Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1169 ggr
Nypåkaniner
2

Allmän info om kaniner!!!!!!!!

Vore bra och kul med lite allmän info om kaniner!!!!!!!😂😂😂😂😂

tussen12
0

Dom är hardjur och inte gnagare :P

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

[körsbärsblomma]
0

kaniner ska inte ha gnagar blandning😃

valorous.kid
0

Kaniners tänder slutar aldrig väsa så man måste ge dom något att gnaga ner dom med :) såsom grenar eller lite morot. Och man måste klippa deras klor regelbundet ^^

[00emi07]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När man skaffar kanin skall man tänka på mycket. Har jag tid råd och intresse? Kommer jag alltid och ha det? Helst så skall kaninen leva men en kompis. Men det är absolut inget måste. Vissa kaninen trivs bäst själva. Du bör vaccinera din kanin om du bor i ett drabbat område med mycket kaninsjukdomar. Din kanin bör rastas var eller varannan dag. Den skall ha tillgång till hö och vatten. Tecken på sjuk kanin: rinnande ögon och näsa, äter lite/inget alls. Sitter O kurrar i ett hörn. Kaniner är sällskaps djur och skall därför alltid ha uppmärksamhet. Ute eller inne kanin? Ute. + om du är allergisk är detta ett bra alternativ - det är inte alltid du vill gå ut till din kanin i åska eller regn Inne + din kanin blir mer tam/snabbare tam - för högljutt Aktiviteter med din kanin: Vår: hoppning och hinderbana, ps bygg hinderbana med ex trästockar/ved Sommar: spring, hoppning och bad! tips? till bad, fyll en balja med vatten Höst: klipp grenar från ex äpple och gör en labyrint genom att sätta träpinnarna i marken. Lövkrig! tips? till lövkrig. Bygg en stor kulle i din kanins utebur, av löv! Vinter: bygg gångar i snön. Berg av snön eller små kullar! Iglo! Lycka till! ( jag vet, skrev en hel uppsats (; sorry! ) Ps, på bilden är det mina kaniners Hage, kanske kan få lite inspiration!

hobbymupp
0
Fridaaaa
0

Skriv inte en massa utropstecken.

----------------------------------------

#5 Har gett bra tips? bland annat 🙂

#4 På alla ställen är det inte mer högljutt inne 😉 Sedan beror det på vilket rum man har kanin i osv 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wildee
0

Kaniner ska ha hö hela tiden! För att det inte ska växa upp små taggar i munnen på dom och kanske lite för att det är så gott för dom;D När kaniner fäller(typ nu,iaf har min kanin börjat fälla nu) så måste man borsta dom varje dag för att det inte ska bli tovor. Nytt vatten varje dag kallt eller ljummet,inte varmt. Klipp klorna varannan månad eller mindre. Inte mer för då kan klorna bli för långa. Gör rent buren MINST en gång i veckan. Gör rent matskålen varannan dag så att det inte finns maträster kvar i skålen. Ge inte kaniner morot varje dag,för då blir det tjock Sallad,gurka osv är gott och ger mycket vitaminer som kaninen behöver. Ge gärna lite varje dag;) Ta inte ut din inne kanin på vintern för då kan den frysa ihjäl och ta inte in din ute kanin på vintern för då svettas den faktiskt ihjäl. Ge dom gärna lite pinnar för att gnaga ner tänderna på dom. Dom växer hela tiden! Glöm inte det!!! Det var typ allt!😁 Hoppas det var en bra text! Lycka till med alla era kaniner där ute! :D

Fridaaaa
2

#7 Det växer inte upp små "taggar" på dem om de inte äter hö. Däremot blir kindtänderna vassa, och magen fungerar ej som den ska mm. så är för tänderna och magens skull.
Sallad & gurka ger inte vitaminer. Det är nästan enbart vatten och är godis.
Och ang tovorna beror det på vilken päls kaninen har osv.
Jag har t.ex 2 långhårskaniner och inte ens dem behöver jag borsta varje dag när de fäller t.ex vinterpälsen som nu 🙂
Kaniner svettas inte som vi människor t.ex gör, däremot kan de dö av värmeslag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.