas11 eller Alvirpo som inte skulle klara sig undan levande den här dagen.
När solen nästan hade gått ner stod det klart för dem; Alvirpo hade fått flest röster och skulle tvingas dö.
De försökte dra sig till minnes vad den gamle mannen hade berättat om hur man dödar varulvar. Det var någonting med silver…
Som tur är finns det en silversmed i byn som snabbt fixade till kulor gjorda av silver som några av byinvånarna laddade sina gevär med.
"Några sista ord, Alvirpo?" frågade de.
"Men tack kära grannar, för mitt liv här med er då. Jag hoppas ni vet vad ni gör när ni röstar ut mig." svarade Alvirpo.
"Oroa dig inte för det, du är en varulv och de har ingen plats i vår fina lilla by" sa någon.
Byinvånarna avfyrade sina gevär och Alvirpos döda kropp föll till marken. Knappt hade kroppen hamnat på marken innan den bytte skepnad och nu låg där istället en död varulv. Inte nog med det, där fanns ett "S" brännmärkt på bestens vänstra sida - Alvipo var den onda spionen.
Grattis goda grannar - ni har just dödat er första varulv!
DET ÄR NATT!
Vi väntar på att:
• Ulvarna ska hämnas sin flockkompis död och utse sitt andra offer.
DEADLINE TISDAGEN DEN 16 APRIL KLOCKAN 21:00
1. Tinkelbell
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
6. Emmetem
7. Pim Pim
8. Alvirpo (Varulv, ond spion; lynchoffer dag 1)
9. Lurvas11
10. Klara.b
11. Cerrolyn
12. HildaAlfons
14. Candy123
15. Gogrisen
16. Bambis
17. Joie
18. meerschweinchen
19. Marabou…
20. Hemlig deltagare
ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
**SMF 237 Sweet Dream's
Yes, bra jobbat bybor!
**Grattis bybor, ni var duktiga och jag är dålig på att spela oskyldig varulv! Men det va kul så länge det varade! Mohaha…** (Står förresten fyra hästar i stallet hos mig, kan nån ta hand om dem? Är både mina och jalaxas)
/ Angelica
Wohoo! Härligt att bli av med en varulv! Bra jobbat alla :-)
Skakad drar jag mig undan till byns lilla pub. Ett mord och en avrättning och det går inte att förneka att man har tusen frågor i huvudet, 'finns det fler varulvar?', 'vem blir i så fall nästa offer?', 'tittar inte den där personen lite snett på mig?'. Jag tar mitt glas och sätter mig vid ett bord.
Jag vill inte umgås med någon, men jag vill verkligen inte vara ensam heller. Min magkänsla gav en av de fällande rösterna, jag kanske borde förlita mig mer ofta på den i dessa oroliga tider.
Snart återvänder jag hem och låser först stalldörren och sedan min egen dörr, sen går jag upp på vinden och öppnar min fars gamla kista, ur dess mörker plockar jag upp ett förmål inslaget i gulnat lin.
Silverdolken ligger säkert placerad under min kudde under natten.
Duktigt allihopa en varulv borta! Missade röstningen helt, råkade somna en stund…… (på rikitigt ;))
Mvh Sabine
Ja Lurvas, då är jag tydligen skyldig dig en ursäkt.
Medans ni andra firar så tar jag med mig ulvens hästar hem till mitt stall, det är ju inte deras fel att de bodde hos en varulv. Jag har ändå aldrig varit mycket för fest och samklang så det gör mig inget.
*går och hämtar hästarna och kliar dem lite på halsen under tiden.*
Jaha *Ser ut som värsta frågetecknet* finns det varulvar på riktigt typ. Fattar noll, tror att ni har kollat på för många skräkisar dårå. Visste heller inte då typ att man fick rösta innan 18 men nu säger ni liksom att jag får det då typ. Hur ska ni ha det?
**MVH Cerrolyn
#98 🙂Jag kände på mig ända från början av spelet att det var något skumt med Alvripo. Jag kuinde inte riktigt sätta fingret på vad. Men nu i slutet gick det upp för mig.
Hälsningar Lurvas11
Wohoo! Vi tog en varulv! 😃 Vilken tur att jag ändrade min röst! Jag är skyldig dig en ursäkt Lurvas, förlåt mig, men det vart ju rätt till slut iallafall 🙂
Yes en varulv!! :D
Dagen har blivit till natt, och än en gång upptäcker jag att jag har svårt att somna. Denna gången på grund av rädsla… Vad var det den där gamle gubben egentligen berättade? Jag hör vinden blåsa utanför, och hör också någon enstaka gren på knäck på träden och försöker intala mig själv att det är vinden, och ingenting annat. Men rädslan kryper närmare och närmare och jag kämpar för att hålla mig vaken, rädd för vad mörkret för med sig för otäckheter…
Gud va mörkt det är… Men nu finns det inget mera att oroa sig över, Varulven är död. Allt är okej nu. Inget kan skada oss nu.. Eller?
*Efter den omtumlande dagen så lyckades jag äntligen blir klar med alla sysslorna. Jag skyndade mig in med min dotter och precis innan jag gick in och stängde dörren om oss, kastade jag en orolig blick om axeln.*
Ikväll lägger vi oss genast, inga historier idag!
* Jag kröp ner i sängen och höll dottern tätt intill mig medan jag slöt ögonen, orolig på grund av månens lustiga sken, Inatt igen.*
*Ligger i sängen och tittar upp mot taket*
Jag önskar att jag bott någon annan stans så jag sluppit vara med och sätt det som hänt. Men måste verkligen sova nu är ju så trött, men jag är så rädd och orolig tänk om något hemskt händer igen?
*Vänder mig om i sängen och försöker tänka att allt bara varit en mardröm*
Mvh Sabine

UNGEFÄR EN TIMME KVAR TILL DEADLINE!
**SMF 237 Sweet Dream's
*Lägger mig i sängen med Toro i fotändan och tänker på vad som har hänt*
Tänk att varulvarna finns på riktigt!! Vad ska hända nu..? kommer vi ta alla varulvar och bryta förtrollningen eller kommer vi bara utrota byn?! Hoppas vi tar alla ulvar!
Finns det fler ulvar Marabou?! D: jag som trodde Alvirpo va den ända.. ): Fast det va kanske för bra för att vara sant…

Under dagen hade det varit blandade känslor i byn. Glädjen var stor för att de hade lyckats hitta en av de fruktade varulvarna, att det visade sig vara Alvirpo som hade gjort det här mot Jalaxa, mot byn gjorde dock att glädjen förtogs en del. Det och det faktum att hotet fortfarande var överhängande, det fanns fler ulvar i byn – om det fanns ingen tvekan.
Denna natt bestämde varulvarna sig för att hämnas, den som anklagade Alvirpo.
Ulvarna begav sig bort mot stugan där Lurvas11 bodde, de smög omkring utanför ett tag. De kunde inte begå ett misstag nu – de skulle ju hämnas!
Efter en liten stund beslutade de sig för att det var dags. De fick upp dörren och de tog sig snabbt in. Lurvas11 satt och läste en bok, förvåningen när dörren gick upp gick inte att ta miste på. Lurvas insåg att det var ren och skär hämnd det handlade om.
Just som Lurvas trodde att den sista stunden var kommen, när ulvarna gav till ett ylande som fick blodet att frysa till is och slängde sig mot sitt byte lystes hela rummet upp av ett ljus som var så ljust att det bländade dem alla och som syntes flera mil från byn. Varulvarna föll mot golvet, men Lurvas11 stod kvar helt omöjlig att rubba.
Ulvarna gjorde några försök till, men fick se sig besegrade och försvann snart därifrån med svansen mellan benen.
När den sista ulven lämnade stugan försvann det bländade ljuset och Lurvas11 ramlade omkull.
Det var så de andra invånarna i byn fann Lurvas, när de kom springande efter att ha bevittnat det starka ljuset från sina egna stugor.
Byinvånarnas första tanke var att Lurvas11 var det senaste dödsoffret, men när de närmade sig insåg de att det inte fanns en bloddroppe synlig och när de kom ännu närmare såg de att Lurvas andas.
De samlades i stugan, baddade Lurvas panna med kallt vatten och samtalade tyst om vad det var som hade hänt.
Lurvas11 vaknade snart upp men hade inget minne alls av vad det var som hade hänt, undrade varför alla byns invånare var samlade där och inte låg hemma och sov.
Det var som om Lurvas11 hade haft änglaskydd den gångna natten…
DET ÄR DAG!
Vi väntar på att:
För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fet stil (om du skriver via telefon och inte kan få till texten skriver du istället ***namnet***).
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***.
DEADLINE TORSDAGENDEN 18 APRIL KLOCKAN 21:00
(Då jag inte är hemma förrän 22:30 blir uppdateringen troligtvis sen, kan hända att jag kommer åt en dator med internet men det vet jag inte helt säkert).
1. Tinkelbell
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
6. Emmetem
7. Pim Pim
9. Lurvas11 (Ulvoffer natt 2 – räddad av ängeln!)
10. Klara.b
11. Cerrolyn
12. HildaAlfons
14. Candy123
15. Gogrisen
16. Bambis
17. Joie
18. meerschweinchen
19. Marabou…
20. Hemlig deltagare
ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
**SMF 237 Sweet Dream's
Fattar noll, dog Lurvas eller dog hon inte?
"9. Lurvas11 (Ulvoffer natt 2 – räddad av ängeln!)"
**MVH Cerrolyn
Hon dog inte. Ulvarna valde ut henne som offer och attackerade, men hon var skyddad av ängeln.

#111 Precis som #112 säger så räddade ängeln Lurvas.
**SMF 237 Sweet Dream's
Aha
**MVH Cerrolyn
Då får jag be Lurvas11 om ursäkt för att jag röstade på dig förra gången :( Varulvarna tar ju inte en annan varulv, så då kan du inte vara varulv.
