Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 670 ggr
valorous.kid
0

rädd eller leker bara?

Hej! Jag har två supersnälla kaniner som ALDRIG har bitit mig, dpm bor ihop och trivs tillsammans. Men när jag är i hagen med dom så springer dom iväg från mig(hagen är ganska stor). Men i buren sitter dom stilla och vill gosa när jag kommer. När dom springer iväg, vill dom leka med mig eller är dom rädda? För om jag sätter mig mitt i hagen kommer dom och nosar och buffar på mig! Och jag har en till fråga, min hannes päls vid nosen står upp på våren, varför? Om jag borstar bak den så floppar den upp igen, han är ganska långhårig ;) Väääldigt tacksam för svar! :)

Eldsjärten
0

Min kanin gör samma sak! Jag tror de är bara instinkter, eller att du inte visar att du kommer:) Tex ropa deras namn så de hör (inte för högt alltså) ;) Jag vet inte direkt :/

valorous.kid
0

Jag kan tillägga att när tofflan(tjejen)springer iväg viftar hon på svansen lite då och då :/ Dom springer bara iväg är dom är i hagen, annars är dom supertalang och bara vill bli gosad med!

Eldsjärten
0

2# hmmm…:/ Viftar på svansen lät konstigt!

valorous.kid
0

#3 Aaaa :/ hon kanske är en hund, vem vet! XD

inspiremedarlin
0

Haha min kanin viftar också på svansen! Ibland börjar det med en vift och sen blir det ett helt glädjeskutt, ibland är det bara svansen som viftar! Så himla galet gulligt!
Olivia gör det när vi busar så det är säkert på bus för dina kaniner med ^^

http://inspiremedarlin.blogspot.com

valorous.kid
0

#5 bra, jag blev lite orolig. Jagtrodde att dom var rädda för mig :')

inspiremedarlin
0

Haha jag förstår dig, jag är en sån himla hönsmamma när det gäller Olivia ^^

http://inspiremedarlin.blogspot.com

valorous.kid
0

#7 ja jag med 😊man vill ju att dom ska va glada och trygga! 😃

[YukiOni]
0

Vår dvärghare viftar också på svansen😃Speciellt vid hoppträning eller när hon gör sina små glädeskutt🙂
Ser gullit ut så tänker inte så mkt på det med❤️…!

Underbarn
0

Mina kaniner viftar bara på svansen när de gräver och blir alldeles lyrisk ;)

De kanske inte vill gå in? Mina kaniner springer ifrån mig i hagen endast om de inte vill in i buren (fast har ingen som gör det, men har haft). För varje gång du kommer kanske de tror att de ska in i buren.

Prova att ha med någon godbit och ge varje gång du kommer i hagen, min mamma gör det jämt och dom blir som tokig och kommer alltid fram och klänger i gallret :) både inne och ute.

Tror INTE de "leker" för kaniner är flyktdjur och de vill nog inte leka genom att bli jagade ;)

valorous.kid
0

Okej ;) ska prova det. Men toffla (tjejen) brukar buffa på backy, vifta på svansen och sen springa iväg. Och så gör hon tills han jagar henne lite i hagen.

AkaiTsuki
0

Alltså du är ju ganska läskig där när du kommer in i hagen stor och kanske böjer dig över marken för att kunna komma över ordentligt. Kaniner är ju bytesdjur och det är naturligt att de skyggar för att de inte känner igen vem det är. 

Fast om man går med baken mot dem är man inte lika hotande om du förstår vad jag menar 🙂

//Joanna

tesushie
0

#2 mina två viftar ochkså på svansen XD ena hoppar som en hund istället för en kanin samma kanin kan även klättra rakt upp för en hög frigollit väg ska dom kunna det tro 🤔

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

valorous.kid
0

#12 mmm… jag brukar försöka huka mig lite och sträcker fram handen så att dom ska kunna nosa.

#13 haha, vet inte 😂

LeaHumlan
0

min ena honkanin  viftar också på svansen lite då oxå på svansen lite då och då :)

Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg