Vart köper ni hö?
Vart köper ni hö någonstans?
Vi köper på djuraffär eller granngården, men om man har många kaniner så är det svindyrt att köpa flera ''småpåsar''.
Skulle gärna vilja köpa från någon bonde eller något som man kan få mycket hö till ett vettigt pris.
Så, vart köper ni erat hö? Eller har ni något tips? eller något ni rekommenderar?
Kolla blocket :)
Från stallet där vi har vår häst. Helt klart bäst kvalité och billigast!
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
jag köper mitt hö på arken zoo för jag har tyvärr inte nära till en bonde :) är faktiskt de bästa djuraffärs höet jag vet. Höet har alltid luktat jättegott och var färskt och grönt. Bara lite dyrt. Billigare än om man köper massa småpåsar på granngården.
Frida
köper små-balar från min vän som har hästar:) Och dem köper från en bonde:)
/ Angelica
På blocket, bara att bevaka om någon i ens närområde säljer så kör dom hem åt en med traktor om man behöver mycket.
Annars tycker jag inte att granngårdens påsar är speciellt små eller dyra om man köper på lantbrukssidan av butiken.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Av bonde 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Köper hos bonde. Så nöjd med det.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Verkar som de flesta köper från bonde, då är det bara att hitta någon.. Har tagit hem från stallet, men mina kaniner har inte tyckt det varit så gott, och min ena hona har inte ens ätit det… xd
#5 fast om man har många kaniner blir det dyrt i mängden..
Men vi kanske inte menar samma ''påsar'' :)
#8 Nej, jag tror inte att vi gör det. De gånger jag köpt där har höet legat i stora ljusblå sopsäckar, inget tryck på dem alls. De står på "mitt" granngården vid hästfodret.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
vi gör själv eller får av morfar men när jag var liten köpte min mamma av bonde, jag tror det är bäst och billigast (kvaliten kan ju varier förståss men jag skulle inte vilja köpa sånt man ser i affärn)
l'm back
#5 kan du länka sida med höet på granngården?
Frida
#11 Jag har försökt att hitta det på hemsidan, men deras hemsida verkligen suger.
#11 http://www.granngarden.se/product/h--halvpressat-110l
Det enda jag hitta….
/Kram Jennifer
#13 Det är inte det höet.🙂
#14 Okej, det var det enda jag hittade🙂
/Kram Jennifer
Jag har en lokal djur affär som har hö i stora förpackningar det är ca en halv bal för 45kr och halm för 25kr men eftersom att jag pratade där i en vecka förra året så får jag höet för 35kr sen brukar jag köpa pellets där också :D
#16 vart ligger djuraffären?
Frida
Jag får hö av mammas jobbarkompis som har häst =)
Eftersom de flesta skriver att de köper från bonde, vem köper ni av då? Finns det någon i närheten av Uddevalla?