skillnader mellan honor och hanar
Ni som har olika kön. kan ni se könsskillnader eller ser ni det mer som personlighetskillnader.
jag upplever att min hane har ett mycket lugnare, socialare och nyfiknare beteende.
Jag skulle säga personlighetsskillnader. Jag har en hona som är lite småtjurig och morrig när hon brunstar/är skendräktig?. Alla andra kaniner är hur trevliga som helst. Jag har 4 honor och 4 hanar.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Hanar tycker jag är mer stabila i humöret, socialare och mer nyfikna. De har också ett "bättre" revir tänk, ex. om de är lösa håller de sig i närheten medan honorna gör inte det. Plus att honorna är ofta lite tjuriga i buren och så är dom känsligare. Det är min uppfattning i alla fall. 🙂
#2 gu va läckert! jag har inte tänkt på det, men jag kan ha min hane helt lös och han håller sig alltid i närheten. Honan funkar inte för hon bara drar iväg.
Hanar tycker, över lag, är lugnare. Och efter kastreringen blir de riktigt mammiga - har bara fått kelgrisar efter det, kanske spelar in att de var det innan med. Hanarna tycker jag däremot tar det lite lugnare sådär på dagen, medan honorna är mer igång och leker och skuttar. Hanarna är mycket lättare att toaletträna också. Men som skrivits tidigare är det mycket beroende på kaninen och hur den är.
Ser ingen skillnad på könen hos mig.
Har just nu 1 hane och 4 honor. Alla med härliga personligheter osv, sitter ej könet anser jag 🙂
Utom om honan brunstar, då kan dem bli tjrugia. Men inte om de är sociala osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.