Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 2522 ggr
AkaiTsuki
0

Alla möjliga aktiviteter

Här skulle jag gärna ha all hjälp med kaninaktiviteter för en innekanin :)

Har en liten trärulle med en plinga i och den är bara rolig några sekunder…

Min kanin både älskar och hatar papper på nått konstigt vänster, ena stunden skuttar han runt med den och visar upp sig och sen så börjar han tugga och bli lite sur på pappret.

Och är det okej om de tuggar i sig toarullar?

Skulle varit så tacksam om jag fick lite hjälp :)

Orsaken varför jag är helt borta med aktivering var att jag endast haft gosiga små dvärgvädurar  som bara velat kela och skoja + hoppning var då inte intressant alls konstigt nog men hoppa upp på soffan för att gosa var något gott :3

Har nu en rexhane och skulle verkligen uppskatta hjälp
Kommentera allt möjligt ni gjort med era ninisar som gjort dem lyckliga aktiverade kaniner :)

//Joanna

[.Jylle.]
0

Du kan t.ex. börja med klickerträning! Det är jättekul!

AkaiTsuki
0

#1 Jo men då ska man väl ge dom något godis gotti gott i belöning och han är ytterst kinkig med detta

och isåfall… hur börjar man med att lära dem det? Har aldrig haft djur som jag klickertränat

//Joanna

[.Jylle.]
0

#2 Du kan ju ge honom lite morot eller sallad? :)

Jag började att lära min kanin, Ludde, att stå på bakbenen, och t.ex. så här kan du börja:

Först tar du din belöning till kaninen och för den uppåt LÅNGSAMT (medans du drar upp handen så säger du t.ex. "stå" eller något kort liknande)
Och om kaninen följer efter belöningen med nosen så klickar du med klickern (klickern kan man köpa i nästan vilken djuraffär som helst, och det är ingen skillnad på "kaninklicker" och "hundklicker"). Sen ger du h*n belöningen!
Sen gör du så om och om igen och för varje gång du gör om det så tar du upp handen högre och högre! Till sist kommer han kunna stå på bakbenen!
Och sen behöver du inte ha godis biten utan bara säga "stå" så fattar h*n att h*n ska göra det! Och sen när han har stått upp så ger du honom godiset!

Sen kan detta utväcklas till att h*n kan GÅ på bakbenen!
Då säger du stå och sen tar du belöningen och för den vid huvudet åt det hållet kaninen ska gå åt!
Det går lite krånligt i början. Det gjorde det för mig men nu tar Ludde ungefär 5 steg! :)

Säg bara till om du undrar något! :)

bambiiii
0

du har en innekanin…..skulle du kunna tänka dig att gå ut lite i snön,?med kaninen min kanin älskar när jag kastar snöbollar på marken och då försker han bita sönder de:) men annars kan du köpa godisbollar:)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

AkaiTsuki
0

#3 Då blir det nog spenat för det är en förtjusande sorts mat enligt honom :)  och ska se om det finns någon klicker i min prisklass i de närmaste djuraffärerna :)  Tack för alla tipsen

#4 Nej tyvärr vågar jag inte det, jag vill helst inte att han ska bli förskyld eftersom mitt rum är hyfsat kallt men när det blir under 20 grader kommer det nån nysning och sen efter värmen går upp igen så nyser han inte, så han är ganska kylekänslig av sig tror jag.

Vet ni några mer saker? Som leksaker och tips?? tips? med hemmagjorda leksaker som är enkla?

//Joanna

[.Jylle.]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 Så här duktiga blir dom till sist om man tränar riktigt hårt! :)

AkaiTsuki
0

#6  Aww så gulliga, önskar verkligen  att kunna ha honom så dresserad…

Skulle klickers kunna ha något att de slutar bita på kläder?  Alltså detta gör han bara för att, han har sprungit runt runt runt och sen så börjar han bita på byxor  och sånt :( Vilket är tråkigt, Så skulle klickersträning kunna sluta byxbitandet?

#4 Oh glömde säga, han gillar inte zoobutiksgodis.

