Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 565 ggr
NinaLotta
0

Går det ändå att ställa ut?

Hej! Nu e det såhär att jag e sugen på att ställa ut mina kaniner och se vad de får för poäng och sånt hade varit kul:) Men dock har de inget härstambevis eller stamtavlor och de är 8 år. Men frågan e den är går det eller ej ändå? // en undrade Tilda :)

Alvirpo
1

Kaniner måste vara renrasiga, vara märkta och ha stamtavla för att man ska kunna ställa ut. Men annars finns det pet-klass, där man inte behöver stamtavla eller något sådant.

Detta är vad jag har förstått av att läsa andras trådar..

AkaiTsuki
0

Du kan ställa ut dina kaniner på en pet-utställning, för djur utan stamtavla osv. Fast de bedömer inte saker som stamtavle utställning

//Joanna

[Crazy Rabbit's]
0

Som ovanstående säger så måste kaninerna vara märkta och ha stamtavla för att kunna ställas. Men du kan ställa dem i PET-klass.

NinaLotta
0

Okej tack så mycket #1 #2 #3. Har läst på internt om PET - klass men ville se om det var sant och sånt här :) Nu undrar jag e de för gamla för utställning?

[YukiOni]
0

#4 Nej, finns övre ingen åldergräns. De flesta ställer aldrig ut kaniner över 3-4 år, men sålänge kaninen är pigg och frisk så är åldern inget hinder. 
Vår äldsta hane är 6 år(stamtavla + märkt) och han tävlar fortfarande i både hoppning & utställning(även ifall han bleknat lite i färg under det senaste året😛)

NinaLotta
0

#5 okej så det finns en chans att ställa ut de? De springer i trädgården och e pigga och sånt:) Testade att de skulle sitta fint och det gick bra:) Man ska kanske ringa och fråga eller maila just den som har utställning om ålder och se om det går. Det är kanske olika från varje utställning? Någon utställning som är i april och maj? Bor i Skåne.

Fridaaaa
0

#6 Kolla in Sydsvergies smådjursvänner. De kommer ha utställning nu i april men vet inte om anmälningstiden gått ut.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NinaLotta
0

Okej tack så mycket ska kolla direkt nu:)

NinaLotta
0

Där står tyvärr den 12/4 senast så den har redan gått ut. Någon annan utställning i Skåne? Som jag sa innan i April lr Maj. Någon annan som ordnar det förutom Sydsveriges smådjursvänner.