Namn på tävlingar
Hejsan! Kan man döpa Tequila till tlx squielt tequila? Eller måste man ha bara Tequila?
Tänkte bara eftersom det säkert är mer kaniner som heter Tequila ;)
Har ni några förslag om vad hon kan heta före Tequila? :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Om ni nu förstår vad jag menar! :P
Du väljer helt själv🙂 Du får döpa precis som du vill (kanske inte olämpliga namn som "J'ävlar" eller något sådant). Andra språk, namn utan betydelse, namn som inte passar ihop med kaninens tilltalsnamn osv, vad du än känner för🙂
#2 Okej vad bra! :D Då gäller det bara att hitta ett passande namn ;)
Har ni några tips??
Du få döpa henne till i princip vad som helst, så länge det inte är ett gårdsnamn före "Tequila". Squielt tequila går alltså bra, men typ Kringlans Tequila är inte tillåtet eftersom Kringlans ju är ett oreggat gårdsnamn. 🙂
Om du vill att hon bara ska heta Tequila och det skulle finnas fler kaniner med samma namn kommer hon att få tillagt registreringsnumret till sitt namn om du registrerar henne. Jag hade t.ex. en kanin som hette Snurre Sprätt för en väldans massa år sedan, och eftersom det redan fanns en Snurre Sprätt registrerad fick min heta Snurre Sprätt 2341 i "officiella sammanhang" typ tävlingar och så. (2341 var alltså hans regnr).
Jag tycker dock att det är lite roligare om kaninen har ett mer unikt tävlingsnamn som det inte finns femtielva andra av med samma namn. Men min fantasi suger när det kommer till att komma på namn, så vill du ha förslag får du fråga någon annan här 😉
EDIT: Detta jag har skrivit är alltså vad som gäller inom SKHRF, i KAF är det andra regler 🙂
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
det är olika i kaf och skhrf
I KAF går det att registrera hur många stampe, nasse, molly etc etc som helst samt att det är fritt att använda oreggade gårdsnamn, i SKHRF gäller det som #4 beskrev
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#5 Okej, då kan jag alltså inte ha ''kringlans tequila'' eftersom det är i SKHRF.
Är verkligen sämst på att komma på namn, så namn hjälp behövs! xD
Tequila Sunrise vet jag åtminstone två hoppkaniner som heter (plus uppfödarnamn), men du kan ju skruva till det och kalla henne Tequila Sunset ;)
Oho för att satsa det sista på mirakel!
#7 Ja, det var ett fint namn! :D Tar nog det ^^
Googlade lite snabbt på Tequila och fick fram: Tequila de agave Tequila reposado Consejo Regulador del Tequila
Vad roligt!! Har aldrig tänkt på att man kan "lägga till" namn på kaninens tilltalsnamn! ;-)