Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bilder
Läst 768 ggr
emelieringstrom
0

Svårt att plocka upp kaninen

Min kanin är världens mysigaste…förutom när jag ska bära upp henne…
När jag ska plocka upp henne gör jag det framifrån så att hon ser mig, jag brukar alltid klappa på henne först. Men när jag ska ta upp henne sprattlar hon och försöker komma loss och "fnyser".

Jag plockar upp henne på rätt sätt, alltså med en hand under frambenen och en hand under bakbenen, men ändå gör hon såhär?

Kommer hon fortsätta göra såhär eller kommer hon vänja sig vid att jag plockar upp henne?

CorneliaAndersson
0

Vissa kaniner vill helt enkelt inte bli uppburna.. Några av mina vill inte heller.. Det jag gör det är att jag låter dem ta tid på sig och själva komma fram och nosa samt undersöka (''klättra'' med framtassarna) på mig ;) Sen brukar jag ta upp dom utan större problem.. :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

emelieringstrom
0

Ja, det brukar jag också göra. Men så fort hon känner att jag är påväg att lyfta upp henne så springer hon fort iväg.. :/

CorneliaAndersson
0

Hmm ;( Då får jag nog överlåta ''frågan'' till nån annan

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Emmabengtsson]
0

Hur gammal är hon? 🙂

IdaL
0

Träna! 🙂

Vissa kaniner är inte så förtjusta i att bli burna, det är ju olika från individ till individ. Men man kan ju allt träna på det, t.ex. börja med att sitta och så plockar du upp henne och håller henne i famnen ett litet tag släpp sen ner henne och ge henne en godis. Sen ökar du tiden hon måste "stanna" i din famn för att hon ska få godis :) På det sättet kommer hon till slut förknippa att bli buren som något positivt och inte något jobbigt förhoppningsvis :) Inte säkert att det fungerar helt men lite bättre kan det nog bli! Vissa kaniner sprattlar mer än andra som sagt.

Minirut
0

Jag hade två kaniner förut som bokstavligen hatade själva upplyftningen. Jag brukade sätta mig ner i deras Hage och låta dem själva komma till mig och krypa upp i knät, när de väl var där så kunde jag utan problem lyfta upp dem.

http://pillasddv.weebly.com/

Fridaaaa
0

1 år gammal tråd, så borde vara löst nu 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.