Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kullplanering
Läst 397 ggr
tilde&twix
0

Intressekoll - Lejonhuvad dubbelmanade ツ

Om ca en vecka, nästa helg, ska Teddytösernas Charly & Michaelas Please paras, detta kommer bli ungar med väldigt många roliga färger. Rasen är lejonhuvad, båda två är dubbelmanade. Finns även mycket teddylöwen i bådas släkter.

Mamma Charly är född sommaren 2012, fyller ett om två månader ungefär. Hon är madagaskarbrokad, brunögd. Charly är hemmauppfödd och alla ungar i den kull hon kommer ifrån var madagaskarbrokade utom en av fyra som var helmadagaskar. Charly's släkt består till största del av madagaskar, tre avvikelser i fyra generationer. Hon är en supersnäll tjej, jättebra förstagångs kanin. Hon är alltid glad, pussas mycket och är lätt att hantera. Tror hon blir en bra mamma.

Charly har visat bra kapacitet för hoppning men vill helst inte tävla med henne för att hon lätt känner av när jag är nervös, och jag är jättenojig när det gäller tävlingar.

Pappa Please ska jag hämta nu i veckan, PARNING till helgen. Han har jättefin stam. Han är född i Augusti förra året, alltså könsmogen och allt. Please är wienertecknad egern, han har blåa ögon och färgade öron. En superhärlig kille som ska fungera både i Avel och hoppning. I hans släkt finns bland annat vit blåögd, viltzobelsiames brun japantecknad, kanel, havanna wiener, blå/gul viltjapan wiener och svart otter. Väldigt mycket havanna och kanel.

Pleases nuvarande ägare säger att han är mycket duktigt på att hoppa, och med lite god träning så tror jag att han kan bli riktigt duktig. Please ska eventuellt bli min "hoppkanin".

Syftet med kullen är att få fram fina ungar som passar bra till hela familjen och är en trevlig individ. Denna kull är en kelkull som passar till hoppning.

Ungarna kommer att bo i en lekstuga som inte blir för varm på sommaren, vi ska även bygga en inhängnad nu denna helg så att mamma och ungar kan gå ut och in. Väl säkrad från djur.

Vi bor i centrala Trelleborg, i Skåne. Transport kanske kan fixas, efter diskution. Vi ser helst att ni själva ordnar det.

Priset kommer bli ca 300 - 500 :- beroende på färg osv. Man får med sig lite godis, h-bevis och övergångsfoder till kaninen vid köp av mig. Jag klipper klorna och gör hälsokontoll innan ungarna åker. Jag säljer absolut inga kaniner med defekter eller sjukdomar som jag bör kunna se.

Kontakta mig via mejl (tilde.teddytosernas@hotmail.com) eller här om du vill veta mer / ställa dig på intresselistan.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

tilde&twix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är Charly ツ

tilde&twix
0

Bild på Please kommer imorgon då jag får tillgång till bättre bilder.