(fodervärd sökes) Dvärgvädur rex
Namn: Mr. Fancy Pants
Smeknamn: Joey
Född: 4/10-11
Kön: Okastrerad hane
Ras: Dvärgvädur rex
Färg: Vit blåögd
Vi hann tyvärr inte skriva ut hans härstamningsbevis innan uppfödaren la ner hemsidan, men hans pappa var gul/svart japantecknad wienertecknad och hans mamma var vit blåögd med rexpäls, båda dvärgvädurar.
Joey är den underbaraste, charmigaste kaninen jag stött på! Han kanske inte är världens gosigaste kanin, men lite mys ibland tackar man inte nej till! Han är en riktigt nyfiken liten plutt och älskar att skutta runt och undersöka allt möjligt! De är mycket fart i benen när man är ute ur buren ;) Han älskar även uppmärksamhet och ”klättrar” på gallret och knorrar när man går förbi buren, därav brukar jag kalla honom för knorrnisse.
Han är inte världens duktigaste på att tvätta sig, så att tvätta hans rumpa lite då och då kan behövas. Kloklippning är ju inte heller nån hitt, men det går om man är envis och om han får massa beröm när han varit duktig.
Jag lägger ur annons åt min syster, då det är hennes kanin. Och annonsen läggs endast ut på grund av tidsbrist av personliga skäl. Och även fast han är hur snäll som helst, ska han komma till ett kaninvant hem utan allt för små barn.
För tillfället är vi endast intresserade av att få ut honom till en fodervärd. Det kommer skrivas ett ordentligt kontrakt som båda parterna ska skriva under.
Är du intresserad vill vi att du kommer till oss, hälsar på kaninen och så vi får se att allt stämmer.
Han finns i Vallentuna, och kommer endast få komma iväg till någon inom Stockholms län där vi kan komma och hälsa på.
Om allt stämmer och går bra kan han tänkas säljas till rätt hem. Bur och tillbehör kan följa med om så önskas, men det får fodervärden hämta själv.
Med vänliga hälsningar
Josefin & Natalia
Achi@hotmail.se (Josefins mejl)