Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 2230 ggr
Merlina
0

När släpper ni ut era kaniner?

Nu är våren sakta på ingång och våra kaniner brukas släppas ut sista april. Det här året är det mer snö så vi får se hur backen ser ut. När släpper ni ut era kaniner,har ni något speciellt datum?

hobbymupp
0

Innekaniner dådå? Jag tar ut när temperaturen blir 10 grader :P Oberoende av datum, det viktigaste är att det är säkert för kaninen

Fridaaaa
0

Undrar som #1, menar du innekanin?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[trofast]
0

Vi släpper ut kaninerna i hagarna i slutet på våren/början av sommaren, har ute kaniner. Jag ska släppa ut kaninerna i sommarhagarna i Maj någon gång och sedan får de bo där hela sommaren och en del av hösten. Kaninerna har ett hus/isolerad stor hundkoja med lampor på utsidan och även element men den använder jag inte när kaninerna är där.

[Mi-rand-a]
0

Har inget speciellt datum, men när jag anser att de är varmt :p

Merlina
0

#1 Jag menar både och. Tycker det känns som om man får skjuta på utsläppet det här året till en bra bit in på Maj det är rätt geggigt i marken där jag bor. #3 Låter som om du har dem ungefär som jag i sommarhägn fast våra vill hålla till i sina egna bohålor,husen vi har dissar dom. En härlig känsla när de små ninerna får komma ut i det fria,man blir lycklig av att se deras glädjeskutt vid utsläppet. Längtar själv ut till människoutsläppet när man kan gå barfota i gräset….🤪

Suskiv
0

Mina får komma ut hela vintern. Fast nu börjar det blir lite svårt då hagen är delvis snötäckt och delvis ligger under vatten. Det är nackdelen med att snön börjar smälta. När gräset kommer så får de vara mindre i hagen tills de vant sig vid gräset. Vill inte ha några dåliga magar.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Fridaaaa
1

#5 Hur menar du med usläpp?
Mina utekaniner har det likadant året om: Är i sina burar på natten och hagen på dagen om vädret tillåter. Så ingen skillnad :)
Innekaninen kommer få vara mycket ute i hagen, går ju ej på vintern, men hon skuttar i huset istället då så :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RC1393]
0

Mina ät utekaniner som bor i vinterburar på vintern och på sommaren flyttar jag ut dem i hagar på heltid (hagar med golv och tak givetvis!). Flyttar ut dem när gräset börjat växa och de blivit övervanda på gräs, så att de inte blir dåliga i magen av att bo i sommarburarna :) I maj brukar det bli, ibland redan i april, är olika från år till år :)