Sitter i min stuga och dricker te. Jag drömmer mig bort till alla dessa sena kvällar som blev förr - då man dansade hela natten, drack och hade roligt. Men nu har läskiga varulvar tagit över vår lilla oskyldiga by. De är bland oss, vi lever bland dem, men vi vet inte vilka det är. Det är det som oroar mig.
Jag ställer ner tekoppen och reser mig upp från bordet. Jag kastar på mig stövlarna och rusar ut. Hur kan detta ske? Varför händer det? De tar oss en efter en.. Det kan vara Guldvingens, det kan vara Cerrolyn, det kan vara vem som helst! Hur ska vi lösa detta? Ska vi behöva utrota alla i byn för att få fast alla?
Själva tanken får mig att rysa. Nej nu orkar inte jag det här längre. Jag går iväg och sätter vid bredvid min ko i hagen. Hur ska vi lösa detta?
Undrar precis som Emmetem hur vi ska lösa detta, och hur vi ska lyckas rädda byn. Var det bara en tillfällighet att ulvarna inte lyckades ta Lurvas i natt, eller finns det något sätt att skydda sig på? Vem som helst kan verkligen bli offer för ulvarna, och vem som helst kan verkligen vara skyldig också..Det enda jag vet är att djuren är oskyldiga, så det är i hästhagen jag kommer befinna mig resten av dagen..
Tack ängeln ✨
Hälsningar Lurvas11
Vilken tur att vi fick bort en varulv…men det finns ännu mååånga kvar! Inatt kommer jag låsa in mig på mitt rum för att vara 100% säker på att varulvarna inte kommer få tag i mig. Mina kaniner tycks till och med Veta att det är något på gång i byn,finns det varulvar eller inte?
Ja, håller med dig i en sak, ulvar é väl inte kanibaler. Men jag ulv!? näää, tror du har något starkare än vatten i te´t.
Kan inte alla ulvar räcka upp handen så liksom bara ta vi hand om dem? *Ställer mig bakom första bästa person.* Jag menar då bara att om de försvinner så vore väl allt bra, eller?
Jag kommer inte tala om var jag tänker gömma mig, för då vet ju otäckingarna det liksom.
Nä nu ska jag ladda sten till min slangbella…
**MVH Cerrolyn
Fy… Men vi har iallafall en ängel bland oss, och jag hoppas du kommer vaka över oss inatt. Men hur ska vi veta vem som är ulv och vem som inte är ulv? Tänk ifall vi råkar ta en av våra egna kära vänner.. Ska gå och gömma mig nu, förhoppningsvis hittar dom mig inte inatt. 🤫
Åh vad tur att ängeln gav rätt beskydd! Åh nej, det finns alltså mer varluvar i stan!
Ännu fler varulvar? Jag hade hoppats att mina önskedrömmar var sanna. Vilka hemska varelser, visst gick de på lurvas11 bara för att hämnas? Tur att du hade änglaskydd min vän.
*Går mot fårladan så att allt är okej där*
Mvh Sabine
Nej! Det som hände inatt var heeemmmssskkkttt!! :/
*skärrad av vad som hänt började jag ta en promenad runt om i byn för att rensa mina tankar och fundera över vilka fler som lurat oss alla. Den varma solen stryker ömt min kind och det känns inte verkligt att dagen kan vara så ömsint och natten så brutal.*
"Vem kan göra något sånt här? Tur att gud denna gången i alla fall visade sig nådig och skickade ut en av sina änglar, det behövdes!" - Tänker jag
Är tacksam över att ängeln verkligen gav rätt person skydd under natten, dessvärre börjar dagen åter gå mot natt och det börjar bli hög tid att besluta sig för vem man ska rösta på till lynchningen.. Vem kan ha gjort nåt sånt här??? Vill verkligen inte rösta fel vilket jag gjorde sist, lurvas är ju uppenbarligen ingen varulv för då hade dom ju inte gått efter henne…
Kanske kan bambis vara den skyldiga? Lurvas klarade sig ju, vad är det som är så hemskt med det? Eller kanske klara.b? Eller Cerrolyn? Känns inte bra att misstänka sina grannar, de man en gång i tiden trodde var sina vänner..
Åh nej, jag vill inte rösta fel ikväll! Tur att ängeln gav rätt beskydd, men hemskt att det tydligen finns ännu mer ulvar kvar!
Nu tror tydligen både Emmetem och Ninor tro att jag skulle göra något sådant därra, liksom hallååå, jag äter inte rått kött, det är liksom så äkligt, typ.
Jag tänker så här:
De som röstade på Alvirpo var:
Tinkelbell, Prinzezz, Pim Pim (till slut), Lurvas, Klara.b, Gogrisen (efter ändring) & Marabou.
Vi har 5 fysiska onda mot oss, Någon av dessa måste vara ulv som gömmer sig.
Lurvas går bort för min del (finns saker som tyder på det i tråden).
Pim pim velade väldigt, röstade först på Prinzezz, ändrade till Lurvas och sedan till Alvirpo. Jag tror att detta är en förvirrad bybo mer än jag tror att det är en ulv.
Tinkerbell, Prinzezz, Klara.b & Marrabou för mig så finns ulven i fårakläder här.
De som röstade på Lurvas (och inte ändrade) var:
Zabbio, Nervina, Emmetem. Även här är jag säker på att någon ulv gömmer sig.
Zabbio och Nervin är jag mycket osäker på. Men Emmetem hade en motivering som höjde på mina ögonbryn. Det var att hon röstade på Lurvas för att Lurvas var den första som skrev ordet varulv i tråden.
Bambis röstade på Meerschweinchen och ändrade aldrig sin röst, ulv eller någon som glömde av att kolla tråden igen?
HildaAlfons, Candy123, Joie, meerschweinchen och jag röstade inte. Även här gömmer sig en ulv, frågan är vem…
Vem/vilka har sett Lurvas som det största hotet?
Jag väljer att rösta på Emmetem idag för att det är hon som har höjt mina ögonbryn.
Men jag vet inte, jag är ju inte så gammal så jag kanske har fått detta om bakfoten.
**MVH Cerrolyn
Oj vad långt det blev. 🤔
**MVH Cerrolyn
HildaAlfons, Candy123, Joie har inte röstat eller sagt något i våra diskussioner här i byn och jag funderar på om någon av dessa skulle kunna vara varulv. Att tyst titta på känns inte rätt, utan som ett monster som ligger och lurar…
*hemma från min promenad så deltar jag återigen i diskussionen kring de ohyggliga varulvarna*
Marabou har visat samma typ av tänk, "jag är vän med alla" som Alvirpo och hon visade ju sig vara en varulv! Hm, ja det är någonting lurt!
Jahapp, nu är det alltså dags för röstning igen. Nu gäller det att rösta rätt. Jag tror det kan vara Bambis eller Gogrisen för dom har hållit sig lite för sig själva känns det som… Jag tror jag väntar lite, kollar vem andra röstar på och varför så att det inte blir som förra gången då jag bara velade runt 🙂
Men Cerrolyn, när man inte kommit såpass långt i tråden så att det inte finns något att gå på, då valde jag i alla fall att chansa.
Om jag hade varit varulv tror jag att jag skulle ha försökt välja en bybo som jag kunde förklara varför jag röstade på. Men nu är så inte fallet, utan jag har ingen aning om vem som är ulv, ängel etc. Utan då alla bybor här är som en enda stor familj (trodde jag iallafall) så har jag otroligt svårt för att välja någon som ska lynchas. Vem som helst kan vara ulv, men då ingen hade nämnt varulvar tidigare i tråden så valde jag att rösta på henne. Jag har ingen aning om vem som är ulv, utan jag chansade bara då jag inte hade så mycket att gå på.
*klappar om hästen, kon och sätter mig att snickra lite på en sån där trekantig betesbur till några av kaninerna samtidigt som jag funderar högt för mig själv och djuren*
Ja du Rosa.. vad sä'r du om det häringa gumman? Vi har onekeli rovdjur i byn. Och inte den sorten som håller sig i skoga på dan.. nej, det är tydlin folk som blir te fä om natta. Men vemsa kan di då va?
Ja, hej på dej med långöra, det är te dej o di andra ja bygger bura här ja. *klappar kaninen lite mellan öronen* Jag hör hur di käbbar därute, funderar hit o dit. Det kan ju vare vem som av di. Men det är nå'et lurt med den däringe Gogrisen tycker ja. No för hin röste på ulva till slut men ente förrin de va för sent. Först sku' hin te å röste på Lurvas o klydde. Sökte kanhända ändra på orninga? Nå, jag röste ju likväl på Lurvingen ja.. men ja ändra mej inte. Di var ja för dum te.
Nä, min röst faller nok på Gogrisen.
Hm…står just nu mellan PrinzeZz och Tinkelbell. PrinzeZz av samma anledning som förra gången, känns skumt att hon kunde känna blodlukt och magkänslan får mig att känna att något är fel. Tinkelbell känns..tja…nojig? Som att tinkelbell är rädd för att någon ska avslöja hemligheten.. Hmm…Får fundera lite till..
Är fortfarande lite tveksam över bambis också. Hemskt att varulvarna försökte sig på lurvas, men att lurvas hade någon som vakade över sig var ju BRA, fanns ingenting hemskt i det vilket jag tyckte att bambis antydde??? Blir inte klok på det här…
Visst förstår jag, men det är lite i samma sitts nu, eller hur. Det har inte kommit fram så mycket mer än att Lurvas blev räddad i natt. Men det säger inget om vilka ulvarna är. DL är 3 timmar bort och mycket kan hända under tiden. Jag röstade för att inte glömma och som du ser i mitt inlägg så var det just det som fick mig att höja på ögonbrynen.
