kaninunge som slickar
Mina kaninungar, som jag tagit in, beräknar dem till tre månader idag, är det en av dem som är som tokig, när man sätter ner handen. Hon (jag tror att det är en hona), slickar och slickar på min hand och arm, och hon slutar inte, utan jag får dra upp handen. Först trodde jag att hon behövde salt, men det har de ju i boxen. Har någon av er varit med om detta?
Japp, hade en hane som slickade jämt , troligen för att visa sin tacksamhet eller sin kärlek.
Han var frigående innekanin och hade tillgång till allt, ibland kabel osv 😉
#2 😃
Har du saltsten i buren? Det är inte att rekommendera :/
Förmodligen vill hon bara visa kärlek. 🙂 Jag blir också "putsad" en hel del av mina kaniner, haha
Vissa kaniner putsar och tvättar gärna sin ägare för att visa tacksamhet och kärlek. Och vissa är mer extrema än andra.
Men att ha saltsten är inget att rekommendera… Vissa kaniner slickar i sig på tok för mycket salt och kan få njursten tex.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Min kanin pussar mig och de gör hon för att visa att hon tycker om mig! Sen när min syster köpte kanin så var han helt galen och kunde slicka hela hennes arm xD Men de är bara av kärlek så du ska vara glad :)
Min ena kanin är tre månader. Den slickar mig ganska ofta men den slickar mest på typ sängkläder och mina kläder och så! Vad tror ni det beror på? Att hon slickar dig är absolut kärlek!!
Tack snälla ni!
Då vet jag, trodde att det var något annat, för den här slutar aldrig. Jag trodde att de skulle ha salt, för det säger ju både veterinärer och kaninböcker, men då får jag väl ta bort stenen.