Välkommen tösen!
Jag är så glad!
Jag och min syster har varit i Stockholm över helgen, och idag mötte vi upp Nicole och lilla Minerva. Den lilla kanintösen fick följa med oss hem, och nu sitter vi på tåget hem till Umeå. Det har varit en lång dag med mycket väntande, men det var helt klart värt det!
Den här lilla tösen är helt underbar😍 Fast hon tyckte att jag hade lagt in filtarna i transportburen heelt feeel, så hon har jobbat mycket på att få det som hon vill😉 Men hon har också velat bli kliad bakom öronen, hon är en supergosig liten tjej😃
Minerva kommer att få heta Nemi hemma hos oss, och hon kommer att få bo inne på mitt rum🙂 Det ska bli så mysigt!
Bilder kommer när vi har landat hemma🙂
Lilla finisen ❤️ Kaninburen gapar tomt här hemma, men hon får det säkert jättebra hos dig :) Hon är som sagt en riktig mysis som gillar att bli kliad vid öronen och vid kinden…
Lycka till med lilla Mine….Nemi. 😛
Vad roligt!
Väntar spänt på bilder😉
Vad roligt! Haha, man gör ju alltid fel med filtar/spån…
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Bilder kommer om en stund! Jag har tagit bilder men sitter vid fel dator.
Vi har sovit över hos min pappa i stan, snart kommer mamma och hämtar oss. Blir spännande att släppa ner lilltösen i buren!
Jag lät henne skutta i sängen både i gårkväll och i morse, och jisses så mysig liten fluff😍 Hon kom flera gånger och ville bli kliad, naaaw. Fast böcker gillar hon tydligen inte, hon försökte käka upp boken jag läste, haha🤔
#1 Förstår att du saknar henne, hon är verkligen helt underbar. Helmysig❤️ Är så glad att jag fick köpa henne! Tusen tack! 🌺
Haha, Så gulligt!
Haha vad sött!
Hon kmr få det bra hos dig! 😃
Lilla finisen..
Så många krypin hon har, det ser härligt ut! Jag har också komposthage som bur, men bara ett hus. Kanske skulle tänka om lite ;)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#19 Jag tog ut transportburen, men jag måste sätta in en låda till inne i själva buren tror jag… Lilltösen tycker att lådorna är skitkul! 😃
Vilken underbar liten tjej du fått hem!
Aw vilken sötnos 😍
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Film från inflyttningen!
Hon är så söt!
/Kram Jennifer
Åh så fin och vilken fin bur - 'härligt med nya familjemedlemmar!
Verkligen jättesöt!
Åhh vilken fin bur! Om jag hade haft mina niner inne, hade jag lätt haft det sådär!😉
#24 Visst är hon!
#24 Tack! Det är så roligt🙂
#25 Det är jättemysigt att ha innekanin! Är så nöjd med buren också. Nu kan hon sitta på sina hus/kartonger och vara med mig när jag är i sängen. Mysigt!😃
Nemi har fått en hängmatta i buren också. Jag sydde den åt Isak när han bodde i den buren, så hon fick ta den nu. Hon verkar gilla den😃
Hon gillar förresten inte vårat köpta kaningodis (vilket vovven tycker är jättebra, för då får han äta upp dem istället😛), utan vill bara ha morötter. Tur att jag har ett torkat litet lager!
Hon har inte hittat till toalådan än, jag har slängt dit alla bajspluttar och hängt en höboll över, men hon har inte fattat att man kan sitta i den lådan. Men det ordnar sig väl så småningom^^
Bild från när hon gick på morotsjakt…
Tokungen har röjt på rejält inatt, jag har hört hur hon sprungit runt i buren och hoppat som en tok🙂 Sen sa det bara "poff" och så satt hon i sängen! 😃
#29 Haha ja det låter som någonting hon skulle göra! ;-) Hon älskade att hoppa upp i min säng, dock tyckte hon att det var kul att kissa i min säng också… 🤔
Hur har du gjort hängmattan förresten? Blev lite sugen på att göra något liknande till Nemis syster. :-)
#30 Det var så gulligt! Hade sett att hon spanat på mig och vovven (som sover med mig) från flyttkartongen i buren och misstänkte att hon skulle testa att hoppa över… Haha! 😂
Minns inte riktigt hur jag gjorde… tror jag tog en fleecefilt, vek den dubbel som en trekant och sydde. Den är gjord av spillbitar från när jag sydde något av den filten.
Men det är inte så svårt. Banden är ordentligt fastsydda och knutna, det är två på varje hörn så att man kan knyta fast dem i varandra. Testa! 🙂
Nämen gud!
Busungen! ❤️
Bilden när hon gömmer sig mellan transportburen och väskan är ju för söt! På den bilden är hon dessutom väldigt lik en av sin mammas kullsyskon som jag såg bild på förut. :-)
Farligt söt!!:33
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Brorsan hjälpte mig att filma när vi klickertränade igårkväll. Här har jag börjat lära in target (en blå kam). Nemi är superduktig!😃