Vad göra med ungarna?
Om en hona fick 2 bebisar för drygt en månad sedan, och lyckades bli tjuvparad samma dag som ungarna kom, hur gör man då med ungarna som alternativt kommer? Blir det för jobbigt för mamman? Klarar dem 2 andra ungarna (drygt en månad gamla) av det?
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Nu e jag inte expert, men jag tror honan fixar det. De äldre borde väl börja med lite annan föda vid det laget.
Nu är detta ett SKRÄCK exempel, men min kollega berättade att de hade haft två kaniner tillsamman i ett halvår och det hade blivit 29 levande kaninungar under den tiden!
#1 Nej stackars hona! :/
Så får man ej hålla kaniner :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Låter inte alls hälsosamt. Kan ju inte direkt säga att det är rekommenderat eller att man alls bör göra det, men nu är det tyvärr en "olycka" och inte planerat..
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Detta hände en kanin jag känner i somras, hon fick två kullar på två resp tre ungar med fyra-fem veckors mellanrum. Både hon och ungarna har klarat de galant, och då är honan ganska gammal. Inget att föredra kanske, men dessa kaniner har inte mått dåligt av det.
Oho för att satsa det sista på mirakel!
#2 och #3 tro mig. jag höll på att tappa hakan när hon berätta. Att man inte särar på dem efter första kullen.