Kanin iFokus

Kanin

Etikett: tips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 2970 ggr
Fridaaaa
0

Bra kaninhus, vart köpa?

Vill köpa nytt kaninhus till Viola. Är inte så händig av mig så att de blir snygga, därför vill jag köpa.

Har kollat på:

• Zooplus (olika av dem)
  • Djurmaxi
  • Teddytassen
  • Gnagarboden
  • Zoosajten
  • Grizzly
  • Animail
  • Bromma zoo

Ska ej vara vanliga tråkiga trähus, som man kan lätt göra själv hemma utan snygga trähus eller liknande hehe
Får ej vara mer än max 55-60 bred och max 25-35 cm hög så hon kan sitta på den med

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

#1 Står ju #0 att jag redan kollat på teddytassen 😉
Plus att jag använder ej hus med dem små "hålen" som är som "fönster" eller vad det ska föreställa. Vill ej riskera att någon fastnar eller så 🙂

fossingen
0

#2 Fastna är nog ingen stor risk om det är en dvv.

Trodde du ville ha någon från någon av de butikerna. Vet inte vad för typ av hus du är ute efter.

-"Ska ej vara vanliga tråkiga trähus, som man kan lätt göra själv hemma utan snygga trähus eller liknande hehe"

Tråkiga trähus anser jag de som byggda med furu vilket också är relativt enkla är bygga själv. Därför älskar jag dessa naturhus då det är bark på dem, både gott och naturligt för kaninen.

Vad är inte tråkiga trähus om jag frågar så?

LisaKanin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis köpt detta, http://www.tiierisch.de/produkt/katzenhaus-indoor-rot lite högre än du vill ha men om man inte monterar "balkongräckena" är det ca 38-40 högt. Istället för trappan har jag satt dit två ihopsatta "uteramper".

Såhär blev mitt:

Fridaaaa
0

#3 Nej skrev att jag har kollat i dem butikerna. Vet inte om jag vill ha något där eller inte men vill ha tips? på andra butiker Glad
Jag tar dock inga risker. Glad Plus att jag tycker inte det är snyggt heller med dem "hålen".hehe
Jag sa inte att dem husen du visade var tråkiga! Skrev att jag inte ville ha dem pga "fönsterghålen", det är inte samma sak som att säga att dem är tråkiga…. Ja jag tycker med såna hus är tråkiga som du nämnde men antydde inte eller sa att de du länkade till var tråkiga.

#4 Åh vad fint! Tyvärr för dyrtLedsen

Helin_
0

Vad får de kosta?

Fridaaaa
0

#6 Max 300-350 kr, inte mer 🙂 Känner att jag ej vill lägga mer pengar på ett hus 🙂

fossingen
0

#5 Nej, inte har jag sagt att du tycker de i bark är tråkiga. Frågade vad för hus du inte tycker är tråkiga. Annars är det svårt att tipsa utan lite hjälp på traven.

Fridaaaa
0

#8 Beskrev ju det? Såna man lätt kan göra hemma, och med det menade jag såna hus som man ej behöver vara kunnig för att snicka ihop 😉 Alltså så som du beskrev det hehe
Tolkade det som att du menade det, på sättet du skrev, men du tolkade jag det fel då, ett missförstånd 🙂

Helin_
0

Hämta grenar i skogen och "timmra" ihop så får hon en liten timmerstuga och de blir både billigt och lite annorlunda. Och så kan du ha halmtak så blir de mjukt att sitta på ;)

Fridaaaa
0

#10 Vill köpa 🙂 Känner själv att det inte blir bra eller snyggt om jag gör det själv plus att jag ej har tålamodet till sånt heller 🙂

Fridaaaa
0

#12 Den sista du visade jag har sett 🙂 Den är fin tycker jag.
Den översta verkar bara finnas i gul tyvärr men kan överväga det då den  verkar stor och bra. Men undra vad som bara är 13 cm, hade varit bra att veta, undra om man kan maila dem och fråga… Eftersom man brukar skriva LxBxH, tycker 13 cm låter lite då. Hmmm ska maila och fråga 🙂

fossingen
0

#13 13 cm måste vara höjden. Fast det kan ha blivit skrivfel, för den ser ju lite högre ut än så om inte kaninen är lixom photoshoppad.

Fridaaaa
0

#14 Har skickat och frågat. För är 13 cm det verkliga måttet, så blir det för litet i höjd tycker jag.
Ja håller med, för kaninen ser ju större ut än min som ska ha osv. stämmer ej med höjden i så fall tycker jag, om man kollar på bilden 🙂

Fridaaaa
0

Putt 🙂

Helin_
0

#15 jag tror tyvär att de är höjden. En burbotten brukar inte vara så mycke högre och huset såg ut att vara i höjd med bottnen. Kaninen på bilden kan ju vara en unge annars är de ganska vanligt att försäljare klipper in djur till sina produkter för att de ska se mer verklighetstroget ut och då blir de tyvär oftast i fel storlek

Fridaaaa
0

#17 Japp var höjden, mailade. Så den blir det inte tyvärr, annars ser den bra ut är synd 😕

Fridaaaa
0

#19 Läckra hus! 😃

CatchFatch
0

Kolla på marsvin.ifokus finns en där som gör jätte fina hus och om du frågar lite snällt kan hon säkert göra ett som är anpassat efter kanin :)
Tror hon fortfarande gör hus iaf :P

http://marsvin.ifokus.se/discussions/5140ab40ce12c41de9001d14-marsvinshus  I den här tråden har hon lagt ut en bild på ett av sina gula hus :)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Fridaaaa
0

#21 Har hus från henne till marsvinen, vet vem hon är med så🙂

CatchFatch
0

#22 Okej :P

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se