Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 2157 ggr
Finnsan
0

Färg på ungar? Egern? Blå? Brun?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är mina färghjälpstrådar borta, annars kunde jag ha fortsatt på dem, men jag har verkligen 2 kluriga små ungar! Båda ungarna är zobelsiames vitörade! Den ena ungen är lite ljusare. Vit och skiftar i blåa och bruna toner. Ögonfärgen på den lilla tösen var från början blå, men jag tycker de börjar få i mer brunt i ögat vilket gör dem lite lilaaktiga, då kom jag att tänka på egern.. Den andra ungen är mörkare i färgen och mest brun i tonerna, men svansen och bakdelen ser ändå blå ut. Ögonfärgen har hela tiden varit brun på honom. Mor: zobelsiames blå Zobelsiames blå Zobelsiames blå Far: Zobelsiames havanna wienertecknad vitörad Vit blåögd Chinchilla wienertecknad vitörad (tror dock den kan vara viltsiames)

Mvh Sanna ❤

Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com

[Ebidda98]
0

Kan inte så mycket om färger tyvärr men måste bara säga, SÅ SÖTA!

Finnsan
0

#1 Ja, de är farligt söta :)

Mvh Sanna ❤

Utblickens kaniner

zezagena
0

Bär båda föräldrar blå+brun är det ju inte omöjligt, här ser du en zobelsiames egern när den ca 2-3 v så kan du ju jämföra med hur dina såg ut då..

conadrie
0

Jag själv vill säga blå och brun, men jag är inte bra när det gäller zobelsiames, så kan vara helt ute och cykla xD

Otroligt söta dock.

Finnsan
0

#3 Har spanat in den bilden, men tycker inte den var så tydlig. Lite mörk. Kaninungen ser ut att vara beige/brun i färgen :) Här är mina ca 3 veckor

Mvh Sanna ❤

Utblickens kaniner

Finnsan
0

En till vid 3 veckor

Mvh Sanna ❤

Utblickens kaniner

proxima
1

Jag tror du kan vara rätt säker på att honan är blå och hanen är brun :)

Mamman är ju "utställnings" dvärgvädur och hos dem finns inget brun(havana)anlag, så ungarna kan inte bli egern eller havana zobelsiames eftersom det kräver brun/havanaanalg från både modern och fadern :)

Finnsan
0

#7 Tack Emelie :) Du är ju guld med färger :) *tummen upp*

Mvh Sanna ❤

Utblickens kaniner

conadrie
0

#7 Skönt att se att man har rätt xD haha! *stolt*