Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1030 ggr
tesushie
0

Tips

hej jag skulle behöva några tips? på online affärer som säljer kanin tillbehör  billigt eller om ni själva säljer nåt ?

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

Fridaaaa
0

Zooplus.dk
Teddytassen
Gnagarboden

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Stinastygg
0

OBS: tänk på att zooplus.dk har sina priser i DANSKA KRONOR!

Det finns även zooplus.se om man vill slippa räkna om summan från danska till svenska kronor.🙂

natha-mjau
0

#2 jag beställde på zooplus.dk nyligen och det gick på lika mycket som det stod i kassan, de står ju KR? Är det danska priser de pratar om ska det ju stå DKK?

Fridaaaa
0

#2 Dock har zooplus.dk, lite större utbud och är iregel billigare :)

#3 Jag har med beställt där ifrån, på DK men stod i danska  då :)

Frosstis
1

Man kan ju räkna ut det till svenska kronor^^

natha-mjau
0

#5 ja men nu står de ju i svenska kr :p

Frosstis
0

#6 Ja men om det stor i danska kr som det gjorde för #4 :D

Fridaaaa
0

#6 Ok konstigt att dem ändrat det :)
För beställde för några veckor sedan bara :)

natha-mjau
0

#8 Samma här :)
Nu när jag kollar är det svenska kr iaf.

Fridaaaa
0

#8 Ok :) kanske blir till svenska kronor när man ändrar till att det ska till Sverige? :)

natha-mjau
0

#10 de går väl bara att ändra vid kassan när man väjer sverige? då ändras ju bara frakten. iaf för mig :p

Fridaaaa
0

#11 Ja det var det jag menade :)
För jag gick in på sidan nu och då står det ej i svenska kronor :)

Stinastygg
0

#3: Det står "KR" som i danska kronor eftersom att det är en dansk sajt. Det står "KR" på den svenska sajten också, inte SEK. 

Man ser på kontot när man beställt från zooplus.dk att det dragits mer pengar än vad det står att det kostar. Pga att kursen är högre.

Man kan räkna ut på FOREX.se hur mycket ett belopp i DKK blir i SEK.

Jag har själv beställt från zooplus.dk - jag vet!

Stinastygg
0

Både den svenska valutan, den danska och den norska förkortas "kr" i det egna landet. Så man får vara väldigt uppmärksam, och TA REDA PÅ om det är SEK, DKK eller NOK som menas med "kr".

Fridaaaa
0

jag brukar gå in på valuta.se eller valutaomvandling.se och kolla :)Brukar stämma bra :D

tesushie
0

nå mer än

Zooplus.dk
Teddytassen
Gnagarboden 

ps. kommer välja bort zooplus.dk kan inte danska så tar den svenska istället

Stinastygg
0
tesushie
0

#17 jag har googlat men inte hittat särskilt många har inte tid att sitta och kolla på googels all hundra tusen sidor  annars hade jag väl inte gjort en sån här tråd känner mig lite illa till mods när du skriver så som om jag vore hel dum och inkapabel att göra nåt själv

Stinastygg
0

#18: Det var inte meningen att göra dig illa till mods. Men det är inte svårt att hitta på google. Prova några olika sökord:

Kanintillbehör
Kanin+tillbehör
Gnagare+tillbehör
Zooartiklar
Husdjur+tillbehör

…med flera! Testa dej fram och se vad som ger träffar. Blocket och tradera är heta tips? om du vill hitta begagnat (ibland även nytt) till bra priser.

Fridaaaa
2

#16 Har du t.ex google chrome, kan du ta översättning :)
Jag kan ej heller danska men går bra med det ;)

Grand-prix rekommenderar inte jag :) Varit en del strul med dem, osv, gillar inte den sidan alls :/

tesushie
0

#19 ok men det är svårt att hitta på google tycker jag söker vanligt vis på kanin tillbehör för skriver jag kanin + tillbehör får jag upp massa om folk som säljer kaniner med medföljande tillbehör  skriver jag zoo eller husdhur får jag upp massa om katter hundar m,m

och skriver jag gnagare blir det hamstrar som dyker upp vilket jag kan förstå då kaniner är hardjur

#20 jo men det blir så krångligt och ibland blir det bara massa kryptiska meddelanden

Stinastygg
0

#21: Thats life… 😉
När man söker måste man sortera bland träffarna. "Seek and you shall find" - hur tror du jag har hittat sidorna jag tipsade om?
Ibland får man faktiskt lägga ner lite tid själv, man kan inte alltid begära att andra ska ge allt till en, bara för att man är lat och tycker det är jobbigt och tar tid att göra det själv!

PS: När du söker med plustecken ska du inte ha några mellanslag, för då blir det fel. Det ska vara t.ex "kanin+tillbehör" och inte "kanin + tillbehör".

tesushie
1

#22 nu tycker jag faktiskt du börjar bli lite väl otrevlig som säger att jag är lat och inte lägger ner tid på att söka på google jag lägger ner mycket tid på att söka och leta efter bra kaninsidor men jag råkar tycka att mina kaniner , familj och skolarbete då jag studerar är viktigare än att sitta vid datorn 24 timmar i sträck . Ibland kan det vara bra att få tips? av andra då det är svårt att hitta alla sidor och välja vilken som är bra och inte och du kanske själv missat nåt som de andra sätt och inte du det är inte precis som jag tvingar folk till att tipsa de gör det av egen vilja,

ps. Dett fattar väl jag med jag är väl ingen idiot heller råkade bara göra ett i texten nu.