Kaninhanar tillsammans?
Har en kaninhane på ett halvår (okastrerad) som skulle vilja ha lite sällskap, frågan är vad som funkar. Vill helst inte kastrera men om det inte finns något annat alternativ så får det självklart bli så. Okastrerad hane - kastrerad hane? Okastrerad hane - yngre okastrerad hane? Tacksam för svar eller tips? :)
Apsolut inte hane 😉
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Hanar fungerar 99 av 100 gånger inte tillsammans. :) Oavsett om det är kastrerade.
Hälsningar Lurvas11
Även om någon av dem är kastrerad? Har även hört att hanar som växer upp ihop fungerar och min är ju inte så gammal och inte könsmogen än Men det kanske bara är ett rykte
#3 Det spelar ingen roll om de är kastrerade. Det finns hanar som fungerar om det växer upp ihop, men den chansen är ganska liten. Det kan slå ihjäl varandra när det blir könsmogna.
Hälsningar Lurvas11
Nej, det rekommenderas inte. Jag har själv fått erfara skador hanar emellan.
2 kastrerade hanar har jag dock haft tillsammans med en grupp honor, det gick bra.
Men om de bara är två så kastrera din nuvarande och köp en hona. Släpper du in en hane till honom så kommer det mycket mycket troligt sluta med slagsmål och rejäla skador.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Okej, då är det alltså helt uteslutet. Tack för snabba svar
Som de andra sagt: Väldigt stor risk att det inte funkar. Speciellt när de växt upp tillsammans.
Hade två hannar tillsammans som var syskon de trivdes jättebra ihop, de var tillsammans tills de var 5½ månader.
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Som andra redan sagt : Hane + hane = extremt onödig risk, även om både eller en är kastrerad. Kastrerad hane + hona är det bästa eller 2 honor 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.