Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 3135 ggr
[körsbärsblomma]
0

hur ska jag få en hamster

hej jag vill ha en hamster men min mamma vill inte att jag ska ha ett husdjur till för jag har en kanin med men jag som gärna vill ha en hamster hur gör jagVilar huvudet i handen

AkaiTsuki
0

Hihi lite fel forum 😃 Hamster iFokus kanske har lite ideer ^^

//Joanna

[Sniff]
0

Berätta för din mamma varför du vill ha en hamster. Och läs på superdupermycket, så att du kan visa att du har kunskapen som krävs🙂

[körsbärsblomma]
0

ok ska ändra

Linnet
1

Hamster är inte så roliga djur egentligen, kaniner och marsvin är mycket roligare, hamster är nattdjur, vaken på natten och sover hela dagarna, har haft en hamster (tog hand om min kompis hamster) och det var det tråkigaste djur jag nånsin haft.

MisseMoe
3

Tycker inte som #4 för jag har en hamster och hon ärjättesnäll och mycket energi har hon. Våran gamla guldhamster kunde hoppa 12-14 cm i alillity! Men alla tycker ju olika;)

Frosstis
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Hamstrar är visst roliga djur! du har bara fått fel upplevelse

Linnet
0

#6 men jag tyckte inte det, Kaniner, marsvin, degus, gerbiler har jag också haft, alla dessa är så mycket roligare än hamster.

Smullis
0

#7 Håller med om att gerbilr är jätteroliga ♡

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Linnet
0

#8 Degusar är nog dom roligaste egentligen, fast inte så vanliga. Dom har en massa ljud för sig, dom gör en massa akrobatiska trick, slår kulerbyttor mm. Mycket trevliga djur som kan bli supertama, vi hade flera kullar och jag skulle gärna skaffa dom igen, men tyvärr så är dom ju väldigt ovanliga, men dom rekommenderas verkligen.

Smullis
0

#9 Fast så ovanliga är dom väl inte? :P Jag ser dom allt oftare och oftare nu för tiden, och dom ser kul ut ja :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Frosstis
0

Gå in på degus iFokus bara, finns nog någon kull eller planerad kull:)

[körsbärsblomma]
0

alla ska hålla sig till mitt ämne och hjälpa mej 🙂

Stinastygg
0

Ok. Strunta i din mamma, gå till djuraffären, köp en hamster (när din mamma får se den kommer hon tycka att den är så söt att du får behålla den).

Northernlights KU
6

#13 Låter faktiskt inte som en så bra idé med tanke på att TS verkar vara minderårig, vilket innebär att TS föräldrar har det yttersta ansvaret för de djur TS äger. Dessutom är det många djuraffärer som just av den anledningen inte säljer djur till yngre när de inte har målsman med sig.

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

AkaiTsuki
5

#13 Ingen bra ide alls, dessutom de flesta djuraffärer bör be om en myndigs godkännande först. Tänk hennes målsmän skulle tycka ifall hon kom hem med ett djur, som dom inte har någon aning om hur man ska ta hand om det, vad det ska eller får äta, hur man aktiverar, vad det ska ha för underlag, om det är farligt för barnet osv.

Uppmana inte minderåriga att bara gå och köpa ett djur, föräldrar brukar ha orsaker varför att de säger nej.

//Joanna

Wellcraft
2

#4 Man kan inte döma en hel djurart beroende på en enda individ. Du är enbart okunnig inom hamster :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

bambiiii
0

TS ville helst att ni håller er till tråden, det är hennes åsikt om hon inte tycker att hamstrar är roliga, då kan det  vara slutpratat. 

Hehe ^^

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Stinastygg
3

Jag var inte särskilt seriös, ok?

Jag tycker det är en larvig tråd, i helt fel forum. "Alla ska hjälpa mig". Yeah right, varför då?

Om en hamster e så himla viktigt, skaffa en då, liksom… Men va inte här och tjata om det!? Va ska vi göra åt att du inte får för din mamma? Snyt dig och ta ett snack med din mamma.

Här pratar vi om kaniner.

AkaiTsuki
4

Även om du anser tråden larvig betyder inte att någon inte kan ta det som ett "råd", tänk på det.

//Joanna

Frosstis
5

#18 Det är inte att "bara skaffa en hamster"? Det är som att säga "jag vill ha en belgisk jätte. Jag ska köpa en nu". Det är samma ansvar.

Northernlights KU
11

#18 Jag misstänkte att det kanske inte var helt seriöst menat, men eftersom det inte tydligt framgick kan det ju faktiskt hända att någon tolkar det som ett "seriöst råd".

Och varför läsa eller kommentera i en tråd man anser vara larvig? Lämna den och läs en annan tråd i så fall. TS har rätt att starta/kommentera trådar här så länge det inte bryter mot någon forumregel, och jag tror inte att "tråden är larvig" är något brott mot reglerna faktiskt 😉

Det kan också vara värt att hålla i minnet att det är ganska stor variation i ålder på många av dem som är aktiva på KiF. Det du som vuxen (?) kanske tycker är töntigt eller larvigt kan vara viktigt för en 8-, 12-, eller 16-åring att diskutera, och det har dom all rätt att göra så länge det som sagt inte bryter mot några regler.

----------

TS, ursäkta för lite OT 🙂 

Du kan ju testa att besöka hamster.ifokus.se istället och hoppas på några bättre råd där 😉

Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
                     ~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Hjärta Bunnies are like potatochips - you can't have just one Hjärta

Linnet
0

#10 Ser i princip aldrig degusar på djuraffärer, nån enstaka gång har jag sett annons på blocket, vi tog några kullar men det var dåligt intresse för ungarna, detta var för ca 15 år sen och jag tror inte dom har blivit poulärare sen dess, vilket är synd, dom är dessutom ganska allergivänliga.

Fridaaaa
2

#18 Skriv och läs inte då om du tycker att den är larvig.
Det är sånt där som bidrar till dålig stämning här inne, som gör att folk slutar här till slut.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sniff]
1

#18 Du behöver inte vara otrevlig. Vill du inte hjälpa TS, så gör det inte. 

Hamstrar är jättetrevliga djur! Här är en bild på en av mina 😍

[Ebidda98]
1

#24 Så fin! 😍

[körsbärsblomma]
1

är ännu mera sugen på en hamster nu när jag får se din sötnos ska försöka prata med mamma nummer 24

[trofast]
0

Jag bortskänker Degus med burar och tillbehör, finns i Norrbotten.

Både hanar och honor att välja mellan.

Burarna som följer med är vanliga råttburar i bra skick.

[Sniff]
0

#26 Kom ihåg att du måste läsa på mycket innan du köper en hamster, det är jätteviktigt🙂

[körsbärsblomma]
0

ok 28

Klara.b
0

Hamstrar är jätte snälla. Men det beror ju på individ vad man gillar för djur. 

Min ena hamster, Romeo❤️

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Frosstis
2

fast du kan ju inte skaffa en hamster "bara för att du är sugen" eller för "att de är söta". jag hoppas innerligt att du läst på mycket mycket om djuret och kan om dem nu, vet beteende m.m. sedan undrar jag vad du ska ha för hamster? guldhamster eller dvärghamster? vilken art av dvärghamster isåfall? det är viktigt att veta mycket om hamstern innan du skaffar den, det gäller alla djur. Har du tid? har du plats? har vakt om du åker bort? har du kvar intresset om 2-3 år?

[körsbärsblomma]
0

jag har tid och plast och jag orkar med  hamster i de år den lever och vill bara till lägga att min kanin lever längre. min pojkvän kan passa båda djuren han kan passa min kanin jätte bra och ska läsa på

Frosstis
0

Ja men vad bra!:) men läs på som bara den nu då och se om hamster passar dig :)

[körsbärsblomma]
0

ja