Inomhusbur-bygge
Hej! Jag vet hur kul jag brukar tycka att det är när folk lägger upp bilder på när de bygger burar, så nu när jag gör det så får ju jag också dra mitt strå till stacken ;)
Jag bygger en inomhusbur som ska ersätta den hon har nu eftersom att vi behöver en bur till sommarstugan (den som e här). Då ville jag såklart bygga rätt stort, så basen blir en 200x80 bokhylla. Kommer att stå under min loftsäng, precis som den hon har nu.
Först började vi med att stabilisera den tunna skivan som är baksidan på bokhyllan, men botten i buren.
Åh vad smidigt! Blir sugen på att göra en själv.
Men hur hög blir er och vad använde ni för nät?
Gud vad fint det blir! :D
Kommer det upp på kaninmagazinet sen? ^^
//Joanna
Det här blir spännande! Ser redan jättebra ut C:
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#6, den blir stax under 70 cm hög och nätet är murarnät :)
#8, Kommer nog upp på vår nya "bakom kaninmagazinet" i alla fall! :D Fast kanske passar som ett "Pyssel" på riktiga sidan! XD haha!
Resten: Tack :D Den är typ färdig nu!
Riktigt snyggt! :D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Storleksjämförelse med mina fötter som referens xD 200 x 80 cm x ca 65 cm som sagt!
Kanske kommer jag få gnälla en del över att jag inte nåt överallt in i den, men nåja, då får det la va så. Hela ryggen på buren är löstagbar för storstädningar :) Tillfällig dörr är påsatt, nu åker vi till stugan på landet över påsk med kaninen, sen ska det inredas och byggas en ordentligare dörr.
#14, Tack malin! Blod svett och tårar, nu är det typ klart! :D
Supersnygg! :) Smart idé. (med bokhyllan alltså)
~Rabbits for Life~
Åh vad snyggt!:D
Snyggt! En sån bur bill jag också ha😃
snyggt emma :D
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Åhhh, Ge mig!
Det där är nog en av de snyggaste (och största) inneburen jag har sett! ^^
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#18: Emma de är det ju värt! Blev ju riktigt bra! :D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Tack allihopa! Kul att ni också gillar den, så mycket slit som det var xD Har köpt ny toa, spån, halm o sånt som ska vara i ena halvan (den är ju delad med mitthyllan)! Andra halvan ska ha matta.
Kommer bilder på måndag när den är inredd och inflyttad!
Hjälp vad snyggt, *tume upp*
Skulle aldrig få den iden att bygga en sån fantastisk bur med en bokhylla xD
Hur mycket kostade allt sammanlagt?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#26, hyllan kostade 75 kr, byggmaterialet ca 600 (men då köpte vi på en snobbig byggaffär bara för att vi inte orkade åka långt xD). Så själva bygget gick på 700 kr nånstans tror jag. Avrundat uppåt. Billigare än att köpa en ny inomhusbur att ha hemma/i stugan ^^
27# Absolut! Har en likadan bokhylla här hemma, kanske blir det att härma, fantastisk bur kan jag säga! :D Men isåfall så dar jag bort de hyllorna som delar, så min ninis får all plats *hehe*
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#28, Molly har ju också all plats alltid, men två olika "delar" av sin bur :D
^19# Oj, jag tror att jag är ute och cyklar nu.. vad ska det vara för delar? xD
#30, Mitthyllan är kvar, men hon är ju rätt stor o hoppar lätt över! Hela buren är hennes, inte bara halva :) Ena halvan som då bildas har spån o halm, andra halvan har matta :)
#28: Hyllan i mitten går typ inte att ta bort, tror jag. Den sitter där för att stabilisera hela ramen liksom…
Jättefin!
#32, precis! Min tanke var först att såga ner den lite, som en nedrundning, men sen tänkte jag att det är kul för henne att hoppa lite xD Haha!
Åh vad fint! Riktigt avundsjuk:)
Fint det blev :) Hur öppnar man buren? :-S
Hälsningar Lurvas11
Tack! :D
#40, dörren är tillfällig, men man hakar av den från två små haspar ^^

wow gud så snygg! Om jag hade haft platsen hade jag definitivt byggt en sådan bur!
Neat! 😃
Så kreativt, älskar det!
Tack allihopa :D Jag har ett minirum, men har en loftsäng för att kaninen ska få plats XD så att "ha plats" är lite relativt
skulle också behöva loftsäng, 2/3 av mitt rum e av hamsterburar och hagar.. dock är mitt tak inte så högt så jag skulle inte kunna ha loftsäng.
Åh så smart, fiffigt och fint! :D Lyxbur!

#45 absolut är det det :) Men om man har vääääldigt många burar inomhus + hundar som måste ha sin egen plats också så är det lite svårare ;) så min innekanin får vara lösgående större delen av dagarna istället :)
#46, Loftsäng är underbart på det viset! Men ja, jag skulle inte heller kunnat ha det om vi inte flyttat! Funderade på att skaffa nån upphöjd som har utrymme under för lådor, men höja liiite till o ha kanin där. Men så flyttade vi ju :D
#47, Tack :D
#48, Svårare absolut :)!