Blå/gul brun/gul japan bilder
Lägg ut bilder på blå/gula och brun/gula japantecknade ungar som är 1 dag gammal upp till en vecka :) vill jämföra med min egen. Jag har en japantecknad i boet som jag inte kan se färg på! Den ser lite blågrå ut men ibland skiftar den i brunt i vissa ljus och det syns även på bilder. Ju äldre den blir desto mer osäker blir jag haha. Mamman är vit bö med en del brunt och gult i stammen. Inget blått men det kan ju ligga dolt länge. Pappan är blå/gul med massa blå/gul i stammen. Inget brunt men det kan som sagt ligga dolt länge och hans avkommor har gett brunt (det kan ju komma från mammans sida men det syns inte heller). Där av min osäkerhet. Visst kan det vara egern men känns inte lika "trovärdigt"/stor chans att båda skulle bära på blå/brun.
blågul
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Tack :) men jag vet redan hur de ser ut som vuxna. Vill bara se när de är små och börjar få päls (en vecka gamla) :) det finns två syskon som är svart/gul
kolla på tråden Dagbok kaninungar.. jag tror det var en blå/gul där! :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
Om den ibland ser brun ut och ibland blå/lila, så skulle jag vilja säga att den är egern/gul japantecknad :) Vilken färg? har föräldrarna?
Har själv haft 2 stycken egern/gula. :)
#10 Ja den ser ju egern ut om jag får säga det själv… jag har ju tänkt i de banorna men det känns inte som att chansen är så stor att egern skulle dyka upp. x) Eller så är den blå för den bruna du har ser lite mörk ut i jämförelse med min.
Mamman är vit bö, har inte stammen här men det jag vet som syns är:
e. svart/gul japan wt (med madagaskar och gult bakom)
u. vit bö (med mycket havanna/brunt bakom och en del gult?)
Så inget blått synligt, så isf ligger det dolt.
Pappan är blå/gul japantecknad
e. blå/gul japantecknad
u. blå/gul japantecknad
Nästan hela stammen ser så ut, längre bak lär det finnas annat, som madagaskar.
Dessa är teddy så det är inte rent bakåt. Därför kan brunt ligga dolt hos han.
Jag vet hur svart/gula ser ut och jag vet hur alla japaner ser ut som vuxna! :) Tack för att ni försöker hjälpa till.
Men jag behöver bara bilder på ungar med lite fjunig päls för färgen är inte lika tydlig och stark då. Visst kan jag avvakta och vänta tills pälsen växt ut mer och då se vad för färg det är mer säkert. Men skulle vara kul att veta redan nu för jag har redan några intresserade.
Här är en till bild. Den till höger, de andra är svart/gul.
Lånar tråden lite ;). Finns det någon japan teckning/ färg som heter viltgrå/japan typ eller något? :)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
#14 Nej, men det finns ju viltjapan och det är dessa :) alltså e.x svart/gul viltjapan. Istället för enfärgad. De har viltzoner.
Jag tror den är blå/gul :)
Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.
#14: Det finns färgen viltgrå japantecknad :) jag fick en i min kull 2011. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag håller fortfarande på egern/gul jag. :)
#18 Mja, jag tror faktiskt inte att den är brun/gul. Egern/gul har en tendens att vara väldigt lik brun/gul, så kan vara väldigt lätt att tro att den är brun då.
Har även jag, som Malin sa, haft en viltgrå japantecknad i en kull varav pappan var enbart viltgrå ( i stammen också ), och mamman var gul/svart japanmantlad. Han hade så att det viltgråa gick som en japanteckning på magen, rätt charmigt faktiskt, haha.
Lägger upp en till bild när den ena egern/gula växte till sig, och hade mer päls. Då ser du att hon ser i princip brun ut där också, men hon var egern. :)
Tack för alla bilder. Nu är den 10 dagar gammal så jag ser tydligt att den är brun/gul viltjapan wienertecknad 😃