Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 468 ggr
Linda1977
0

Hur länge är era kaniner ute?

Vi har varit bortresta en vecka och under tiden har våra Goa grannar tagit hand om kaninen. Tyvärr lärde han sig under denna vecka att hoppa över kompostgallret som går runt hans utebur. När vi kom hem i fredags byggde jag en mindre rasthage med tak av de galler jag hade, vart bara ett galler brett och tre galler långt. Satte ner honom där men han är helt omöjlig - sliter och biter i gallret samt gräver, han ska ut till varje pris. Idag monterade jag ner allt och satte galler runt buren igen, fast på höjden, men han bara söker & söker efter en möjlighet att ta sig ut. Jag vågar nu inte ha honom ute utan uppsikt, funderar på hur länge ni har era kaniner ute i rasthage? Känns jättetrist att inte kunna ha honom ute längre, innan var han ute ca 10 timmar/dagen. Får kompensera med Motion i sele. //Linda

Chieko
0

Min hona jag hade tidigare var likadan. Efter att hon fått testa gå lös på tomten blev hon skitsur om man satte henne i Hage. Som tur var var hon innekanin så inne var det inga problem. Bara hos min föräldrar som hon fick sitta i Hage. 

Och ang tiden. Hur stor bur har han? Ju större bur desto mer kan han ju röra sig där. Fundera på om du kan bygga en större bur om det behövs.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Linda1977
0

Uteburen är 130cm runt om. Får hem en kanin till om 2 1/2 vecka samt att vi bor i lägenhet så uteplatsen är ju begränsad. //Linda

Chieko
0

Hmm ja då är det ju svårt att bygga ut. Har du möjlighet att näta in hela uteplatsen? Med ett ordentligt nät nedgrävt en bit blir det ju säkrare, och då blir ju platsen så stor att han kanske inte blir lika irriterad.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Linda1977
0

Kan bli lite knepigt, vi har två barn som leker och trädgårdsmöbler så kaniner har blivit tilldelade ena långsidan av uteplatsen. Jag får göra en stor Hage med ett nättak så får de vara ute i skift eller dela av till två mindre. //Linda