Men har du bättre förslag så lyssnar jag.
**MVH Cerrolyn
Åh, jag får en sådan ångest! Jag vill inte rösta fel, men jag vet inte alls vem jag ska rösta på. Bambis känns dock lite lurig (hon verkar vara lite, typ, själv, eller något och det känns som hon vet det mesta om ulvarna….), men jag vet inte.
Tja, jag vet inte hur det är med er men jag kan känna lukten av blod om jag är nära nog.
Jag litar på min magkänsla, den har rätt betydligt fler gånger än om jag skulle sätta mig ner och tänka efter vem som verkar beté sig mest skumt.
Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig just nu, jag väljer att rösta på Cerrolyn av en anledning jag inte själv riktigt förstår…
Vad är det du inte förstår?
**MVH Cerrolyn
Vi har inte mycket att gå på… men jag röstar också på Cerrolyn. Hennes tonårsspråk känns så tillgjort. Jag får ont i magen och en obehaglig känsla i kroppen av att höra henne, så jag får gå efter det helt enkelt.
Asså, jag bara säger som så, ni har fel, jag är bara en bybo, vilket kommer att visa sig om ca en timme.
(Vet att jag suger på denna karaktärren)
**MVH Cerrolyn
Bella och jag har funderat. Hon är inte rädd nu för ängeln skyddade Lurvas. Jag är glad för att jag ändrade min röst. Om jag var varulv skulle jag veta vilka som var goda. Då skulle jag väl inte sitta och klanta mig när vi röstar. Då syns man och det vill inte ulvar göra.
Oj, glömde rösta.
Eftersom både ängeln och Cerrolyn tror att Lurvas är god så tror jag hon kan gissa vem som är ond.
Förlåt om jag har fel Emmetem.
Svårt…vill ju verkligen inte rösta fel! Men..jag väljer nog att rösta på tinkelbell. Hon känns lurig på något sätt…
Jag röstar på Nervina. Tänker lite som #127. Narvina röstade på mig, vilket kanske inte säger er så mycket men mig säger det massor. Så jag lägger min röst på henne.
Hälsningar Lurvas11
Lyssna på Lurvas mina vänner.
**MVH Cerrolyn
Tydligen väcker jag misstankar, men eftersom detta är så svårt, så förstår jag detta!
Men min röst faller på de som gömmer sig i skuggan, de som ej säger någonting! Jag röstar på HildaAlfons eftersom hon inte deltagit i diskussionerna över huvud taget!
Jag röstar på ***gogrisen***
Kunde inte förklara varför jag rösta på Gogrisen då jag var på min sega mobil och ville bara hinna rösta. Deadline är 22.00 va? Tycker hon känns lurig, och hon har varit mycket för sig själv och inte diskuterat så mycket med oss andra 🙂
Jag röstar på
Bambis
. Hon har verkat lite lurig och vetat det mesta om varulvarna känns det som.
Förlåt Bambis!
Enligt #110 var deadline 21:00.
#143 Fast jag var ju långt ifrån den enda som misstänkte dig. Tänkte bara inflika att mitt namn är Nevina, inte Nervina eller Narvina. 😇

Dagen gick snabbt och byns invånare visste varken vad de skulle tro eller vad de skulle göra.
De var förvånade - Lurvas11 var den första de hade hört talas om som lyckats överleva en varulvsattack. Det värsta var bara att Lurvas inte hade något minne av det inträffade och således inte kunde bidra med några ledtrådar.
Alla i byn var helt säkra på två saker; byn hade en skyddsängel och Lurvas11 var inte en varulv. Det kändes väldigt bra för alla inblandade - utom ulvarna såklart.
Även om de inte förlorat en granne under natten så tänkte de inte låta ulvarna komma undan på dagen, de tänkte lyncha någon ändå - förhoppningsvis en varulv.
Under röstningen var det inte så många som deltog och det slutade med att två av byns invånare hade vars två röster; Cerrolyn och Emmetem.
Invånarna ville inte döda två av sina grannar samtidigt så därför bestämde de sig för att lotta vem som skulle dö.
Lotten föll på Emmetem som visade sig vara en bybo.
DET ÄR NATT!
Vi väntar på att:
• Ulvarna ska hämnas sin flockkompis död och utse sitt andra offer.
DEADLINE TISDAGEN DEN 16 APRIL KLOCKAN 21:00
1. Tinkelbell
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
6. Emmetem (Bybo, lynchad dag 2)
7. Pim Pim
9. Lurvas11 (Ulvoffer natt 2 – räddad av ängeln!)
10. Klara.b
11. Cerrolyn
12. HildaAlfons
14. Candy123
15. Gogrisen
16. Bambis
17. Joie
18. meerschweinchen
19. Marabou…
20. Hemlig deltagare
ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
**SMF 237 Sweet Dream's
Ajajaj en förvirrad bybo. Men varför gav du mig inte bättre förslag? Jag kunde ändrat…
Jaha, nu åker jag imorgon då…
**MVH Cerrolyn
I #151 står det "DEADLINE TISDAGEN DEN 16 APRIL KLOCKAN 21:00". Det kan ju inte stämma, den 16:e har redan varit.
Ni skulle ha lyssnat på mig.. 👻

MISSADE ATT ÄNDRA DAG OCH DATUM FÖR DEADLINE… RÄTT DAG OCH DATUM ÄR FREDAGEN DEN 19 APRIL KLOCKAN 21:00; DET VILL SÄGA IKVÄLL!
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag går och lägger mig nu. Inte så lätt att vara liten och inte fatta så mycket.
*Tar kudde och täcket och lägger mig under sängen.*
**MVH Cerrolyn
*Mörkret som låg över byn och den ledsamma stämningen vägde tungt över alla. Jag gick in till mitt hus och kramade om min dotter hårt*
Min älskling, jag är ledsen att det blev som det blev idag. Tyvärr var inte Emmetem en varulv och de är fortfarande fria. Kom och lägg dig här med mig, så är du trygg!
*Jag kröp intill min dotter och kramade henne hårt medan jag granskade månens ljus. Denna natten känns inte lovande*
Usch, vilka horribla tider! Vi hade ihjäl en stackars oskyldig bybo och vän. Och varulvarna är fortfarande fria. Jag vill inte tänka på allt detta hemska som händer. Jag tror att jag går och lägger mig. Inte för att jag kommer kunna sova, men i alla fall..
*Kryper ner under täcket*
Oh gud, nu har vi en mindre av oss, Stackars Emmetem! Och det finns fortfarande varulvar bland oss… Vad ska vi göra? 😕
Åh nej! En oskyldig bybo! R.i.p Emmetem!

Sorry, glömde helt bort tiden för deadline idag… Håller på att färga håret, packa, göra mig i ordning, fixa till djuren etc inför imorgon när jag ska åka bort.
Därav att samma berättelse används igen (var samma figurer inblandade igen så).
Denna natt bestämde varulvarna sig för att återigen försöka hämnas, den som anklagade Alvirpo.
Ulvarna begav sig bort mot stugan där Lurvas11 bodde, de smög omkring utanför ett tag. De kunde inte begå ett misstag nu – de skulle ju hämnas!
Efter en liten stund beslutade de sig för att det var dags. De fick upp dörren och de tog sig snabbt in. Lurvas11 satt och läste en bok, förvåningen när dörren gick upp gick inte att ta miste på. Lurvas insåg att det var ren och skär hämnd det handlade om.
Just som Lurvas trodde att den sista stunden var kommen, när ulvarna gav till ett ylande som fick blodet att frysa till is och slängde sig mot sitt byte lystes hela rummet upp av ett ljus som var så ljust att det bländade dem alla och som syntes flera mil från byn. Varulvarna föll mot golvet, men Lurvas11 stod kvar helt omöjlig att rubba.
Ulvarna gjorde några försök till, men fick se sig besegrade och försvann snart därifrån med svansen mellan benen.
När den sista ulven lämnade stugan försvann det bländade ljuset och Lurvas11 ramlade omkull.
Det var så de andra invånarna i byn fann Lurvas, när de kom springande efter att ha bevittnat det starka ljuset från sina egna stugor.
Byinvånarnas första tanke var att Lurvas11 var det senaste dödsoffret, men när de närmade sig insåg de att det inte fanns en bloddroppe synlig och när de kom ännu närmare såg de att Lurvas andas.
De samlades i stugan, baddade Lurvas panna med kallt vatten och samtalade tyst om vad det var som hade hänt.
Lurvas11 vaknade snart upp men hade inget minne alls av vad det var som hade hänt, undrade varför alla byns invånare var samlade där och inte låg hemma och sov.
Det var som om Lurvas11 hade haft änglaskydd den gångna natten…
Efter att varulvarna insåg att de ännu en gång hade förlorat mot Lurvas blev de riktigt, riktigt arga. De blev så arga att de sprang rakt in i en grupp där Candy123, Joie och Marabou.. stod. Varulvarna brydde sig inte längre om ifall de levde eller dog efter det här. De slängde sig över dessa tre och högg dem besinningslöst till döds; de fick betala priset för vad som hänt Alvirpo och för att ängeln hela tiden skyddar Lurvas - som de egentligen ville åt. Varulvarna lyckades dock inte med sitt dåd förrän en av dem lyckades få upp sin bössa och avfyra en kula av silver som träffade meerschweinchen och resulterade i att även en ulv dog.
Denna natt slutade med andra ord i ett rejält blodbad; Lurvas11 klarar sig med ängelns beskydd men byborna Candy123, Joie och Marabou.. samt varulven meerschweinchen fick sätta sina liv till.
(Förklaringen till detta kommer strax att komma i fråge-tråden!).
DET ÄR DAG!
