Hjälp med kaninernas kön
Hej!
Jag är väldigt osäker på könet hos två av mina kaninungar och undrar om någon är skulle kunna hjälpa mig? :)
Kanin 1

Kanin 2

Ser inga bilder :/
//Joanna
Nej de lades inte upp först men ordnade det nu ^^
ser inte så bra på bilderna heller. själva "röret" behövs komma ut för att man ska kunna se bra. Jag har för mig att man kan se det via avståndet mellan dem 2 olika öppningarna. när man tar tu hela könet. Hanar har större mellan rum än honor :)
Nu kan inte jag kön alls! Men jag tycker det ser ut som denna första har snopp, men inte den andra?
/Kram Jennifer
Några tips? på hur man kan göra för att det ska synas bra? :) Tyvärr vägrar kaninerna (trots mycken övning) att bli hållna av någon annan och jag har ingen i min familj med kaninvana så jag måste helt enkelt be någon ta en bild åt mig medan jag håller.
#4 båda könen har en "snopp" dock är den ena rund i toppen och den andra spetsig. Glömmer alltid bort vilken som är vilken så brukar kolla på en av mina vuxna som jag vet könet på när jag ska bestämma kön på någon unge :)
Hur kan man göra för att få könet att synas tyligt? Känner verkligen att jag behöver hjälp med detta då de är tre månader (Jag har kollat så gott jag kunnat och delat dem i två burar) men som sagt är det svårt för mig att se + att de är helt platta så ingen av de eventuella hanarna har fått några kulor ännu :)
#8 trycka lite lätt ovanför könet brukar fungera bra! :)
jag brukar hålla i svansen lite när jag gör som #9 säger och trycker ovanför könet. så det som man kan kalla det, rullar ut :)
Jag gjorde det på bilderna, men jag kanske tryckte för löst eller så är de inte så utvecklade ännu? :c
Tack, ska testa det ^^ kan jag inte se själv uppdaterar jag det här inlägget med nya, förhoppningsvis bättre, bilder :)
#6 Aha, okej. Som sagt - vet ingenting. Men nu lär jag mig lite :)
/Kram Jennifer
Ser ut som bild 1 är en hane och bild 2 är en hona,
Tryck ovanför könet så mycket det går. Är det en hona är det mer som ett streck, är det en hane är det mer rundat.
Kanin 1 ser ut som en hane och kanin 2 ser ut som en hona tycker jag..
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Så! Har tagit nya bilder som förhoppningsvis blev bättre ^^ Någon som kan hjälpa mig med könen? Vad jag kan känna så har ingen av dem några kulor och de är snart fyra månader, men jag antar att en del blir sena? (hoppas bilderna syns nu…)
Kanin 1

Väldigt osäker på den här, men verkar vara en hona?
Kanin 2

Det ser mer ut som ett hål än en glipa tycker jag så, hane? Å andra sidan är könet och analöppningen väldigt nära varandra
Kanin 3

Är väldigt säker på att detta är en hona, men om jag är helt ute och cyklar får någon gärna tala om det

Hona, hane, hona, syns hur tydligt som helst.
#18 Tack! ^^