Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 630 ggr
Wildee
0

Dvärgvädur och Holländare?

Hej vänner!

Jag har en holländsk kanin hona som jag tänkte para MEN jag läste sedan att hon är för gammal för det och jag vill direkt inte att det ska gå dåligt när ungarna kommer så jag undrar ifall jag kan köpa en till kanin (en dvärgvädur) och att ha i samma bur! Går det tror ni?

Är väldigt tacksam för svar!❤️

Fridaaaa
0

Inte om den andra honan ska ha ungar är det ej lämpligt att ha dem i samma bur i samband med födsel och när honan har ungar.
Plus att ska du ha 2 honor ihop, eller två kaniner överhuvudtaget ihop, så behövs det stor yta och även lite "tur" så att deras personkemi passar ihop, så att de trivs tillsammans. Plus att alla kaniner gillar ej sällskap i samma bur 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tussen12
0

Mycket bättre tankar du är på nu! Nej, När hon är dräktig eller har kull är det inte lämpligt. Se då till att hitta en kanin med stamtavla/Härstamningsbevis, så du vet vad som finns bakom.

Se också till att skaffa en lämpligt stor bur till henne, men det allra viktigaste LÄS PÅ!

En kull är ingenting som man bara ''gör'' det är levande varelser du föder fram, olika personligheter.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story