Vi väntar på att:
DEADLINE SÖNDAGENDEN 21 APRIL KLOCKAN 22:00
(Uppdatering kommer antingen på natten eller eventuellt inte förrän på måndag, beroende på vad jag hinner och orkar när jag kommer hem).
1. Tinkelbell
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
6. HildaAlfons (Bybo, lynchad dag 2; Emmetem hade rollen tidigare)
7. Pim Pim
9. Lurvas11 (Ulvoffer natt 2 och natt 3 – räddad av ängeln båda gångerna!)
10. Klara.b
11. Cerrolyn
12. Emmetem (HildaAlfons hade rollen tidigare)
14. Candy123 (Bybo; blodbadsoffer natt 3)
15. Gogrisen
16. Bambis
17. Joie (Bybo; blodbadsoffer natt 3)
18. meerschweinchen (Varulv; blodbadsoffer natt 3)
19. Marabou… (Bybo; blodbadsoffer natt 3)
20. Hemlig deltagare
ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
**SMF 237 Sweet Dream's
OT: Sandra-B ska du på utställning? Lycka till i så fall.
Ängel, tror jag vet vem du är, tills du vet vem siaren är tycker jag du ska skydda Lurvas.
Väldigt tråkigt att de andra dog, typ, tills de de inte ville vara med lägre…
Så vilka är kvar? Vilka är de onda?
*Käner för att leka Sherlockholms. Men misslyckas*
PS. OT: Jag må vara onyckter ny, men följre spet ännå.
**MVH Cerrolyn

#162 Nej, tyvärr inte. Ska på konferens ;-P
**SMF 237 Sweet Dream's
#163 Lycka till i alla fall.
**MVH Cerrolyn
Vilket väsen de var nu i kvälla. Så mycket blod och död.. å de i näppelien värt å fire en ulvs försvinnande när så månge granner satt liva te. Man et bare inte vad en vill tro.
Oj vad mycket blod! Det var ju bra att en ulv försvann, och att Lurvas11 fick änglaskydd igen! Må vara en smart ängel!
Vila i frid alla bybor som dog under natten!
😴Va…. Vad har hänt? Kom Bella Vi tar en runda förbi torget.
*Går sakta mot byborna som står och pratar* 😮Ett blodbad!
Vad ska vi göra? Det måste ta slut nu…..
Nu måste ni lyssna på mig när jag intar en annan skepnad, vi har inte råd med fler misstag.. 👻
Åh, vilket hemskt blodbad! Hur tusan kan de vara så otroligt känslolösa och kalla?! Idag skall en varulv dö, vem det än är. För detta måste få ett slut!!
Ett blodbad?! Och vi förlorade 3 av våra egna! Bara en varulv dog..
#162, Nu när ulvarna vet att ängeln fortsätter skydda Lurvas är jag inte så säker på att dom kommer ge sig på henne, det kanske bara var ett trick? För att få våran ängel att fortsätta skydda Lurvas medans dom lugnt kan döda någon annan av oss… 😕
- Jösses Amalia! Det ligger ju döda kroppar överallt! Den här kampen borde ju ha väckt hela byn! Hur kommer det sig att ingen någonsin hör varulvsattackerna? Vi måste stoppa varulvarna och det fort, annars kommer snart hela byn vara utplånad! Usch, jag orkar inte se på det här.. Jag måste nog gå hem och lägga mig ner.
*Går chockad och sorgsen hemåt, med nedböjt huvud och med fötterna släpandes i marken. Suckar tyst för mig själv:*
- Vila i frid, kära vänner.
Återigen, tack ängeln 🙂
Hälsningar Lurvas11
Vem tänker ni rösta på och varför?
Ja, det är den stora frågan.
Nevina, varför ändrade inte du din röst från Lurvas? Och varför gjorde inte Zabbio det? Även Ninor gjorde detta?
Bambis röstade på en som meerschweinchen som visade sig vara ulv. Vet hon något jag inte vet eller var det bara tur?
Det ända jag vet just nu är att Lurvas och Emmetem kommer inte få min röst, Emmetem fick en ny roll vars roll tydligen var så viktig att var tvungen att finnas kvar, visst kan det betyda att hon blev ulv, men jag låter henne gå just nu, allt kan ju ändra sig.
Så jag vet faktiskt inte.
**MVH Cerrolyn
Jag är i chock… hur kan så många av byns invånare dö under en och samma natt? Känns som att verkligen ingen går säker i byn och det känns som vem som helst kan bli nästa offer…Usch..
Men hur ska man veta vilka som är varulvar? Vet inte riktigt vem jag ska rösta på, tänker nog gå på magkänslan…
#173 För att jag tyckte att det hon sagt var misstänksamt, vilket jag motiverade i #74. Jag reagerade dock sedan på Alvirpos #89 och blev misstänksam mot henne. Men eftersom att jag inte tyckte att den ena verkade mer misstänkt än den andra så tyckte jag inte att det spelade någon större roll vilken av dem jag röstade på. Det finns ju inte bara en ulv.
#173 Well, jag röstade först på PrinzeZz och ändrade sen till Lurvas11 när det dök upp nya argument. Men jag och fler andra hade ju uppenbarligen fel ^^
Åh..vet verkligen inte vem jag ska rösta på nu..
Cerrolyn, ja röste på Lurvingen vi en lynchning (innan änglabeskyddet) för di ja då tro't Lurvas va ulv. Jag ha' vissten fel, men di kunne ja jo inte vete då, eller vad? :)
Tack Nevina, ninor och Zabbio.
Hmm har ingen aning om hur jga ska göra, vad säger ni?
**MVH Cerrolyn
Tja jag råkade missa deadline, blir lätt så när man är på stämmanresa och bara har regler och argument i skallen… Hur jag ska rösta har jag inte bestämt mig än, tycker allt är så snurrigt och fick världens chock när jag gick in och såg att 4 st var borta
#178 Jag tänkte nog som sagt gå på magkänslan. Just nu säger den återigen PrinzeZz, men är tveksam även på bambis samt ett par andra..
Ni kunne ju allti röste på mig om ni så önsker. Ni som inte vet mener ja.
*klappar kaninen förstrött*
Fast då får ni ju inga ulver inte. Så det vill ni nok int. Själv vet ja inte vim jag ska röste på. Ja har haft lite möd o göre på de siste så ja ar inte redit hängt me i alla händelsir i bya.
Finns de någe som pekar på di som inte e ulver? Lurvingen är di ju inte, det kan vi räkne me.. Nåen mere som virker snäll?
Har bambis varit med att diskuterat ens? Hm, känns lurt med henne, likaså prinzeZz..
*Jag grubblar djupt medan jag går hemåt för att kolla till min dotter.*
#182 Ja bambis har varit med och diskuterat. Det går ju att söka på sidan, så om du gör det och skrivet bambis i rutan så kommer alla hennes inlägg upp. :)
Hmm…..blodbladsoffer usch vad äckligt. R.I.P Candy123 Jag röstar på ****Cerrolyn****. Efter som hon tror att hon vet vem som är ängel. Hur kan hon veta det,och varför bryr hon sig? Hon bryr väl sig bara för att hon själv är varulv och vill MÖRDA henne…
Har varit på bio med en kompis, ifall jag har missat något viktigt här! Är tillbaka nu iallafall, filmen var super! Undrar om Lurvas själv är ängel, och väljer att skydda sig själv..? Röstar inte på henne, jag vill inte riskera en ängel och hon är ingen varulv då ulvarna har försökt döda henne… Undrar däremot lite över Cerrolyn och Bambis.. Cerrolyn's föräldrar skickade hit Cerrolyn för att hon skulle bli en bättre människa, dom kanske har upptäckt att hon blir en varulv på kvällarna, och skickade hit henne i hopp om att hon skulle bli en människa..? Och Bambis har inte varit med och diskuterat så mycket, hon har mest varit för sig själv, men hon kanske bara har det stressigt i skolan och inte hinner vara här och babbla med oss hela tiden? Det känner jag igen mig i, vi har prov jätte ofta just nu.. Nä, jag vet inte. Jag tänker vänta med att rösta och se vem ni andra tänker rösta på och varför! (Jag vet att jag är feg nu xD) :)
Ikväll går jag nog på min magkänsla. Magkänslan säger antingen bambis eller cerrolyn.
De som kan vara säkra att jag inte röstar på är Nervina och PrinzeZz.
Då återstår i mina tankar:
- Tinkelbell
- Ninor
- Zabbio
- Pim Pim
- Klara.b
- Cerrolyn
- Emmetem (HildaAlfons hade rollen tidigare)
- Gogrisen
- Bambis
Som det är nu lägger jag min röst på ***Cerrolyn***. Det låter som att du försöker göra dig vän med mig. Antingen gör du det för att du är en varulv som inte vill hamna i sticket eller så gör du det för att du är en vänlig bybo. Tyvärr gamle vän, men jag måste få reda på om du är en varulv.
4 bybor av 11 är borta. Alltså är det 7 bybor kvar. Den goda spionen är kvar. Magikern är borta.
Det är lite så jag resonerar…
Hälsningar Lurvas11
Jag röstar på Cerrolyn igen av samma anledningar som jag skrev i #138.
Vad alla pratar idag! Jag har lyssnat och tänkt Så här
Nevina och Cerrolyn misstänker varandra. Pim pim är osäker på Cerrolyn och försvarar Bambis. Lurvas blev misstänksam mot att Cerrolyn ville bli hennes vän. Konstigt🤔 Förut misstänkte ni Lurvas. Nu skvalrar alla omCerrolyn.
Siaren och Ängeln Var försiktiga!. Vi behöver er.
Det är jättesvårt. Bella är orolig 🐶. *Hon gnyr ochslickar min hand* Bella ooch jag vet inte hur vi ska göra föer ingen verkar veta. Snälla ni vänta på oss! Vi vågar inte vara ensamma här.😕
Lurvas fick ängelns skydd och Cerrolyn vill att Lurvas ska få det en gång till. Varför då? Kommer Cerrolyn att ändra sig nu när Lurvas röstat på henne?
Det är läskigt fast ☀️skiner. Jag litar barapå Bella.
#185 ja,många djur och prov nästan varenda vecka…nåja. :/
Känner att jag inte har något att fölora. Men nu är det så här att Lurvas har blivit skyddad under 2 nätter, inte så svårt att räkna ut att hon själv är änglen. Inte i mina ögon.
Jag kommer inte att rösta på Lurvas oavsett om det skulle vara min enda chans att vara kvar i spelet, hellre en bybo än änglen säger jag.
Tinkelbell och Ninor tycks inte vilja rösta på mig eller har någon "magkänsla" tänker de att byborna kan få döda sina egna åt oss?
Pim Pim - Mina föräldrar ville att jag skulle lära mig hårt arbete och därför kom jag hit. När de fick höra om ulvarna ville de hämta mig, men de kunde inte av någon oförklarlig anledning.
Lurvas, varför tänker du inte rösta på Nervina eller Prinzezz?
Gogrisen, nej jag håller fast vid min tanke att Lurvas är på den godasidan, så om hon vill rösta på mig så tänker inte jag motrösta, det är inte min melodi.
Jag vet inte vad jag ska sä för att ni ska förstå att ni är på fel person. Men visst rösta ut mig och det kommer att stå att jag är bybo.
**MVH Cerrolyn
Många frågor. Lite svar🐶 Vad tror du Bella?
*Bella rusar runt med kopplet i munnen*
Men vad är det? Vill du gå ut *Sätter på kopplet och tittar försiktigt ut genom dörren* Kom nu! Vi måste fråga någon annan. Jag förstår inte riktigt vad de andra vill.
Jag är rädd nu. För jag trodde på Cerrolyn och så blev det fel. Menär hon en ulv?
Gogrisen, nej jag är ingen ulv.
**MVH Cerrolyn
Spelar ingen roll vem jag röstar på ser jag. Men jag röster på Nevina för att hon röstar på mig pga en karraktär, mycket tunnt och för mig ulvigt beteende. Att hon dessutom använder samma tunna motivering 2 gånger på raken gör inte saker och ting bättre.
**MVH Cerrolyn
Hmhum…
Ja lägger min röst på Cerrolyn, för vad di kan vare värt. Fast ja vet då inte om di ä rett.
Jag röstar på PrinzZez... Hoppas verkligen det är rätt val så att inte ännu en oskyldig bybo dör..
Vill verkligen inte riskera att rösta fel nu. Usch… Gillar inte att jag röstar på olika personer hela tiden, nu får jag bestämma mig! Vem är ulv? Enligt mig står det mellan:
- Nevina
- Gogrisen
- Klara.b
- PrinzeZz
- Bambis
- Zabbio
Nevina svimmade när hon såg Jalaxa's döda kropp. Känns lite mycket, men vissa personer är ju känsliga för sånt.
PrinzeZz kan känna lukt av blod, också det är konstigt. Vilket luktsinne liksom, låter som en varulv.
Klara.b , Bambis och Gogrisen känns konstiga, av olika små anledningar.
Zabbio är snäll,lugn,mullig och bryr sig alltid om andra. Kanske Zabbio lurar oss alla och smyger iväg för att döda våra grannar om kvällarna?
Måste fundera mer över detta. Går och rensar hjärnan lite och kommer tillbaks senare med ett förhoppningsvis genomtänkt svar till vem jag ska rösta på sen.
Jag måste lita på magkänslan ikväll.
Jag röstar på Cerrolyn
. jag tycker hon har bettet sig lite skumt senaste tiden.
#191, cerrolyn. För att i mina öron låter PrinzeZz och nervina inte riktigt som "typiska" varulvar. Dig misstänker jag mer i såfall. Så min röst får stå kvar på dig och så får vi se om du är den jag tror att du är.
Hälsningar Lurvas11
Jag vet inte vad jag ska göra. Men det var fel. Jag litar på er andra så min röst går på Cerrolyn.
Ja äver noga övervägande så hänger jag faktiskt på er andra, Cerrolyn hamnar min röst på.
Har bara en sak att säga.
Ni har fel…
Fundera på vem startade detta drevet? Där är säkert en ulv. Och att Pim Pim inte ens ta upp mig i sin ulv-lista medan ni andra gör det får mig att fundera ännu mer.
**MVH Cerrolyn
Missade deadline, jag vet, jag vet! Alla kommer tro att detta är ett trick, att jag aldrig hinner rösta, men jag och mamma kollar på TV:n 8-9 på kvällen och jag glömmer rösta på grund av det, jag är så ledsen.Men jag får väl skylla mig själv antar jag, jag får inte vara såhär seg, jag lovar att det kommer bli bättre.😕
Och Cerrolyn, jag tog inte med dig för jag tror inte du är en ulv, tycker inte du känns så "ulvig", Fast du kanske bara spelar bra. Ifall Cerrolyn nu är ulv, och jag inte rösta på henne så är det kört för mig, alla kommer då tro att jag inte rösta på henne för att hon skulle vara min ulv kompis…😕 Hoppas inte du är ulv, för då är det kört för mig! Men om du är ulv vinner ju vi bybor på det, och det vill jag ju helst.🤪 Ja, hoppas ni andra röstar rätt nu, Bort med Varulvarna!
Pim pim, du kan vara lugn. DL är 22.00 ikväll och jag är ingen ulv.
**MVH Cerrolyn
missade deadline igen *pound head against wall*
jag ska skärpa mig, jag svär, så fort jag fått sova ut..
Eftersom en del lätt missar deadline, ska vi inte ändra till kl 23? Då har alla gott om tid :)
#194 Cerrolyn, nej jag röstar inte på dig på grund av en karaktär. Jag röstar på dig för att sättet du säger saker på känns konstlat och tillgjort, som om du försöker spela oskyldig tonåring för att du har något att dölja. Jag blir väldigt obehaglig till mods av det. Jag går på magkänslan helt enkelt.
Vet inte om jag får svara, är ju död men det har ju inte blivit någon uppd än så.
Jag försökte mig på en karaktärr som jag inte klarade av. Jag bestämde mig för den innan jag fick rollen.
Jag är ingen ulv, siare, ängel eller något annat av specialarna, jag är bara en bybo.
**MVH Cerrolyn
#208 Må så vara. Vi har inte mycket att gå på, någon måste jag rösta på och då är det väl bättre att jag går på min magkänsla än att jag bara väljer någon helt ur det blå? Är du nu en oskyldig bybo så är det förstås förargligt om du blir lynchad. Men någon måste ju bort och det är många som av en eller annan anledning misstänker dig, inte bara jag.
I skolan har vi pratat väldigt mycket om varulvarna,att man inte behöver vara rädda för dom mm…det är ju bara va min lärare säger,skall man gå runt och inte bry sig om någon hoppar fram och anfaller en? *sitter här i soffan och klappar min hund Simba* Hmm…tror jag kommer börja låsa in mig på mitt rum om natten så att inte varulvarna kommer åt mig.
#206 Det tycker jag! 😃
Jag tycker det är bra med 23.00 som #206 säger!
Hoppas inte ulvarna tar mig inatt, och jag hoppas de inte tar ngn av er (om de finns kvar)!
Hoppas vi kommer lyncha rätt!
Hoppas jag får vara kvar i natt, ska be till ängeln och hoppas hon vakar över mig inatt. 😇 Vill verkligen inte lämna jordelivet inatt.. Lycka till alla, har vi tur lämnar ingen av oss jorden inatt! ❤️

Under den helt klart längsta dagen under året var aktiviteten i byn hög. Det hade hänt väldigt mycket under natten då byn i den första kända attacken där varulvar hade gått till anfall mot en grupp när de goda byinvånarna var fler till antalet än ulvarna. Det här anfallet hade resulterat i ett blodbad som de i byn alltid skulle minnas, det var den natten då de miste tre av sina vänner och den natt då en varulv dog.
Dagen började närma sig sitt slut och byborna ville hämnas alla sina döda vänner. De röstade och den som fick klart flest röster var Cerrolyn.
Cerrolyn svor på att hon inte var en varulv, att hon inte var ängeln, spionen eller siaren - men ingen lyssnade på den stackars tonåringen som blivit sänd till byn av sina föräldrar för att lära sig att arbeta, av föräldrarna som av någon anledning inte hade möjlighet att komma och hämta hem henne trots hotet från varulvarna. Hade hennes föräldrar vetat att deras dotter skulle mördas hade de aldrig skickat henne till byn - eller var det av just den anledningen de gjorde det…?
De av byns invånare som röstade på Cerrolyn beväpnade sig med olika former av vapen och därefter gick de till attack "dö din ulvusling, din blodtörstiga best - "du ska få för att du kom hit och gav dig på våra vänner!" skrek de när de började ge sig på henne.
Det dröjde inte länge förrän Cerrolyns döda kropp låg på marken, alldeles full av blod. Ingenting hände dock med kroppen - invånarna hade dödat ytterligare en helt oskyldig bybo…
DET ÄR NATT!
Vi väntar på att:
• Ulvarna ska utse sitt offer.
DEADLINE TISDAGENDEN 23 APRIL KLOCKAN 21:00
1. Tinkelbell
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
7. Pim Pim
10. Klara.b
11. Cerrolyn
15. Gogrisen
16. Bambis
20. Hemlig deltagare
ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
**SMF 237 Sweet Dream's

DISKUSSIONER SOM INTE RÖR AKTUELL LEKOMGÅNG (exempel diskussioner om irl-händelser/-orsaker till varför man inte varit aktiv/missat deadline, diskussioner om tiden för deadline etc) HÄNVISAS TILL ANMÄLNINGS- OCH FRÅGETRÅDEN!
