3 nya när man förlorat 1?
Asså jag känner mig för snäll. Inom det snaraste kommer 3 omplaseringar till mig. Nästan direkt som jag förlorade en av dem första kaninerna som jag haft. 2 är lejon honor med MYCKET päls som omplaserar pg.a allergi och en enligt beskrivningen en lejon hane som jag ska få träffa innan jag tar hem honom eftersom ägaren är en kompis till min pappa.
Ska du behålla alla 3? :)
det är jobbigt att förlora ett djur, speciellt då om djuret betyder lite extra :/ Men bra att du kan ge nytt hem åt kaniner som behöver det :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag kommer ev behålla alla 3. Omplaseringar brukar ha sin slut station hos mig om inte kaninen behöver en mera kunnig person om den skulle vara tex aggresig :)
Tänk igenom ordentligt innan du tar emot alla tre. Vi gjorde precis samma sak. Vi hade redan två kaniner, vilket var ganska lagom. Sen har vi tagit emot fyra omplaceringar som inte alls har blivit som vi tänkt oss :/ Eller ja, en utav dem funkar bra. Men de övriga tillför inte så mkt mer än jobb. Två är i stort sätt helt vilda och en blev mobbad utav de andra två och fick flytta in, trots att vi egentligen inte alls ville ha in en till kanin. Tänkte att hon fick bo i dotterns rum men hon var så rädd och vågade knappt röra sig i sin bur, så hon fick flytta ner till källaren så att hon fick lite lugn och ro. Nu har hon öppen bur till en Hage och hon rör sig mer. Men oftast när man tittar till henne sitter hon still i samma hörn. Hon skulle behöva sååå mkt kärlek och tid… något som vi inte har.
Och allt jobb med alla kaniner har gjort att det inte känns lika roligt med kaniner som jag tidigare tyckte, när vi först bara hade en och sen två. Nu sitter vi ju här med massa kaniner som stökar till det, när vi ska bort och ja, det funkar inte alls bra. Mkt för att kaninerna inte var som normala nyfikna och mysiga kaniner var… utan nog klassas mer till särskilda-behovs-kaniner.
Så tänk igenom det hela noga och tänk på att det kan bli annorlunda mot hur du tänkt dig. Det enda jag känner glädje över med tre utav omplaceringarna är att de iaf får leva och har det hyfsat bra. Förutom lillan i källaren (den är inredd och vi bor också där men mestadels är vi bara där strax innan vi lägger oss), som jag jämt har dåligt samvete för, för att jag känner att hon är så ensam och får för lite tid :/
Men i övrigt så är det ju fantastiskt att kunna ta emot omplaceringar… just för att det finns så många kaniner som antingen inte har det bra eller som folk tröttnar på. Så om du kommer fram till att du visst vill ha tre kaniner… så gör du en fantastiskt god gärning :) Och jag hoppas att allt kommer flyta på bra med de små!!
Jo jag tänker mycket innan om jag kan få det att gå ihopa. Men n har jag den turen att honorna är sociala och går ihopa redan. Hanen är det som är lite sådär. Därför ska jag träffa honom innan jag hämtar honom.
# De tre vi tog hade gått ihop i flera år när de kom till oss. Om de blev mobbiga utav flytten eller vad som hände vet jag inte… Men lillstackaren fick aldrig vara med :( Och hon bets blodig på baken!!
Men det är nog mer ett undantagsfall. Men det kan iaf vara bra att tänka på vad man ska göra OM det händer något man inte räknat med. Kan ju tillägga, att när vi tog in den mobbade honan, så störde hon våra två innekaniner (som hade gått ihop nöjda, glada och helt problemfritt några månader) så att de började flyga på varandra. Bara att att hanen kände av att hon fanns nära… gjorde att han började flyga på och jaga sin burkompis. Så vi fick dela på dem :(
Så från att ha haft en kaninhage inne, var vi tvugna att göra plats åt tre stycken!! Nu efter att hela vintern har gått… så har vi äntligen lyckats sätta ihop våra två igen!! De har varit sams genom gallret hela tiden… men så fort vi tagit bort kompostgallret, har det varit krig. Tills nyss! Så vi fick tillbaks lite yta här hemma igen!!
Lycka till :)