Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 1695 ggr
dorishermelin
1

S franskvädur/hermelin

Söker hem till två kaninungar, är mån om att de får de bra i sina nya hem och att de får bo bra. Vill gärna ha fortsatt kontakt med köparen. Hemmet är viktigare än priset. Bor man i närheten och vill ha sin kanin kastrerad/steleriserad så har jag kontakt med en bra veterinär och kan hjälpa till med detta när kaninen har ålder för det, och på så vis kan jag förmodligen ordna ett förmånligt pris åt er.

Ras: Blandras franskvädur/hermelin

Färg/färger: Siames och svart manteltecknad

Födelsedatum: 4/3-13

Temprament: Båda föräldrarna har ett fantastiskt temperament och troligtvis kommer ungarna att ärva detta. De komme även att hanteras mycket under sin uppväxt.

Användningsområde: Kommer passa utmärk som kel/hoppkaniner båda föräldrarna gillar att hoppa men är inte tävlade. Mamman går lös i stallet och älskar sällskap. Tror dessa ungar kommer bli lika sociala och mysiga som sin mamma.

Leveransdatum: Ungarna förväntas vara leveransklara 4/5-13 då det är åtta veckor gamla. Ev kan det variera om jag anser att någon behöver stanna en längre tid. Man får gärna komma och hälsa på sin kanin innan den är leveransklar :)

Finns i:Finns i hallstahammar, men transport kan ordnas

Kontaktuppgifter: fia-sandberg@hotmail.com eller pm:a

*Rapuntzel*
0

Finns det bild på dem? 

Hona/Hane? :)

dorishermelin
0

De föddes igår så har inte kollat kön än, bild kan jag fixa till imorgon :)

*Rapuntzel*
0

Oj, så långt tänkte jag inte 🤪 Hahahah!! 

Nu ser jag ju födelsedatumet… 

Tror du att dem kommer bli modell större? Tagit kull på den blandningen förut?

dorishermelin
0

Mamman är relativt liten för att vara en franskvädur, så jag tror inte att de kommer att bli stora. Men de kommer förmodligen att bli större än vanliga dvärgkaniner. Har inte haft den blandningen förut så det visar sig.

dorishermelin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har ungarna fastnat på bild ;) har vart så kallt att jag inte har velat öppna boet i onödan. Men nu är det varmare och krabaterna har själva börjar utforska den nya världen lite smått. :D

dorishermelin
0

I boet

dorishermelin
3

Kaninunge 1:

dorishermelin
3

kaninunge 2:

Fridaaaa
2

Vilka sötnosar :)
Och udda blandning ^^

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OneSound
0

Åh, siamesen! De är för unga för att se kön än va? :)

Aut viam inveniam aut faciam

Frosstis
1

Nam, riktiga Salt och Peppar ♥♥

dorishermelin
0

# 10, ja lite för unga för att kunna avgöra än. Vad är du intresserad av? :D

Thowas
0

har skrållan fått ungar? vad roligt!  har inte fått nåt mer svar från dig om hur det har gått med henne.  super fina ungar ialla fall.  hennes syster engla ska ha ungar snart med, men med en frasse hane

dorishermelin
0

Ja det har hon :) (dock oplanerat) Men hon är superstolt över dom och visar dom mer än gärna för mig när jag kommer :D

Thowas
0

låter som hon fått ett bra hem :)

OneSound
0

Mest sugen på en hona denna gång, men en hane gör inget heller! :))

dorishermelin
0

#16 bara att säga till om du vill tinga någon av av dom :)

dorishermelin
0

putt

Zabbio
0

Vilka söta ungar :) Hur gamla var de när de började krypa ur boet? (har själv en kull på 11 dagar nu, de har precis börjat öppna ögonen)

Är lite nyfiken på vilka tankar som ligger bakom blandningen? Är ju inte varje dag man hör om korsningar mellan enorma hängöron och mini-mini kortöron :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[fina solros]
0

jätte söta ungar

Mannez
0

19# Skrev hon inte tidigare att denna blanding var oplanerad? Eller är jag ute och cyklar :P Sjukt söta iallafall! :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

dorishermelin
0

Den här kullen började dra sig lite ur boet runt 10 dagars ålder, fast vara några decimeter från boet. när de va ca 2 veckor va de betydligt modigare och stabilare i sin gång :)

Zabbio
0

Så tidigt!

Tog ut en liten dag (av mina förståss) för att fota lite snabbt, och den kunde springa ganska kvickt! Men jag har inte sett dem utanför boet.. fast det är klart, själva nästet ligger ju ett par tre decimeter in i bolådan så det kanske bara är som jag inte sett dem därinne. Det finns en liten kant upp till boet också, jag hoppas att de tar sig upp.. bara 2-3 cm men…

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Fridaaaa
0

#22 Det har flera av min mammas kullar hon hade med gjort 🙂 Kul när de börjar krypa omkring! hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OneSound
0

Är siamesen otingad? :)

dorishermelin
0

#23 Ja den här kullen är väldigt tidig mina siames ungar brukar vara betydligt segare i utvecklingen. Dom här äter nästan bara "riktig" mat nu och älskar morötter. haha om jag inte fött upp dom och va bombis på deras födelsedatum skulle jag aldrig tro att de va så unga som de egentligen är. Dock är dom fortfarande små och söta i växten. :D

#25 Ja siamesen är fortfarande otingad :)

dorishermelin
0

Nytagna bilder på de små liven :)

Kanin unge 1:

dorishermelin
0

Kaninunge 2 och mamman :)

dorishermelin
1

Båda ungarna :) Måste erkänna att de är svåra att fota då de är fullrulle på dom och de vill gärna upp i knät istället :)

dorishermelin
0

Idags läget ser siamesen ut att vara en hona, den andra är svårare att avgöra men ser mer ut som en liten kille. Dock är jag inte 100 på könet på någon av dem än!

dorishermelin
0

Putt

dorishermelin
0

intresse lämnat på siamesen, dock inte tingad än.

dorishermelin
0

Puttar upp

dorishermelin
0

Båda ungarna är sålda och deras nya ägare inväntar endast deras ålder. Så tråden kan låsas :)