**SMF 237 Sweet Dream's
Cerrolyn.. Vila i frid.. Hon var ingen ulv och vi dödar bara våra egna just nu. Känns inte alls bra det här, hoppas vi alla klarar oss inatt nu! Fölrhopningsvis ses vi imorgon.
Åh nej… Inte en till bybo! Vi måste verkligen komma på något sätt att skydda oss mot varulvarna, eller ett sätt att kunna lyncha rätt personer så inte ännu fler oskyldiga dör…
Ischia mej.. Det var då förargligt, Cerrolyn va in smart männska, vi skul haft en kvar på vår side.
Bambis känns pötsligt misstänkt..hm.. På grund av vad di skrev efter lynchninga.
Åh nej, inte ännu en av de våra! Vila i frid, kära Cerrolyn!
Vi måste komma på ett sätt att avgöra vilka som är varulvar, annars kommer vi kanske fortsätta att döda oskyldiga bybor tills det inte finns några kvar av oss!
Nevina: Jo, det e då visst o sant. Men haru nåre förslag?
Zabbio, nej, tyvärr inte. Min kunskap om varulvar är nästintill obefintlig.
Men någon annan kanske har något förslag?
Told you… typ…
**MVH Cerrolyn
Aj då, detta är ju förfärligt! Känns som vi bara blir färre och färre och varulvarna fler.. Vi måste bli av med dom!
*Genast blir jag orolig över var min dotter är och skyndar hem för att kolla till henne*
Sorry gamle vän :(
Hälsningar Lurvas11
Åh nej! Jag trodde du var en ulv! Förlåt Cerrolyn, jag skulle lyssnat!
Vila i frid Cerrolyn🌺
Nej! Usch jag känner mig riktigt riktigt oskyldig nu bläääää…R.I.P Cerrolyn . :(( *kramar Simba o börjar gråta * hur kan man vara så dum mot en av sina grannar? Viskar jag i simbas öra.
#218 Du har rätt, Zabbio Cerrolyn var smart. Trodde ju på henne ett bra tag, men alla ville lyncha henne. Förlåt snälla Cerrolyn!😞
Nu måste vi vara smarta vi också. Annars är vi snart döda allihop.
Cerrolyn ville att vi skulle lyssna på Lurvas, fastän hon ville döda Cerrolyn. Vad var det Lurvas sade som var så viktigt?
Och va sa Cerrolyn om vad hon trodde? Kommer ihåg en sak i alla fall. Hon ville att du ängeln skulle skydda Lurvas. Gör det snälla ängeln!

Natten var på väg att åter bli dag, men ännu var det några timmar kvar.
Byns goda invånare låg inne i sina små stugor och sov, eller de försökte åtminstone att sova vilket inte var helt lätt.
Utanför smög varulvarna omkring, de var grymt hungriga denna natt - hade inte fått någonting i magen på flera dagar, för bär och frukt är ingenting för hungriga bestar.
Varulvarna ville fortfarande väldigt gärna hämnas på Lurvas11, som inte bara fick byborna att döda deras ulvkompis men nu också överlevt deras attacker två nätter i rad - varav den ena natten resulterade i att deras andra ulvkompis fick panik och gav sig på flera bybor - och dog.
Ulvarna begav sig bort mot hennes stuga, de fick upp dörren och med ett våldsamt ylande slängde de sig över henne.
De slet henne våldsamt i stycken innan någonting rörde sig utanför, de blev rädda och sprang snabbt därifrån.
På morgonen hittade byinvånarna den sönderbitna kroppen, det stod snart klart för dem att det var bybon Tinkerbell som blev nattens ulvoffer.
DET ÄR DAG!
Vi väntar på att:
DEADLINE TORSDAGENDEN 25 APRIL KLOCKAN 22:00
1. Tinkelbell (Bybo; ulvoffer natt 4)
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
7. Pim Pim
10. Klara.b
11. Cerrolyn
15. Gogrisen
16. Bambis
20. Hemlig deltagare
ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
**SMF 237 Sweet Dream's
Som Gogrisen sa ( #227 )är det nog bra att lyssna på vad Cerrolyn har sagt, hon var smart.
Så ängeln, dear ängel, skydda Lurvas11 inatt!
Åh nej, en till bybo! Inte många av oss kvar nu :(
Kommer kanske vara på utflykt och vakta koerna ikväll istället för att sitta här i byn med er. Därför röstar jag nu: *****gogrisen******* Di känns int som du. Du bruker ha mer genomtänkte tanker.
Röstar nu på den jag tror är ulv, vill inte missa deadline igen.. Jag röstar på Nevina. Jag är ledsen kompis, men jag gör det för byns bästa.. Anledningen till att jag röstar på Nevina står i #197 Hoppas verkligen att jag röstar rätt nu… 😕
#232 Jag vet inte om det blir bättre eller sämre för min del av att försvara mig, men.. Jag är en helt vanlig bybo. Jag har blivit röstad på någon gång innan utan att bry mig om att försvara mig, men nu har vi redan lynchat flera oskyldiga bybor och om vi fortsätter på det här sättet så kommer det snart inte finnas kvar några av oss.
För min del kan det väl egentligen kvitta, men blir jag lynchad så minskas antalet bybor och varulvarna får ett ännu bättre övertag. Byn lär gå under om vi fortsätter att döda varandra på det här viset.
Däremot måste vi ju få tag i varulvarna, men jag vet jag inte hur vi ska kunna skilja de onda från de goda. Jag har i ärlighetens namn ingen aning om vem som är vem. Jag har inga starka misstankar mot någon i nuläget. Jag väntar nog lite med att rösta..
Efter att ha tänkt tillbaka på vad som sagts tidigare så får det nog bli Bambis som får min röst. Och hon har varit misstänkt av många och även blivit röstad på.. Dock har hon inte försökt försvara sig en enda gång, men det kan ju också vara taktik.. Usch, det är svårt, det här!
Jag går emot strömmen och röstar på Klara.b
Usch! Detta är så jobbigt!
Min magkänsla säger, som den har gjort förut att det är Bambis. Hon har inte visat sig så jätte mycket i tråden på sistonde, och min magkänsla säger att hon är en ulv. Och jag måste få veta om hon är en ulv eller inte.
Därför röstar jag ikväll tyvärr på Bambis.
Vi har inte råd med mer misstag byn! Vi måste tänka noga över detta, och ha en bra taktik, annars kommer ulvarna ha ett så stort försprång!
Deadline är imorgon 22:00
Svårt detta…men just nu röstar jag på Klara.B då magkänslan säger det…
Jag röstar på ****Pim Pim****för att nån måste jag rösta på,och hon käns lite klurig. Hmm…svårt detta.
Jag kommer inte rösta på: Zabbio, Nervina eller PrinzeZz. Så ni kan känna er sökra. Ni har inte gjort er varulvslika.
Jag är misstänksam mot***Pim Pim***, så jag röstar på henne.
Hälsningar Lurvas11
Bambis, Lurvas11, .. Jag vet inte vad jag kan säga så att ni ska tro på mig. Jag är ingen varulv, snälla! Jag vet, alla kan säga det, det är inte svårt, men jag är en vanlig bybo! Jag vill inte att den goda sidan ska förlora. Men det är upp till er att bestämma om ni ska tro på mig eller ej.
Åh…vi är inte säkra.vi måste helt enkelt få bort en varulv,tänk om du juger?
Bella och jag tror inte att Bambis är en varulv. Hon röstade på merschweinen i första röstningen. Merschweinen var ulv som dog i stora blodbadet. Om Bambis var ulv skulle hon väl ha ändrat till Lurvas i den röstningen? Det såg illa ut för Lurvas då. Hon blev nästan lynchad.
Nä inte Bambis. Men vad tror du Bella? Visst är det en som luktar lite konstigt?
#242 Det hade jag helt glömt bort!
Jag ändrar min röst i #234 från Babmis till Klara.b.
#242 Det glömde jag också… Jag ska ändra min röst men jag vet inte till vem. Då kanske Bambis inte är varulv…
Det verkar som om jag kommer åka ikväll. Men jag vill bara säga att jag är en helt vanlig bybo, som vissa av er… Jag vet att detta är ett typiskt varulvsknep är att säga ifrån såhär. Men ikväll kommer ni att se att jag talar sanning.
Jag kommer ändra min röst efter lite mer klur senare ikväll. Rösta smart alla, den goda sidan måste vinna.
Jag röstar på Pim Pim

Efter dagens omröstning var frågan vem som skulle lynchas; Pim Pim eller Klara.b, då båda två hade fått tre röster.
Efter en liten stunds diskussion så valde byns invånare vem det trodde att det var troligast att var en varulv.
De vände sig mot Pim Pim som ställdes till svars för varulvarnas attacker. Pim Pim försvarade sig, sa sig vara oskyldig men det var ingen som trodde på Pim Pim. Tre av invånarna i byn log försiktigt…
När Pim Pim dog och själen visade sig vara ren och oskyldig blev de goda invånarna i byn väldigt ledsna över vad de gjort. Det slutade med att Pim Pims själ inte ville gå vidare mot ljuset , den ville stanna och hjälpa de goda i byn under kommande dag - det visade sig att Pim Pim var byns medium.
Att vara byns medium innebär att man, när man lever, kan välja att en gång under lekens gång "återuppliva" en sedan tidigare död bybo som då får vara aktiv i lektråden (skriva, argumentera, rösta med mera) under nästkommande lekdag.
Om mediumet dör, utan att ha använt sin kraft att "återuppliva" en tidigare död bybo, dröjer mediumet sig kvar i leken fram tills det blir natt nästa gång (alltså över kommande lekdag; där mediumet deltar i samtliga aktiviteter som denne önskar).
