Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 386 ggr
[Rabbitte]
0

Inspiration till stor innebur

Vi går i tankarna att köpa en större inomhusbur; de klassiska med plastbotten, och den vi har tittat på är 150x75x64 cm i storlek. 

Anledningen till detta är att vi gjorde en chansning i och med att ha en  hage i trä till Ellie, men hon älskar verkligen att gnaga både på pinnar och kartonger, men främst på buren. Det känns inte säkert vare sig för burens struktur eller för Ellies tänder om hon tuggar sig ner till gallrets fästen. 

Ni som har inomhusburar, större än 120 cm på längden, skulle verkligen uppskatta om ni ville visa bilder på hur ni inrett dem. 

Behöver lite inspiration och idéer innan vi slår till och troligtvis köper en🙂Tack på förhand!

Fridaaaa
0

Låter stort och bra! 😃

Jag har en kanin inne, hennes bur är 150x60.
Har tyvärr ingen bild, men just nu har hon bara ett hus i buren, men ska inreda det mer, när jag hittar något vettigt att ha där :D
Mat&vattenskål har hon med såklart :)
Och vill med gärna ha inspiriration! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Rabbitte]
0

#1 Tänker att man kan ha mycket hus, gömställen och sitthyllor i en sån stor bur, men måste ju finnas utrymme för att skutta också. Risken finns att jag kommer överdriva med inredningen i buren🙂

Fridaaaa
0

#2 Ja precis, det är det jag med tänker, hur man ska ordna upp det osv hehe Så vill med ha bra med inspiration :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.