kastrerade hanar tillsammans
Fungerar det tt kastrera två vuxna hanar runt 1 och 2 år och sen ha dem tillsammans?
Är det svårare än att sätta i hop honor? Om jag gör det kommer de att ha varsin bur om nätterna och en gemensam Hage på dagarna. Det funkar bra för honorna och kaniner är ju kolonidjur.
Verkligen ingen som vet?
Jag tror att det går.. men har aldrig provat..
Jadu… Jag vet faktiskt inte. Hanar brukar ju bråka, men om båda är kastrerade är nog risken mindre men inte helt borta. Beror nog mycket på hur stor ytan är de får springa runt på.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Beror nog på individerna. Om de har lätt för att gå med andra hanar så går det säkert bra :P
- Mvh Emma
Det är nog olika ;P Vissa hanar funkar, vissa inte. Det är bara att testa för att få reda på svaret^^
Jag vet faktiskt inte heller :/ Vissa funkar och vissa inte
jag provade att sätta ihop min hanar det gick inte.
Det bästa sällskapet är egentligen en kastrerad hane och en hona, men dom kan ju bli osams i alla fall. Och helst så ska dom ha kännt varandra ganska länge, men det kan ju funka jättebra från kanin till kanin! Men var försiktig och känn efter vad som passar bäst ;D
Hälsningar Vemsan

Syrrans kanin-hane och min hane är lite ovänner men ändå inte så mycket! Det ända som syrrans kanin gör är att para sig med Albin och Albin hoppar iväg sen har dom en paus och kan sniffa lite på varann sen börjar dom igen men dom har ALDRIG huggt varann och vi hoppas på e n kastrering på syrrans kanin så han kan träffa mimmi och kanske min hane albin :)
Syrrans kanin är okastrerad!
Jag vet faktiskt inte. Men eftersom båd är kastrerade borde de inte bråka. Men risken är ju inte helt borta. Har du en stor bur med minst 2 hus (så kaninerna) har varsit ställe att sova på borde det gå bra.
Du får väll prova dig fram :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com