Det innebär att Pim Pim som egentligen är död, efter att ha blivit lynchad, kommer att delta i leken fram tills det blir natt nästa gång (lekledaren meddelar när mediumet inte längre är aktivt).
DET ÄR NATT!
Vi väntar på att:
DEADLINE FREDAGENDEN 26 APRIL KLOCKAN 22:00
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
7. Pim Pim (Medium; lynchoffer dag 4 - med i leken fram tills natt 6 börjar).
10. Klara.b
11. Cerrolyn
15. Gogrisen
16. Bambis
20. Hemlig deltagare
ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
**SMF 237 Sweet Dream's
Åh nej! Mediumet! Vi får iaf se dig till nästa natt. Vi måste vara smarta bybor! Vi får inte förlora en god till!
Pim Pim som var så modig är död.
vi gör bara fel hela tiden😕
Snälla Pim pims ande hjälp oss! Vi visste inte. Bella och jag ville bara rädda Bambis. Men nu vet vi inte vad vi ska göra. Bella bara gnyr och vi törs inte gå ut.
Snälla siaren Säg vad vi ska göra! Kan du se vem som är farlig?
Sa ju att jag var en av er… Men ingen trodde på mig. Fler och fler av de goda dör, hur hade ni tänkt rädda denna by? Känner mig sviken, jag har känt er så länge och jag trodde vi var vänner, Hur kan man göra något så kallhjärtat att bara döda sin vän? Utan att sörja? Och sen bara säga, men vi visste inte? Ska tänka över vem jag väljer att återuppliva till på söndag.
Pim Pim…åh usch andra gången i rad nu jag står inte ut. :(((( R.I.P Pim Pim. Nu blir ni säkert misstänksamma på mig :(
#250 Jag vet inte vad jag ska tro. Det var ju jag som ville rädda dig Bambis. Men då dog Pim Pim.
Bella vill gå ut men jag vågar inte. Snälla kan nån följa med? En liten promenad nära husen bara.
Var är du siaren? Hjälp oss🤔
Ängeln Du måste skydda rätt i natt.

🐶Sorry; blev hastigt hembjuden till en kompis vid 21-tiden, kom hem för drygt en timme sen…🐱
Under dagen hade invånarna i byn inte gjort mycket mer än försöka njuta av det härliga vädret. De hade dock svårt att njuta av det, hela tiden påmindes de av sina döda vänner och de grannar som de trodde var vänner men som i själva verket egentligen var varulvar.
Just denna helg var det en marknad utanför byn och alla byns invånare höll på att förbereda sig inför morgondagen, några hade stickat kläder, andra bakat bullar, några hade stöpt ljus och andra hade…
Det dröjde länge innan de sista av byns goda invånare kom i säng, det fanns mycket att fixa i sista minuten inför marknadsdagen.
När alla väl hade kommit i säng dröjde det inte längre förrän tre stycken gick ur sina sängar och smög sig ut ur sina stugor.
De vandrade runt på stigarna i byn ett tag, innan de såg någon röra sig i ett fönster. Det var Klara.b som stod och tittade ut genom fönstret. När hon såg att ulvarna såg henne blev hon väldigt rädd och insåg snart att hennes liv var slut. Hon skyndade sig att hitta en penna för att skriva ner vad hon visste. Innan hon hunnit göra någonting stod ulvarna där och de gav henne inte en chans att skriva utan slängde sig genast över henne.
Tidigt nästkommande morgon vaknade byns invånare och gjorde sig snabbt i ordning för att tillsammans bege sig till marknaden.
När Klara.b inte dök upp vid mötesplatsen anade de genast oråd och begav sig snabbt bort till hennes lilla stuga - där de hittade bybon död med en fjäderpenna i handen.
De bestämde sig för att de fick ta hans om det senare, de var tvungna att ge sig av till marknaden trots allt som händer i deras lilla by.
Väl på marknaden dukade de upp sina marknadsstånd. De träffade folk från andra byar, vissa från byar där de överlevt varulvsattacker och dessa hjälpte dem att komma ihåg vad det var den gamle mannen brukade prata om vid brasan…
DET ÄR DAG!
Vi väntar på att:
DEADLINE SÖNDAGENDEN 28 APRIL KLOCKAN 21:00
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
10. Klara.b (Bybo, Varulvsoffer natt 5)
11. Cerrolyn (Bybo, Lynchad dag 3)
15. Gogrisen
16. Bambis
20. Hemlig deltagare
ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
**SMF 237 Sweet Dream's

Cerrolyn kommer tillbaka i leken; hon tar över rollen som den hemliga deltagaren har haft.
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
11. Hemliga deltagaren (Bybo, Lynchad dag 3, Cerrolyn hade rollen tidigare)
15. Gogrisen
16. Bambis
20. Cerrolyn (Hemliga deltagaren hade rollen tidigare)
ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
**SMF 237 Sweet Dream's
👻Ni måste lyncha rätt denna gång, annars går denna by under!👻
Nu får vi försöka lista ut vilka som kan vara varulvar!
Bambis har röstat på meerscheweichnen som var varulv, det skulle hon inte gjort om hon själv var varulv.
Gogrisen var den som påpekade att Bambis röstat på en ulv, om hon var varulv skulle hon ju vilja att en bybo (Bambis) lynchades istället för en ulv.
PrinzeZz har också röstat på en ulv (Alvirpo), så hon kan inte heller vara ulv.
Lurvas11 har blivit attackerad av varulvarna, så hon kan inte vara ulv.
Så de som skulle kunna vara ulvar är:
* Ninor
* Emmetem
* Cerrolyn
*** Nevina (jag alltså)
**
*** Zabbio
**
I #76 försvarade Zabbio ulven Alvirpo mot Lurvas11's anklagelser. Såhär sa hon:
"Hm… Jag röstar på Lurvas11.
Väl snabb med att komma ut och vara säker på att Alvirpo var ulv.. Det finns ändå bybor också som är uppe tidigt och väntar på vad dagen bringar."
Om någon annan har hittat några andra ledtrådar om vem som kan vara ulv så får ni hemskt gärna dela med er av dessa!
En ulv kan rösta på en annan ulv bara för att få andra att tänka som du. Det enda är att de startar inga drev mot en annan ulv.
**MVH Cerrolyn
#255 Misstänker du Zabbio? Hon har röstat på mig flera gånger utan att säga varför. Bella och jag litar inte på nån just nu.
#256 Hej Cerrolyn🙂Jag vill inte göra fel igen. Jag lyssnade på dig förra gången. vet inte om jag vågar nu. Har du några förslag? I så fall ska jag lyssna och tänka noga.
vi behöver hjälp. Siaren kan du visa vägen?
Alltså det finns ju de som borde veta något i detta laget, varför gör de inte det? Är de för rädda för att ulvarna ska äta upp dem, det är ju helt förstårligt.
Ninor
Zabbio
Prinzezz
Nevina
Lurvas11
Emmetem
Gogrisen
Bambis
Cerrolyn
Dessa är kvar, jag har läst sedan jag dött men inte så bra som jag borde, kanske skulle läsa igenom hela tråden en gång till för att se om jag hittar något. Vi har lite mer än 24 timmar på oss så det ska väl hinnas med. Få göra det efter maten.
**MVH Cerrolyn
#255 Intressant tankegång minsann.
Jag tyckte hel enkelt att Lurvingen verkade misstänkt i den delen av spelet.
#257 Jag tycker bara att du skriver annorlunda än du brukar.
Tänker såhär:
Ninor- Misstänker dig…
Nevina- Misstänker dig också…
Emmetem- Vet inte riktigt vad jag ska säga om dig…
Bambis- Samma som emmetem.
Cerrolyn- Samma som emmetem.
Zabbio- Misstänker inte dig, tycker inte att du "hänger dig ut på det sättet.
Gogrisen- Samma som Zabbio.
Prinzezz- Samma som Zabbio också.
Hälsningar Lurvas11
Jag är så rädd nu. Jag litade på vad Cerrolyn sa. Sen började ni rösta på henne och jag med. 😞
# 260 Lurvas du sa vilka du tror är goda. har du rätt? Det finns flera ulvar kvar. Bella och jag vill ha sällskap och någon att lita på.
Jag vågar inte tro på nåt idag. Bella kan vakta huset men honär lika rädd som jag.
just nu så ligger ni alla på min lista, få ta och läsa (nej jag har inte gjort det än).
**MVH Cerrolyn
Jag får inte ihop roll listan med deltagarna… Vad missar jag?
9 deltagare
Ninor
Zabbio
Prinzezz
Nevina
Lurvas11
Emmetem
Gogrisen
Bambis
Cerrolyn
12 roller
Bybor (G) - 4 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 2 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - (1 st)
Spion (G) - 1 st
**MVH Cerrolyn
#263 alla roller finns inte kvar. Pim Pim som var medium blev lynchad t.ex. (men får/får hålla sig kvar tills nästkommande dag) och hemlig deltagare har vi väl inte heller någon längre?
Tror att jag denna dag får lägga min röst på ninor. Vet inte riktigt vad jag ska säga om dig. Men just nu är du den jag mest tror är en varulv.
Hälsningar Lurvas11
#265 lägger också min röst på ****ninor****för att du låter skum…
Min röst går också på Ninor. Du låter skum.
Min röst faller också på ninor.

Jag blandade ihop deadline - fick för mig att det var idag… Har nog varit lite för mycket att göra i helgen…
Dagen var seg, det var mycket att göra på marknaden men trots det så var byns invånare tvungna att lyncha någon.
Endast fyra av nio invånare deltog i lynchningen, men å andra sidan så var dessa fyra invånare eniga i sitt beslut - ninor var en ulv och förtjänade att dö för vad hon gjort mot byn.
