Färg på ungar? Egern? Blå? Brun?
Nu är mina färghjälpstrådar borta, annars kunde jag ha fortsatt på dem, men jag har verkligen 2 kluriga små ungar! Båda ungarna är zobelsiames vitörade! Den ena ungen är lite ljusare. Vit och skiftar i blåa och bruna toner. Ögonfärgen på den lilla tösen var från början blå, men jag tycker de börjar få i mer brunt i ögat vilket gör dem lite lilaaktiga, då kom jag att tänka på egern.. Den andra ungen är mörkare i färgen och mest brun i tonerna, men svansen och bakdelen ser ändå blå ut. Ögonfärgen har hela tiden varit brun på honom. Mor: zobelsiames blå Zobelsiames blå Zobelsiames blå Far: Zobelsiames havanna wienertecknad vitörad Vit blåögd Chinchilla wienertecknad vitörad (tror dock den kan vara viltsiames)
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com
Kan inte så mycket om färger tyvärr men måste bara säga, SÅ SÖTA!
#1 Ja, de är farligt söta :)
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Bär båda föräldrar blå+brun är det ju inte omöjligt, här ser du en zobelsiames egern när den ca 2-3 v så kan du ju jämföra med hur dina såg ut då..

Jag själv vill säga blå och brun, men jag är inte bra när det gäller zobelsiames, så kan vara helt ute och cykla xD
Otroligt söta dock.
#3 Har spanat in den bilden, men tycker inte den var så tydlig. Lite mörk. Kaninungen ser ut att vara beige/brun i färgen :) Här är mina ca 3 veckor
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner

Jag tror du kan vara rätt säker på att honan är blå och hanen är brun :)
Mamman är ju "utställnings" dvärgvädur och hos dem finns inget brun(havana)anlag, så ungarna kan inte bli egern eller havana zobelsiames eftersom det kräver brun/havanaanalg från både modern och fadern :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
#7 Tack Emelie :) Du är ju guld med färger :) *tummen upp*
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
#7 Skönt att se att man har rätt xD haha! *stolt*