Kanin som går som en hund
Godmorgon!
Som vissa kanske redan vet så skulle jag hämta hem en Hermelin hona igår, hämtade henne istället i förgår. En liten rolig sak jag har märkt med henne är att hon inte skuttar när hon går, utan hon går som en hund, det ser jätte konstigt ut, nu till min fråga, det är väll inget fel med henne om hon går på de viset? Hon skuttar bara ibland men hon verkar hellre vilja gå med alla fyra tassarna typ som en hund, men ser ganska skojigt ut, jag kan lägga ut en film sen någon dag så får ni se.
Min hermelinblandning gör också så dock gjorde han de mer när han var mindre men är också en hel del nu :)
Min kanin skuttar nästan jämt, men det har hänt att han tagit några steg helt plötsligt. Intygar att detta ser helt sjukt ut :)
Vilket sammanträffande.. haha! Min hermelinhona gör exakt samma sak när hon går i sele samt går fritt på altanen. Hon kryper på alla fyra, ser nästan ut som hon "går på tårna" eftersom det blir mellanrum mellan tassarna och magen.. 😂
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Lägg gärna ut en film, skulle vara roligt att se! 😂
#3: Haha okej, Det är inte bara min Hermelin som gör så
Jag Ska filma henne snart, så en film kommer ut om en stund🙂
Min kanin går så när den är lite osäker och undersöker saker.
Kan det inte vara så att din kanin fortfarande utforskar saker så hon inte riktigt vågar hoppa fram.
Nu är min kanin säker och hemmastadd och hoppar runt som en stålle :)
Spännande, det vill jag se :-P
När kaniner har ont kan dom gå som en hund/marsvin och vissa sjukdommar gör så att dom går så konstigt. Vissa kaniner går även så när dom tycker att de är halt eller korta stäckor när dom utforskar.
mina gör så när det halt och när de utforskar men amai beter sig som en hund hela tiden han försökte attackera en hund med som han tyckte va för nära tomt gränsen men det tyckte inte matte att han skulle
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
Jag har en kanin ca 30% hermelin, hon gör så ibland, ser helt sjukt ut🤪
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Haha min kanin gör så precis som #6 beskriver när han undersöker och är lite osäker på omgivningen :D
//Joanna
min hermelin gör också så när han e i sele! min dvärgvädur gör aldrig så!
Frida
Min lejonhuvade hona Zac går så om hon är på altanen, ser rätt kul ut…haha! :D Det knäppa är att hon bara gör det på altanen! :)
Alla mina kaniner gör så när de är osäkra eller försiktiga ;)

min hermelin Molly, brukade gå på det sättet :P
You can't spell Bitchy without Itchy
Melker, hermelin/angora gick så ibörjan på gräset. Han skuttade aldrig :) Men nu är det nästan svårt att få honom att inte skutta :)
haha så brukade Zira göra
Men det gör min lilla dvärgvädurshona här hemma också!! :D Typ kryper fram. Skuttar aldrig utan lyfter benen sakta och fördiktigt! Tror knappt hon kan skutta :)
Skulle gärna vilja se ett videoklipp! 😃