När ninor kom hem från marknaden väntade fyra personer utanför hennes stuga och hon insåg snabbt vad det var som var på väg att hända - något hon väntat sig under lång tid.
"Nåja, har ni äntligen fattat era eländiga människor" hånade ninor de fyra som stod utanför hennes stuga. Hin fortsatte "här har man kunnat smyga runt, flera stycken, på nätterna och ta er en efter en (även om Lurvas11 var ett misslyckande - men det erkände hon så klart inte) och på dagarna gav ni er på bybor *haha*".
Ninor retade upp de fyra som var samlade utanför stugan och de gav sig på henne i ordentligt ursinne. Snart log där en död kropp, en varulvskropp.
De fyra som deltog i lynchningen dödade en varulv!
DET ÄR NATT!
Vi väntar på att:
DEADLINE ONSDAGEN DEN 1 MAJ KLOCKAN 20:00
(Eftersom det är Valborgsmässoafton imorgon sätter jag ingen deadline då - ni som är ulvar, ängel och siare får däremot gärna skicka in era val innan deadline för i så fall uppdaterar jag tidigare!).
2. Ninor
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
15. Gogrisen
16. Bambis
ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
**SMF 237 Sweet Dream's
Yes, vi röstade rätt den här gången! 😃
Ninor? En varulv? Jag hade mina aningar, men inte trodde jag väl att det var Ninor som var varulv..
Men det känns otroligt skönt att vi nu har lyckats få fatt på en varulv! Dock är jag fundersam.. Finns det fler varulvar? Som innan Ninor blev lynchad så nämnde hon att "Här har man kunnat smyga runt, flera stycken, på nätterna.."
Då måste det alltså finnas fler? Eller har vi lyckats få fatt i alla?
Det återstår att se tills imorgon..
Åh usch, jag hatar verkligen när sådant här händer i vår lilla by! Kan vi aldrig få vara i fred från de där varelserna och leva lyckliga som förr?
Usch så olustigt med den här slakten, men det verkar vara enda sättet att få byn fri från varulvarna. Jag är glad att vi i alla fall fick yttligare en.
Yes! Kände på mig att det var något skumt med henne!
Hälsningar Lurvas11
Yeey en varulv! :D
Nå, det var väl på tiden då.
Bra gjort.
**MVH Cerrolyn
Nej!! Inatt kommer jag på 100% låsa in mig på mitt rum,för att vara säker på att varulvarna inte kan ta mig. *Simba gnyr och vet att något kommer hända i vår by inatt.* Har varit och knackat på,på alla byns dörrar och det var bara Cerrolyn, Zabbio och Lurvas11 som öppnade, var är ni alla andra?
Äntligen fick vi en varulv!👍
Jag undrar varför så få röstade. Börjar ulvarna bli rädda för att sticka ut? Alla som inte var med och fångade Ninor är inte varulvar. Men Bella och jag tänker så här
Lurvas röstade först - inte misstänkt
Bambis lade röst två - inte misstänkt
Jag och Nevina lade tredje och fjärde rösten - borde inte ulvar ha gjort
Eftersom det fanns fyra kvar som kunde rösta skulle väl inte en smart ulv ha röstat mot sin egen varulvskompis när det fortfarande gick att få någon annan lynchad?
Om Nevina är ulv kanske hon röstade som oss andra för att hon trodde att det inte gick att rädda Ninor.Men jag tror inte det. Det hade väl varit enklare att låta bli att rösta?
Bella gillar Nevina - så OK inte misstänkt.
Nu vill jag och Bella veta varför Cerrolyn, PrinzeZz, Emmetem och Zabbio inte röstade.
Vi vill gärna veta vem ni andra tre som röstade på Ninor misstänker.
Bella och jag litar på vårt medium Pim Pim.👻 Vem tror du är varulv?
#278 För att jag inte har haft möjlighet att kunna rösta, det kom en lite oförberedd sak med min bebiskusin, så kunde inte logga in! 😢
Jag är en hel del misstänksam mot Cerrolyn, jag tycker att hon uppför sig konstigt. Dig Gogrisen tycker jag inte verkar så värst utstickande, så jag har ingen direkt grund för att kunna rösta på dig.
#278 va smart! Så då måste ju Cerrylon,Zabbio och PrinzeZz vara varulvar? ;) och alla andra bybor eller goda roller? ;)
Jag vet att du har 1 fel, jag är ingen varult…
Ta det i andra tråden.
**MVH Cerrolyn
jag röstade inte för jag glömde helt enkelt bort det när jag var mitt i årsstämman 30 mil hemmifrån.
Varulv är jag icke kära medmänniskor.
Jag var ute o valla kor o glömde bort vaulvarna i det fina vädret.
#278 Gogrisen, bra tänkt! De som jag anser skulle kunna vara varulvar är Emmetem, Cerrolyn och Zabbio. Anledningar till detta finns i #255.
DL skulle väl vara igår?
Hälsningar Lurvas11
Ni alla är väldigt misstänkta för mig. Detta är just för att ni helt plötsligt misstänker mig. Jag har talat om i den andra tråden varför jag har varit inaktiv. Tyvärr så anser jag att livet är viktigare än ett spel. Men visst rösta ut mig bara, då kommer ulvarna att skratta och le för att ni gör deras jobb lättare.
**MVH Cerrolyn
Cerrolyn, att jag misstänker bland annat dig beror inte på att du varit inaktiv. Du kan se hur jag resonerar i #255.
Jag finner inget resonomang i det. Så varför hänvisar du till ett inlägg där det inte står något. Jag kan även se att du inte svarade det jag svarade dig ang detta om att en ulv inte skulle rösta på en ulv. Det är vagt, mycket vagt. Låter i mina öron som om en ulv vill skydda en kompis mer än det låter som något annat.
Men vad jag vet så är detta ditt första spel, och då är det inte så lätt att känna till dessa saker om man inte har vana ulvkollegor till hands. Så därför vet jag inte riktigt var jag ska sätta dig.
**MVH Cerrolyn
Tassar in för att kunna få upp tråden. Vill gärna följa er lek.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Jag har tyvärr förlorat internet på datorn (för vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen på… :-@). Har lyckats komma ut via telefonen men det är inte alltför lätt med uppdateringar, så någon annan får klistra in deltagarlista etc om ni vill ha det här nere. Ulvarna åt Bambis, som är byns spion. Det är dag och det är dags att rösta på vem som är ulv och således ska lynchas. Deadline är på lördag klockan 22:00, då är jag förhoppningsvis uppkopplad igen (en som vi känner ska komma och kolla på det på lördag).
**SMF 237 Sweet Dream's
Hoppar in och kopierar och klistrar så ni får en aktuell rollista.
DET ÄR DAG!
Vi väntar på att:
Om du har lagt en röst som du vill ändra skriver du 'Jag ändrar min röst från ***namnet*** till ***nya namnet***
DEADLINE LÖRDAGEN DEN 4 MAJ KLOCKAN 22.00
Nu lämnar mediumet Pim Pim byn och leken och sällar sig till de andra bybo-andarna.
2. Ninor (Varulv; lynchad dag 5)
3. Zabbio
4. Prinzezz
5. Nevina
7. Pim Pim (Medium; lynchoffer dag 4 - med i leken fram tills natt 6 började).
15. Gogrisen
16. Bambis (Bybo, god spion; varulvsoffer natt 6)
ROLLER
Bybor (G) - 11 st
Demon (O) - 1 st
Varulvar (O) - 4 st
Ängel (G) - 1 st
Siare (G) - 1 st
Medium (G) - 1 st
Magiker (G) - 1 st
Spion (G) - 1 st
Spion (O) - 1 st
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#288 Ja, det här är min första gång. I och med att detta är så odetaljerat att det inte ens finns några specifika kännetecken för varulvar så har vi inget sätt att skilja varulvarna från de vanliga byborna. Då måste jag försöka använda mig av uteslutningsmetoden.
Det står i deltagarlistan att det från början fanns 1 ond spion, 4 varulvar och 1 varulvsdemon. Varulvsdemonen får när denne dör välja ut en deltagare som blir till ulv.
3 varulvar har blivit dödade: Alvirpo (som också var ond spion), meerschweinchen och ninor.
Så just för tillfället borde det finnas 2-3 varulvar kvar, beroende på om varulvsdemonen har blivit dödat och utsett någon mer till varulv eller ej. I vilket fall som helst så lär vi då alltså behöva lyncha 3 ulvar till för att få byn helt fri från ulvar.
Och som sagt, som jag resonerar så är det dessa som man skulle kunna misstänka:
* Emmetem
* Cerrolyn
* Zabbio
Nu har vi mist vår spion. 😢RIP Bambis Jag sa ju att hon var god.
# 292 Demonen lever. lekledaren säger om demonen dör.
Misstänker inte PrinzeZz. Varulven Ninor har röstat på henne.
Misstänker inte Lurvas. Ulvarna har försökt ta henne två gånger och hon la första rösten på Ninor.
Av de du misstänker är det Zabbio jag misstänker mest. Hon verkar inte bry sig när bybor dör. Förklarar aldrig riktigt varför hon röstar på nån. Röstade på Lurvas. Hon pratar bara om sina kor. Hon låter inte som en god bybo. Zabbio brukar bry sig väldigt mycket. Nu låter hon konstig.
Bellas favorit är du Nevina. Jag tror att du är god. vi tänker nog lite lika.
Emmetem och Cerrolyn vet jag inte så mycket om.
Jag undrar vad ni andra tror.
hehe Gogrisen, de va då lustigt för du e den jag misstänker mest. Kan inte redit förklare varför bare.
Jag förstår dock att du misstänker mej, ja har int rikt va't mi själv sen olyckan för länge sidan.. har rent av blitt litta folkskygg. Så jag håller me till koerna.
**MVH Cerrolyn