"Tappad" kaninunge 2v
Då jag skulle gå ut och kolla till mina kaninungar ute öppnade jag bolådan som sitter fast i utebruen. Ungarna var tydligen ute ut boet och senare upptäckte jag att en av ungarna låg på marken. Den japantecknade ungen föll alltså en meter. Är jätteorolig.. Hon rörde sig och var pigg efteråt. Finns inte så mycket mer än att vänta och se? Dom är ju så små och mjuka i kroppen. Har ni varit med om en unge som ramlat från en högre höjd?
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Jag har varit med om en på ca 3 veckor som ramlat ur buren och ner på ett cementgolv. Den tog ingen märkbar skada.
#1 Skönt att det gick bra! Hoppas att hon landade mjukt (trägolv med lite spån- och hörester. Känns ändå som de skulle ta större skada om de va större = kraftigare ben. De är ju så små och mjuka, men ändå sköra.
Den som jag tvingades ta bort här tidigare ikväll, hade lyckats hoppa ur en låda på köksbordet vid nappningen en kväll för knappt en vecka sen… Landade på golvet bredvid köksbordet. Var inte alls beredd på att den skulle kunna studsa så pass. Blev jätterädd!
Vi tror iaf att det var då den skadade huvudet så att den tillslut blev sådär sned och konstig, som ledde till beslutet att ta bort den😕
Det kan gå bra - de är mjuka som du säger, och inte så tunga. Men det kan också gå illa… Håll koll.
Lycka till 🌺
har haft en unge som inte ramlade så långt ner, vid nappning på mamman. den var pigg osv men vi kollade igenom den ordentligt och jag såg att tassen vart lite sne inte själva benet utan bara den lilla tassen. så den fick somna in tyvärr, de var min favorit och den jag tänkte behålla i kullen :(
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
#4: naae, vad tråkigt :( Beklagar!
Hade en unge som va 2 veckor gammal, min syster o tittade till ungarna. När hon lyfte upp den kastade den sig på något vänster och föll ur min systers hans med på gräsmattan. Som tur va va ingen skada skedd och idag, ca 8 månader senare, tävlar ungen både hoppning och utställning :)
Tack för era berättelser, både sorliga och tur i oturen! Ungen verkar pigg men ska hålla koll på den extra. :)