//Joanna

bambiiii
0

5# du kan köpa katt leksaks boll:)

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

AkaiTsuki
0

#8 Har en leksaks boll också… men eftersom det har varit en annan kanin som haft den innan vill jag gärna rengöra den men har ännu inte fått reda på hur jag kan göra rent den. Tänk ifall pinglan börjar rosta Förvånad

//Joanna

bambiiii
0

9#••••••• det gör väl inget om den röstar

AkaiTsuki
0

#10 Rost är väl farligt?

//Joanna

AkaiTsuki
0

Hoho Idag vart man på överby köpcenter och skaffade sig en klicker :)

Började träna lite smått och efter ett par tuggor paprika efter han ställt sig upp så fattade han galoppen :)

//Joanna

[.Jylle.]
0

#7 Isåfall ska du säga "sluta" och OM han slutar så ger du han godis… I början kan du putta på huvudet lite lätt så att han får tankarna på något annat! :)

AkaiTsuki
0

#13 Har märkt en sak om honom, han har totalt slutat tugga på mina kläder och börjat pussa dem och allt men de andras kläder är ju mums.
Så om han fäster sig vid någon då tuggar han inte men annars så gör han det. Får helt enkelt göra så alla kläder i huset luktar mig!! Vilken lyyysande ide… höhö

Har inte haft han så jättelänge och han är ca 14 veckor nu men har erfarenhet av pussande kaniner :) Tehihihihi

(Jag är såå glad att han inte är en juckare, än så länge, min förra kanin börja jucka direkt när han blev 12 veckor.)

//Joanna

Varulvskaninen
0

Vet någon vad den stora lurviga kaninen i första agilityklippet i .Jylle.'s film är för ras? :)

Den är såå söt!Tungan ute

[ÖstergärdetsKaniner]
0

#15 En angora ser det ut att vara.

Fridaaaa
0

#15 Det är en angora

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[00emi07]
0

Hörde om att du letade efter aktiviteter för din kanin, du kan t.ex 1 Ta ut den 2 om du har en stor kartong låda med hög kant, som man typ brukar ha smörgås tårta i, tag den och fyll med halm och lite spån och göm morot, frön ja, vad din kanin nu tycker om. Och göm det under lite hö och strö ut det, kaninen kommer säkert tycka om att söka efter godsaker! 3 låt din kanin hoppa över saker, t.ex filmer eller böcker 4 bygg rör av ex papper och sätt ihop till ett enda stort! Lycka till!

[Rabbitte]
0

#2 Är du intresserad av klickerträning har denna sidan hjälpt mig jättemycket http://www.klickermetoden.se/guiderotips.html

Också så behöver du inte belöna med godis, min kanin är inte jätteförtjust i godsaker - han äter när det passar honom, däremot älskar han att bli kliad på vissa ställen och att få sitta i knät och få pussar - kärlek är också belöning och det kan de aldrig få för mycket av🙂

AkaiTsuki
0

Ohh känns som en gammal tråd XD Iaf för mig har typ glömt av den, mer än ett år gammal XD

#18 Såklart jag tar ut honom det är bara att det inte är tillräckligt enligt honom, några av förslagen var riktigt bra vet inte hur man ska få tag i en smörgåstårtkartong dock 

#19 Hehe den här gillar verkligen spenat osv och kli på huvudet

~ Afterstory höhö eller nåt, när tråden skrevs var han understimulerad bortskämd okastrerad bebis typ xD 

Men nu är han kastrerad

Dock efter kastreringen och att jag började på skolan så är det inte så roligt med klicker säger han :c alltså att springa runt på golvet i pentryt är så mycket intressantare än att lyda för att få lite gott godis eller kli på huvudet xD

Hemma går det dock 

Jag tror för att hemma är det begränsat område vilket gör nya saker intressanta som han inte får ta i och undersöka så han gör väl saker för att få undersöka dem xD Fast i pentryt för han springa och undersöka vad han vill  och han tuggar inte heller på skor så :D

//Joanna